به استناد گزارش هفتگی بانک مرکزی، قیمت گوشت قرمز نسبت به آخرین رو‌ز‌های آبان ماه سال پیش حدود 26 درصد گران شده است و از سوی دیگر قیمت گوشت‌های سفید بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین 40 تا 50 درصد رشد قیمت داشته‌اند.

رقابت قرمز‌ها با سفید‌ها در بازار گوشت در حالی صورت می‌گیرد که قیمت علوفه به عنوان یکی از مهمترین دلایل گرانی گوشت در چند هفته گذشته مدام با افزایش روبه‌رو‌ بوده است.

برای نمونه رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران به خبرنگار ایسنا می‌گوید: فقط قیمت جو کیلویی60  تومان کاهش یافته و دیگر اقلام  با افزایش قیمت مواجه شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که قیمت ذرت علوفه به دو برابر رسیده است.

از سوی دیگر و به  دلیل مناسبت های پیش رو مانند اعیاد قربان و غدیر پیش بینی می‌شود، روند صعودی قیمت‌ها در بازار گوشت ادامه یابد.

قیمت بارکرد گوشت گوسفند در حال حاضر کیلویی 7600 تومان است که2درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

این قیمت به اضافه هزینه حمل ونقل و چنددرصد سود منطقی در مراکز عرضه مجاز، قیمت مصرف کننده گوشت را در بازارهای مصرف مشخص می‌کند.

به هر حال قیمت گوشت بسته‌بندی شده همچنان در فروشگاه‌ها با بهای بیش از قیمت‌های معمول در سطح شهر توزیع می‌شود اما برخی خریداران ترجیح می‌دهند گوشت را از مراکز مطمئن‌تر خریداری کنند هرچند قیمتی گران‌تر داشته باشد.

کد خبر 69024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز