سگ و گربه حیواناتی هستند که بسیاری از افراد از بازیگوشی های آنها لذت می برند، به همین دلیل آنها را اهلی می کنند و در خانه نگهداری می کنند.گربه ها حیوانات بازیگوش و لوسی هستند که دارای نژادهای مختلفی می باشند، اما خصوصیات بسیار مشابهی دارند.

image-20220721123904-1.jpeg

در این میان خیلی از افراد به دلیل علاقه شخصی و همچنین ویژگی نگهبان بودن سگ، از وجود آن در خانه استقبال می کنند.

با تمام این احوال کسانی که این حیوانات را در خانه نگهداری می کنند باید مواردی را رعایت کنند. این افراد باید جای خواب و لانه مناسبی را برای حیوان خود تهیه کنند و او را به خوابیدن در محل مورد نظر عادت دهند. در این میان گربه ها نیاز به وسایلی مانند اسکرچر گربه برای تیز کردن پنجه های خود هستند. زیرا مانند دیگر گربه سانان به داشتن ناخن های تیز علاقه مند می باشند. افراد می توانند برای عادت دادن حیوان به استفاده از این وسیله، غذای مورد علاقه حیوان خود را روی اسکرچر گربه بریزند تا گربه ضمن خوردن غذا پنجه های خود را به اسکرچر بکشاند. همچنین افراد می توانند ناخن های حیوان خود را به آرامی روی سطح اسکرچر گربه بکشانند تا او از تماس پنجه های خود با این اسکرچر لذت ببرد.

اسکرچر گربه

گربه هایی که در طبیعت زندگی می کنند با کشیدن پنجه های خود بر روی تنه درختان، ناخن های خود را تیز می کنند. به همین دلیل افراد برای نگهداری این حیوانات در خانه باید مناسب ترین اسکرچر گربه را تهیه کنند. اسکرچر گربه دارای دو ویژگی می باشد، این وسیله هم ناخن های گربه ها را تیز می کند و هم قلمرو و محدوده زندگی آنها را مشخص می کند. علاوه بر این بسیاری از گربه ها با مالش ماهیچه های خود بر روی اسکرچر، خود را ماساژ می دهند. سطح زبر اسکرچر گربه سبب می شود که لایه کهنه ناخن های این حیوان خانگی از بین برود و لایه جوانتری بر روی ناخن های او نمایان شود.

بهترین اسکرچر برای گربه از نظر جنس، اسکرچری با استحکام و زبری بالا می باشد. تنه درختان و استوانه هایی از جنس کنف و نئوپان می توانند نمونه های خوبی از اسکرچر گربه باشند. اسکرچر گربه به شکل عمودی و افقی در بازار موجود می باشد. قابل ذکر است که این حیوانات به اسکرچر هایی که دارای ارتفاع زیادی می باشند، علاقه بیشتری دارند. در برخی از موارد سازندگان اسکرچر گربه را به شکل اسباب بازی نیز تهیه می کنند. عروسک و توپ نمونه هایی از اسکرچر های گربه می باشند. افراد بعد از تهیه یک اسکرچر گربه باید حیوان خود را به استفاده از آن عادت دهند تا گربه دست از چنگ انداختن بر روی مبلمان و کفپوش های منزل بردارد.

خانه سگ

استفاده از یک خانه سگ با بهترین شرایط می تواند یک مورد مهم برای نگهداری سگ های زینتی و پشمالو باشد. خانه سگ با توجه به جثه و محل نگهداری او ساخته می شود. سگی که در داخل آپارتمان و سگی که در بیرون از آپارتمان نگهداری می شود، باید دارای خانه های متفاوتی باشند. سگی که در خانه نگهداری می شود باید دارای خانه ای تمیز و نرم باشد. این خانه باید از وسعت و قد و قواره مناسبی و با توجه به جثه سگ برخوردار باشد.

همه چیز درباره اسکرچر گربه و جای خواب سگ و گربه

خانه سگ باید دارای دمای مناسبی باشد، زیرا این حیوان در برابر گرما و سرمای شدید واکنش نشان می دهد. افرادی که خانه سگ را در آپارتمان خود بنا می کنند، می توانند از سبدهای مناسب سقف دار استفاده کنند، سبدهایی که دارای درب باشند. کف خانه سگ باید دارای چند لایه روزنامه باشد تا بتوان به طور مرتب آلودگی های آن را پاک کرد. البته بسیاری از سگ ها بعد از رسیدن به دوران بلوغ ترجیح می دهند محیط خانه خود را تمیز نگه دارند به همین دلیل در خانه ادرار نمی کنند. افراد باید توجه کنند که مواد غذایی مورد نیاز این حیوان را در محل تعبیه شده ای در داخل خانه سگ قرار دهند. اما خانه سگی که در بیرون از خانه و در حیاط قرار دارد باید بزرگ باشد. افراد می توانند این خانه را با سیمان و یا چوب بسازند، این خانه باید دارای محل رفت و آمد مناسبی باشد تا سگ آسیب نبیند. افراد باید دقت کنند که خانه سگ آماده شده دارای میخ و یا اجسام نوک تیز نباشد. افراد باید خانه سگ را تا زمانی که به سن بلوغ برسد و بهداشت را رعایت کند، تمیز کنند تا آلودگی ها سبب بیماری این حیوان نشود.

جای خواب سگ و گربه

خواب هم برای انسان و هم برای حیوان لازم است و سبب آرامش آنها می شود. اما استفاده از یک جای خواب مناسب نیز لازم می باشد.  افراد برای خریداری جای خواب سگ و گربه باید در ابتدا به جثه حیوان خانگی خود توجه کنند تا بتوانند جای خوابی با اندازه مناسب را خریداری کنند. موهای این حیوانات در برخی از شرایط می ریزد، به همین دلیل بهتر است جای خواب سگ و گربه قابل شستشو باشد.

همه چیز درباره اسکرچر گربه و جای خواب سگ و گربه

جای خواب سگ و گربه می تواند به صورت تشکی، بالشی و لبه دار باشد. نوع لبه دار این جای خواب برای حیواناتی است که در هنگام خواب، خود را جمع می کنند.

قابل ذکر است که جای خواب سگ و گربه باید در یک محیط مناسب با دمای متعادل قرار داده شود. ارتفاع نیز نقش زیادی در انتخاب جای خواب سگ و گربه دارد. برخی از این حیوانات علاقه زیادی به خوابیدن روی تخت هایی با ارتفاع زیاد دارند.  برخی اوقات جای خواب سگ و گربه به صورت بالشی می باشد که می تواند انواع سگ ها و گربه ها با جثه های کوچک و بزرگ را در خود جای دهد. گفتنی است که استفاده از پارچه های رنگی و کم پرز برای جای خواب گربه ها مناسب تر می باشد. زیرا این حیوانات به اجسام رنگی علاقه زیادی دارند. همچنین برخی از گربه ها در هنگام خواب اندام خود را می کشند، به همین دلیل جای خواب آنها باید کمی بزرگ تر از جثه آنها باشد. افراد نباید این حیوانات را در کنار خود بخوابانند اما می توانند جای خواب آنها را در نزدیکی خود قرار دهند.

کد خبر 692089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha