دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

مدیرعامل سابق استقلال تهران گفت: «امید بسیاری دارم که استقلال در این فصل قهرمان لیگ برتر شود.»

علی فتح‌الله‌زاده افزود: «زمانی که کار خود را در باشگاه استقلال شروع کردم، از ابتدا هدف اصلی ما قهرمانی در لیگ برتر بود و تیم را در این فصل برای قهرمانی لیگ برتر بستیم. همچنین انتخاب کادرفنی و بازیکنان تنها برای رسیدن به قهرمانی صورت گرفت و شاید به همین دلیل است که اکنون حتی نیمکت استقلال نیز از بازیکنان ثابت برخی تیم‌ها قوی‌تر است.»

وی ادامه داد: «زمانی که از استقلال جدا شدم، تقریبا همزمان با زمان آغاز پیروزی‌های این تیم بود و طبیعی بود که انتظار تحول یک‌روزه یا مقطعی در استقلال بسیار دور از انتظار بود. در هر صورت همانطور که انتظار می‌رفت، استقلال به مرور شرایط خوبی را پیدا کرد و امیدوارم دوست عزیزم واعظی‌آشتیانی نیز همین تیم را حفظ کند و راهی را که ما آغاز کرده بودیم ادامه دهد تا به قهرمانی استقلال ختم شود.»

فتح‌الله‌زاده درباره‌ برکناری‌اش از مدیرعاملی استقلال نیز گفت: «بی‌تردید این تغییر فنی و فوتبالی نبوده است چراکه تیم‌هایی که همان زمان مانند استقلال شرایط چندان خوبی نداشتند اکنون با حفظ روندشان در رده‌های بالای جدول هستند. نمی‌توان عملکرد یک تیم را با 4 بازی در ابتدای فصل سنجید. ضمن آنکه در ابتدای فصل جباری و کاظمی دو بازیکن اصلی ما در اختیار تیم ملی بودند، همچنین جان‌واریو نیز مصدوم بود. در بازی مقابل فولاد خوزستان شاهد بودیم که نبودن یک بازیکن چه تاثیری در استقلال داشت. با این حال ما در ابتدای فصل با این مشکلات روبه‌رو بودیم اما، دلیل تغییر من عدم توانایی نبود بلکه خواست گروه خاصی بود که من نباشم.»

وی افزود: «در هر صورت دل‌کندن از استقلال برایم دشوار است و اکنون نیز از استقلال جدا نیستم. چراکه به عنوان یک هوادار در کنار این تیم قرار دارم و حتی اگر لازم باشد روی سکوها می‌روم و مانند یک هوادار، استقلال را تشویق می‌کنم. با این حال تاکید دارم که تغییر من فنی و فوتبالی نبوده است.»

وی همچنین درباره‌ اختلافش با واعظی آشتیانی نیز به ایسنا گفت: «من هیچ مشکلی با واعظی آشتیانی ندارم. همان طور که یک روز برای ما حکم مدیریت استقلال را زدند، به آشتیانی نیز حکم مدیرعاملی دادند و من امیدوارم وی در استقلال موفق باشد و بتواند تیم استقلال را به قهرمانی برساند. من نیز هر کمکی که از دستم بربیاید برای کمک به واعظی آشتیانی انجام می‌دهم.»

فتح‌الله‌زاده درباره‌ مدیریت واعظی آشتیانی در طول ماه‌های گذشته نیز گفت: «استقلال هنوز به شرایط دشوار نرسیده است که بتوانیم در این زمینه قضاوت کنیم اما، از روزی که واعظی آشتیانی مدیریت استقلال را برعهده گرفته، عملکرد خوبی داشته است. در هر صورت نمی‌توان با چهار، پنج بازی درباره‌ کار کسی قضاوت کرد و باید یک فصل بگذرد تا بتوانیم کار یک مدیر را مورد تحلیل قرار بدهیم.»

وی ادامه داد: «واعظی آشتیانی باید در تعامل با دیگران نیز با سعه‌‌صدر و تعامل بیشتری برخورد و چندان به اظهارنظرهای افراد پیرامونش توجه نکند. چراکه خود او نیز می‌داند که شرایط فوتبال متفاوت از جاهای دیگر است. شاید نزدیکترین دوستان او نیز درباره‌ مسائل مختلف با وی صحبت کنند هر چند این صحبت‌ها دوستانه است اما، شاید چندان کارشناسی نباشد. به همین دلیل امیدوارم آشتیانی خودش به صورت مستقیم درباره‌ افراد تحقیق کند. من رابطه‌ دوستانه‌ای با آشتیانی دارم و تاکنون چندین‌بار با یکدیگر تماس تلفنی داشته‌ایم، ضمن آنکه یک بار همدیگر را حضوری ملاقات کرده‌ایم.» فتح‌الله‌زاده درباره‌ برخی دلخوری‌های پیش آمده میان وی و مدیریت جدید باشگاه استقلال نیز گفت: «من دلخوری از آشتیانی ندارم و درمورد نظر آشتیانی نیز باید از خود او سئوال کنید.»

فتح‌الله‌زاده درباره‌ امیر قلعه‌نویی و همچنین برخی شایعات پیرامون کناررفتن وی از هدایت تیم استقلال نیز گفت: «در هر صورت عده‌ای می‌خواهند که استقلال نتیجه نگیرد و متاسفانه برای من بسیار عجیب است چراکه قلعه‌نویی مربی بسیار موفقی است و عده‌ای می‌خواهند او را به حاشیه ببرند. از نظر من این افراد دو دسته هستند؛ افرادی که علاقه ندارند قلعه‌نویی در فوتبال کار کند و همچنین عده‌ای که به دنبال آن هستند تا استقلال نتایج ضعیفی بگیرد و با این دستاویز بتوانند قلعه‌نویی را از استقلال کنار بگذارند. از نظر من قلعه‌نویی مربی است که بسیاری از تیم‌ها آرزوی داشتن او را دارند و مربی باهوش و باجسارتی است که امیدوارم بتواند کار خود را به بهترین نحو ارائه دهد و استقلال را به قهرمانی برساند.»

کد خبر 69140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز