قیمت خودرو نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد. در واقع بین عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور تعادل برقرار نیست.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳  میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک امروز با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو  گفت: در حال حاضر بین عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور تعادل برقرار نیست. رکود بر بازار حاکم است و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

چندی پیش، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفته بود: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نوسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.  بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا و انواع پژو | تارا اتوماتیک ۵۹۰ میلیون تومان شد

کد خبر 689420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    5 1
    فقط برای اینکه بفهمید چقدر این مافیای خودرو به کشور ظلم میکنند تجربه شخصی خودم و یکی از دوستان را بیان میکنم. بعد از حدود یک ساعت رانندگی با تیبا سوار ال ۹۰ شدم، تفاوت راحتی رانندگی از زمین تا آسمان بود. همین تجربه را دوستم پس از رانندگی با پژو پارس و سپس رانندگی با ال ۹۰ داشت. این در حالی است که ال ۹۰ یک خودروی درجه دو از یک شرکت درجه دو در دنیا است. آسایش را از مردم گرفته اید.
    • تمنا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      6 6
      اقا ناراحت نباش .تجربه های تلخت را بریز دور .با تیبا حال کن 😁😁😁😁همینم خیلی ها ندارند🤣🤣🤣
  • رهبر شیراوند IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 2
    دروغه مردم نخرید توافق میشه
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    سلام دوستان اگر دولت در خودرو داخلی ذینفع نبود تا حالا به داد مردم رسیده بودند ما هیچ وقت دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی را فراموش نمی کنیم کسی خودرو ایرانی نمی خرید بعد آقایون تسهیلات دادن جهت خرید خودروی ایرانی بعد هم واردات را ممنوع کردن به علت سودی که نصیب خودشان می شد هیچ وقت از کسی که خودش با ایران خودرو و سایپا شریک است انتظار بهبود را نداشته باشید هیچ کس سود خودش را از بین نمی برد زمانی رقابت ایجاد می شود که خودرو سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شود وگرنه بهبودی حاصل نخواهد شد
  • مکابیز IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    4 0
    منم ی پراید 85 دارم دلم ی ماشین خوب میخاد ، لیاقت ایرانی چیه؟پراید تیبا کوییک ساینا رانا و این آشغالـا یــــــــا بنز بی ام و تویوتا پورش فراری لـامبورگینی؟😐
    • بینام IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      همونو داری خدا رو شکر کن مومن.