سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

گروه سیاسی: رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته اول آذر در خلیج فارس برگزار می‌شود

به گزارش همشهری، در این رزمایش که با حضور یگان‌های مختلف دریایی و هوایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای نظامی و تجهیزات پیشرفته ساخته شده در داخل کشور مورد آزمایش و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

جزئیات بیشتری از این رزمایش در نشست خبری یکشنبه آینده حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش به مناسبت 7آذر، روز نیروی دریایی اعلام خواهد شد.

خاک مذلت متجاوز

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی‌‌ایران تاکید کرد: درصورت هر گونه تجاوز و تعدی دشمن به مرزهای میهن اسلامی‌مان هر خصم متجاوزی را به تیر خشم به خاک مذلت فرو خواهیم نشاند.

عطاءالله صالحی پس از بازدید از یگان‌های پروازی و پدافندی در منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان، تصریح کرد: ابرقدرت‌ها باید بدانند ایران اسلامی‌‌با استقلال کامل به تمام رموز کشورهای سلطه گر آگاه است.

به گزارش روابط عمومی‌‌نهاجا، وی ضمن تحلیل نتایج بازدید خود از یگان‌های آفندی و پدافندی به دستیابی و بهره‌گیری متخصصان نیروی هوایی از فناوری روز دنیا اشاره کرد و افزود: شما جوانان افتخار ارتش و نظام مقدس جمهوری اسلامی‌‌ایران هستید، ما درارتش به جوانانی برخورد می‌‌کنیم که بیشتر ازآنچه که ما به آنها آموزش می‌‌دهیم، آنها به ما یاد می‌‌دهند و یکی از ارزش‌های ما، ‌جوانان و نیروی انسانی با ارزشی است که ارتش و کشور دارد.

فرآورده‌های بازدارنده

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح هم با اشاره به توانمندی‌موشکی ایران گفت: موشک سجیل بخشی از توان دفاعی و بازدارنده ایران است.

مسعود جزایری در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی ‌تمامی ‌تحرکات و فرآورده‌های نظامی ‌ما، دفاعی و بازدارنده بوده است، تصریح کرد: در جایی که بحث رشد علمی ‌و دستیابی به فناوری‌های ایران مطرح است، دشمنان قصد دارند آن را کم اهمیت جلوه دهند و البته این فقط مربوط به عرصه نظامی‌‌نبوده و دشمن سعی دارد پیشرفت‌های علمی‌‌و فناوری ما در همه زمینه‌ها را کم اهمیت معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: در جایی که مسئله ایران‌هراسی دشمن مطرح است آنها توان دفاعی ایران را تهدید جلوه می‌‌دهند و نسبت به آن گزافه‌گویی می‌‌کنند.

این مقام نظامی ‌در پایان یادآور شد که در آینده خبرهای جدیدی در زمینه فرآورده‌های مهم دفاعی و بازدارندگی منتشر خواهیم کرد

کد خبر 68755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز