گروه بورس: در معاملات روز گذشته بورس تهران شاخص کل در نتیجه افزایش ارزش سهام شرکت‌های کالسیمین و پتروشیمی خارک صعود کرد.

به گزارش همشهری، برای دومین روز پیاپی این دو شرکت شاخص بورس را با خود بالا کشیدند به‌طوری که روز یکشنبه نیز افزایش ارزش سهام این دو شرکت توانست شاخص کل بورس تهران را 9 واحد با خود بالا بکشد.
در معاملات دیروز نیز افزایش ارزش سهام این دو شرکت بیش از 6 واحد تأثیر مثبت بر روی شاخص بر جای گذاشت.
پس از این دو شرکت، معدنی و صنعتی، چادرملو در رتبه سوم بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص قرار گرفت.
در همین حال دیروز کاهش ارزش سهام سایپا بیش از دو واحد تأثیر منفی بر روی شاخص گذاشت اما این تأثیر نتوانست شاخص کل را منفی کند و در نهایت  با 95/3 واحد افزایش روبه‌رو شد.
در معاملات روز گذشته به غیر از شاخص تالار فرعی تمام شاخص‌ها روند صعودی داشتند.
صف‌ها
سهامداران دیروز نیز همچون روزهای گذشته  خواهان خرید سهام معدنی و پتروشیمی بودند. از سوی دیگر صف‌های فروش سهام مهرکام پارس بسیار طولانی بود.
در معاملات دیروز فشار تقاضا برای خرید سهام کالسیمین، باما و صنایع مس شهید باهنر بالا بود و شرکت‌های پتروشیمی اراک و شیراز نیز صف خریدی بالغ بر 5 میلیون سهم داشتند.
بانک پارسیان نیز دیروز تقاضایی 834 هزار سهمی داشت.
صف‌های خرید در حالی تشکیل شده بود که حجم دستور فروش برای سهام مهرکام پارس بسیار بالا بود به‌طوری که بیش از 1800 دستور برای فروش 15 میلیون سهم این شرکت از سوی کارگزاران به ثبت رسیده بود.
لیزینگ صنعت و معدن، کربن ایران، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر و داده‌پردازی ایران نیز از جمله سهامی بودند که سهامداران در پی فروش آنها بودند.

کد خبر 6899

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز