چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در پی تشدید تحریم اقتصادی نوار غزه و وخامت اوضاع انسانی در این منطقه، دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر دبیر کل سازمان ملل دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بان کی‌مون در تماس تلفنی با ایهود اولمرت، کفیل نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، نگرانی عمیق خود را درباره پیامدهای وخامت اوضاع انسانی در غزه اعلام داشته است.

در این بیانیه آمده است: بان کی‌مون از اولمرت خواسته تا ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری و رفت‌وآمد کارکنان سازمان ملل را در غزه تسهیل کند.

این بیانیه تاکید کرد که اولمرت موافقت کرده تا این مسئله را که از سوی دبیرکل سازمان ملل مطرح شده، به‌طور جدی بررسی کند.

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر هم روز گذشته، اسرائیل را متهم کرد که با محاصره نوار غزه قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. ناوی پیلی گفت: این رژیم باید به این وضعیت فورا خاتمه دهد.

وی افزود که محاصره غزه باعث شده ساکنان غزه از ابتدایی‌ترین حقوق بشر محروم باشند و رنج و عذابی بزرگ دامنگیر آنها شده است.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر 15روز متوالی است که گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را بسته نگاه داشت.  اما با وجود فشارهای سازمان ملل متحد، اسرائیلی‌ها اعلام کردند که به محاصره نوار غزه ادامه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری عرب 48، ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، به رادیو ارتش این رژیم، اعلام کرد که باز شدن این معابر ممکن نیست.

رژیم صهیونیستی در 2هفته اخیر تنها در دوشنبه گذشته برای مدت کوتاه اجازه ورود 33 کامیون حامل کمک‌های سازمان ملل به نوار غزه را داده است که تنها برای چند روزشان کافی است. این رژیم به آژانس کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی نیز اجازه نمی‌دهد کمک‌های خود را به فلسطینیان محاصره شده برساند.

بیشتر مناطق نوار غزه به خاطر ممنوعیت ورود سوخت مورد نیاز نیروگاه برق و از کار افتادن بخش اعظم نیروگاه، 12تا 18ساعت در روز با قطعی جریان برق روبه‌روست.

قطع جریان برق نوار غزه نه تنها خانه‌های فلسطینیان را خاموش و فعالیت کارگاه‌ها و نانوایی‌ها و دیگر سازمان‌هایی که به برق نیاز دارند را مختل کرده بلکه بیمارستان‌های غزه را نیز نیمه تعطیل کرده است.

سخنرانی پرز در آکسفورد به‌هم خورد

دانشجویان انگلیسی سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در دانشگاه آکسفورد را به هم زدند و علیه سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم شعار دادند.

عصر سه‌شنبه حین سخنرانی شیمون پرز در دانشگاه آکسفورد با موضوع صلح و جهانی‌سازی، بسیاری از دانشجویان شعارهایی را در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه سر دادند و فریاد زدند پرز تو جنایتکار جنگی هستی.

در بیرون از محل سخنرانی پرز نیز دانشجویان زیادی پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: ما اینجا نماینده یک و نیم میلیون نفر از مردم غزه هستیم که رژیم صهیونیستی هر روز آنها را بمباران می‌کند.

تجمع‌کنندگان بیانیه‌ای را هم منتشر کردند که در آن آمده است: در 60سال اخیر پرز شریک تروریسم اسرائیلی است و اشغالگری همچنان ادامه دارد، پرز اسرائیلی‌ها را در سال1948 برای پاکسازی نژادی علیه فلسطینیان مسلح کرد.

کد خبر 68847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز