خیر محله شهرک سروآزاد به نیت امواتش در محدوده بایر جنگل چیتگر، نهال کاشت.

کاشت نهال

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: عادت کرده‌ایم برای اموات خرما، حلوا یا شیرینی خیرات کنیم، در صورتی که خیرات‌های دیگری هم می توان انجام داد که سالیان سال جاری و ساری خواهد بود. از جمله آن نذر برای طبیعت است. کار زیبایی که به نوع نگرش افراد برای حفظ و نگهداشت محیط‌زیست برمی‌گردد.

«طهماسب‌زاده» از فعالان محیط زیست محله سروآزاد درباره این اقدام می‌گوید:«این خیر با هزینه شخصی خود ۶۵ نهال توت در جنگل چیتگر کاشته است تا هرزمان که این درختان را در طبیعت می‌بینیم از گذشتگان به نیکی یاد کنیم. چه زیبا است وقتی کودکی از شاخه‌های این درختان توت می‌چیند و با لبی خندان فاتحه‌ای برای آنها قرائت می‌کند.»

خیراتی متفاوت برای اموات | کاشت درخت در چیتگر به نیت شادی درگذشتگان

 فایده‌ای که درختان به حیات بشر می‌رسانند، مانند تولید اکسیژن، بالابردن کیفیت و حاصلخیزی خاک و نگهداری آب در چرخه طبیعت بی‌شمار است. همچنین پیامبراعظم(ص) فرمودند: «کسی که درختی می‌کارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.» یا امام صادق(ع) فرموده است شش چیز باعث می‌شود که مؤمن پس از مرگ خود از آن سود ببرد. که یکی از آن موارد کاشت درخت است. بنابراین خیراتی مانند کاشت درخت قطعا ثوابش مستمرتر است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

کد خبر 686645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha