به گزارش همشهری آنلاین، محمود یوسفی با بیان اینکه این خط مترو یک مسیر شرقی_غربی است که شمال تهران را نیز در مسیر حرکت خود پوشش میدهد، افزود: این اولین خط مترو خواهد بود که محلات شمال تهران را که از عدم توسعه خطوط مترو رنج میبرند، پوشش میدهد که براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در فاز نخست در نظر داریم در یک برنامه ۵ساله، خط را با ۱۰ ایستگاه به بهره برداری رسانده و مابقی ایستگاهها نیز به مرور وارد چرخه خدمت رسانی شوند.
در این باره بخوانید: خط ۱۰ متروی تهران با ۳۵ ایستگاه؛ از ایران مال و دریاچه تا دولت و تهرانپارس | قطار از کدام محلهها عبور میکند؟
مجری خط ۱۰ متروی تهران با بیان اینکه برآورد اعتبارات مورد نیاز مترو بر پایه سال مالی ۱۴۰۱، ۵۴هزار میلیارد تومان است، گفت: عمده تأمین مالی ساخت خط ۱۰ مترو از طریق تهاتر خواهد بود.
یوسفی با تاکید بر اینکه در ابتدا قرار بود که قرارگاه خاتم تنها بخشی از این خط مترو را بسازد اما بنا به تدبیر شهردار تهران و رایزنی صورت گرفته، مقرر شده که کل خط یعنی ۴۳کیلومتر توسط قرارگاه خاتم ساخته شود، توضیح داد: شفت ورود دستگاه "تی.بی.ام" در محدود ایستگاه دریاچه حفر شده و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این خط مترو در دو فاز ساخته و به بهره برداری میرسد که در فاز اول ۲۰.۵ کیلومتر از ایستگاه ورد آورد تا میدان کتاب با ۵ ایستگاه به نامهای وردآورد، دریاچه، اتریش، کوهسار و میدان کتاب خواهد بود.
او ادامه داد: در حال حاضر شفت ورود دستگاه TBM ، حفر شده و به نظر میرسد بعد از مونتاژ دستگاه، کار حفر تونل خط ۱۰ مترو از اوایل آبان امسال آغاز شود. فاز دوم خط ۱۰ مترو نیز از میدان کتاب تا فلکه چهارم تهرانپارس خواهد بود که براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، سال آینده فعالیت اجرایی آن را آغاز میکنیم.
نظر شما