شرکت تویوتا یک مدل بسیار خاص و ویژه تویوتا سوپرا تنها مخصوص ژاپن طراحی کرده و البته برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هم مدل‌های خاصی در نظر گرفته است.

تویوتاا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، تویوتا یک مدل خاص و ویژه تویوتا سوپرا شش سرعته و شش سیلندری با نام سوپرا مت وایت ادیشن (Supra Matte White Edition)، طراحی کرده است.

 اول از بدنه آن شروع می‌کنیم، رنگ بدنه متناسب با معنی نام انگلیسی این مدل تویوتا سوپرای خاص، متالیک سفید مات است. این مدل محدود به ساخت تنها ۵۰ دستگاه خواهد بود و فقط از طریق قرعه‌کشی در ژاپن عرضه می‌شود.

قرعه‌کشی برای خرید خودرو در  ژاپن | ۵۰ ژاپنی سوار این تویوتای خاص می‌شوند

در طراحی داخل خودور از چرم‌های قهوه‌ای مایل به زرد بهره برده شده و با ریزبینی هم می‌توانید نشان کربنی نام این مدل یعنی مت وایت ادیشن (Matte White Edition)، را روی داشبود طرف سرنشین ببینید.

قرعه‌کشی برای خرید خودرو در  ژاپن | ۵۰ ژاپنی سوار این تویوتای خاص می‌شوند

 همچنین این مدل خاص منحصر به فرد با علامت خاص خود، یعنی عبارت سوپرا قرمز رنگ به انگلیسی (Supra)  حک شده در پشت ماشین، قابل شناسایی است.

قرعه‌کشی برای خرید خودرو در  ژاپن | ۵۰ ژاپنی سوار این تویوتای خاص می‌شوند

با توجه به دستی بودن دنده این مدل، ابعاد فضای داخلی کمی متفاوت طراحی شده به گونه‌ای که بین دکمه‌های کنسول و دنده دستی، فاصله ۴.۳ سانتی‌متری لحاظ شده است.

قرعه‌کشی برای خرید خودرو در  ژاپن | ۵۰ ژاپنی سوار این تویوتای خاص می‌شوند

قیمت سوپرا مت وایت ادیشن (Supra Matte White Edition)، از ۷ میلیون و ۸۹۰ هزار ین ژاپن (۵۷ هزار و ۶۴ دلار با نرخ ارز فعلی) شروع می‌شود. یک سوپرای شش سرعته و شش سیلندر معمولی ۷ میلیون و ۳۱۳ هزار ین ژاپن (۵۲,۸۹۱ دلار) قیمت دارد. علاقه‌مندان برای خرید این محصول ویژه، علاوه بر ژاپنی بودن باید ابتدا در قرعه‌کشی ثبت‌نام کنند. فرصت برای این کار بین ۲۰ ژوئیه (دیروز) تا ۲۱ اوت است و نهایتا در ماه اکتبر محصول به دست خریداران خوش‌شانس می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

تویوتا بنا دارد در آمریکا هم مدل‌های ویژه خود را طراحی و عرضه کند. مدل ویژه آمریکایی‌ها A۹۱-MT نام دارد و از چرم کنیاک و دستگیره تعویض دنده آلکانتارا، بهره می‌برد. سیستم صوتی آن، سیستم صوتی جی‌بی‌ال (JBL) ۱۲ بلندگویی خواهد بود. سوپرای ۲۰۲۳ آمریکایی همچنین از  تغییراتی در سیستم تعلیق و فرمان و یک عملکرد جدید Hairpin+ با هدف ایجاد تفاوت بیشتر در درجه چرخش چرخ، بهره خواهد برد.

یک مدل سبک جدید هم که ۳۸.۳ کیلوگرم وزن کم کرده و دیگر از روکش چرمی صندلی‌ها و تنظیم برق بی‌بهره خواهد بود، نصیب اروپایی‌ها خواهد شد.

 گفتنی است که شایعاتی هم در مورد ساخت تویوتا جی‌آرام‌ان (GRMN)، سوپرا با عملکرد بالا وجود دارد.

کد خبر 692091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    تفاوت را احساس کنید قرعه کشی اینا و قرعه کشی ما
    • خالی بند IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      قرعه کشی اینها سوسول بازیه.....از مسولین ایران خیلی متشکریم بابت قرعه کشی