شهردار منطقه۱۲ از سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برای حفظ یک بنای تاریخی در خیابان سپهسالار درخواست کمک و همکاری کرد.

ساختمان تاريخي

به گزارش همشهری آنلاین، چندی است مالک یکی از بناهای تاریخی در خیابان سپهسالار، نبش خیابان بخارا تصمیم به تخریب این ساختمان گرفته و نیروهای شهرداری دو بار از فعالیت بدون مجوز او جلوگیری کرده‌اند، اما شواهد نشان از پافشاری مالک به این کار دارد.

شهردار منطقه۱۲ در این‌ باره گفت:‌ «پیرو اقدام مالک برای تخریب غیرمجاز یک بنای دارای ارزش تاریخی به نام «چاپ رنگین»، شهرداری منطقه سریعاً با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مکاتبه و ممنوع‌ بودن تخریب ملک مذکور را اعلام کرد. با این اقدام از تخریب این بنا جلوگیری شد.»

«امیر یزدی» با بیان اینکه این اقدام ۲۴تیر انجام شد، افزود: «علت جلوگیری از تخریب این بنا، واجد ارزش هویتی دانستن آن طبق مکاتبه اداره کل میراث فرهنگی بود و از سوی دیگر، مالک هیچ مجوزی برای تخریب و نوسازی نگرفته بود. در این راستا پس از اطلاع‌رسانی به یگان حفاظت میراث فرهنگی، نسبت به اخذ حکم قضایی برای ورود به ملک و جلوگیری از تخریب غیرمجاز بنای مذکور و همچنین جلب و ارجاع مالک به دادستانی اقدام شد.»

وی ادامه داد: «با این وجود، متأسفانه مالک در بامداد ۲۹تیر ضمن جلوگیری از ورود نیروهای شهرداری، عملیات تخریب را از سر گرفت. با پیگیری شهرداری منطقه و اخذ مجدد حکم ورود و جلوگیری از ادامه عملیات، مجدداً از تخریب غیرمجاز این ملک جلوگیری شد.»

یزدی در پایان خواستار ورود و مساعدت همه دستگاه‌های متولی در این حوزه برای جلوگیری از تخریب این ملک تاریخی شد.

کد خبر 692369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha