جنگل دالخانی رامسر با درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلودش یکی از مناطق رویایی مازندران است.

همشهری آنلاین - مریم ورشو: اگر به شمال و مازندران سفر می‌کنید و قصد گشت و گذار در رامسر را دارید می‌توانید سری هم به جنگل بسیار زیبای دالخانی بزنید. جاده باریک آسفالتی نیز از میان این جنگل عبور می‌کند که لذت رانندگی را در این دالان که شبیه بهشت است دوچندان می‌کند.

بنابراین گاهی هم بد نیست دل از جنگل‌های دو هزار و سه هزار در مازندران بکنید و منطقه‌ای جدید را تجربه کنید. جایی که با فضای مه‌گرفته و خنکای هوایش حتی در تابستان شرجی شمال، روزتان را می‌سازد و لذت عکاسی را برایتان بیشتر می‌کند.

 بی‌شک عبور از دالان درختان ذهنتان را آرام می‌کند؛ به‌ویژه اگر با جنگلی در هوای مه‌آلود روبه‌رو شوید، عبور از تونل درختان سر به فلک کشیده روزی رویایی را برایتان رقم می‌زند.

اما این فقط تمام آنچه که قرار است در این سفر ببینید نیست، اگر این مسیر رویایی و پر و پیچ و خم شگفت‌انگیز را ادامه دهید، در نهایت به جایی ییلاقی به نام جنت رودبار و گَرسِماسَر می‌رسید.

در نزدیکی گرسماسر می‌توانید به دریاچه سد میجران در جاده جنت رودبار هم سری بزنید. یک آبشار هم به نام سیاسرت در این منطقه وجود دارد که برای رسیدن به آن باید حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. اما آنچه شما را حیران می‌کند روستای گرسماسر است، زیرا این روستا در بلندترین نقطه جنگل دالخانی قرار دارد. به همین دلیل چشم‌اندازش بی‌نظیر است. اگر شانس بیاورید و هوا یاری کند یکی از زیباترین دریاهای ابر ایران را می‌توانید در این منطقه ببینید.

کد خبر 688680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 1
    اصلا موافق نیستم چرا که کل جنگلهای مازندران از دست مسافرین بی مسئولیت شده انبوه زباله
    • ابردژ IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 2
      مسافرین نه بلکه مسولین بی مسولیت و بی فکر . چون مسافرین یکی از موارد امرار معاش هر شهر و روستایی بشمار میروند . ضمنا طی تحقیقاتی که اینجانب به همراه دیگران انجام دادیم متوجه شدیم به کرات مشاهده شده است این چنین مکانهایی توسط بومیهای محلی به ذباله دان تبدیل میشوند ، هر چند که نقش مسولین آن منطقه نیز در زیباسازی آنجا لی تاثییر نمیباشد . اگر شما به روستایی مانند عالم کلا و دیگر روستاهای آن منطقه در منطقه دراز کلا و بابل مراجعه کنید از پاکیزگی و تمیزی حتما حیرت خواهید کرد . متشکرم که این متن را خواندید💐💐💐
  • ایرانی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    بخاطر این که جنگلهای کشورمان متاسفانه همیشه مورد بی مهری،و شفاف تر بگوئیم در معرض نابودی،قرار گرفته اند بهتر است برای دیدنشان و سفر ،زیاد تبلیغ و پیشنهاد نشود مگر با حفظ رعایت،اکوسیستم منطقه،حفظ ،رعایت حفظ درختان،منطقه ،بخصوص جنگلهای استثنایی،که واقعا مراعات ،حفظ آن بر همگان،واجب،وضروری،می باشد،،،
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    درود متاسفانه تمام زباله کتالم و سادات شهر و رامسر در جنگل دالخانی ریخته میشه و تمام جنگل رو به نابودی کسی هم نیست که رسیدگی بکنه.شرم باد