دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

اوهایو: پلیس اخیرا پیرزن 68 ساله‌ای را به اتهام سرقت از بانک دستگیر کرده است.

 این در حالی است که برخی گزارش‌ها ثابت می‌کند این مادربزرگ ورزشکار همان زنی است که از چندین ماه قبل به دلیل سرقت‌های مشابه تحت تعقیب پلیس قرار داشته است.

این زن با دستکاری امضای یک فقره چک آن را به بانک برد و مقدار زیادی پول از حساب همسایه‌اش نقد کرد. اما چند ساعت پس از این سرقت کارمندان بانک متوجه خلافکاری این پیرزن شدند و پلیس توانست او را دستگیر کند.

این در حالی بود که این زن به شدت ترسیده و در مراحل اولیه بازجویی به سرقت‌های مشابه در چند ماه اخیر اعتراف کرده بود. او حتی به مقامات پلیس گفت که در هر یک از سرقت‌ها با چهره‌ای جدید ظاهر می‌شده است.

تخمه شکلاتی

وین: شرکت تولیدکننده تخمه کدوی شکلاتی به دنبال شکایت مراجع مختلف در معرض تعطیلی قرار گرفته است.

این شرکت با استفاده از تخمه‌های کدو تنبل و آغشته‌کردن آنها به مایع شکلات، نوعی شکلات خوشمزه تولید کرده است که مورد علاقه کودکان است.

اما این شکلات‌های ریز هم از نظر اندازه و هم نام، شباهت زیادی به نوعی قرص دارند و به همین دلیل مقامات بهداشتی از این شرکت شکایت کرده‌اند.

این شکلات‌ها که به رنگ آبی تیره هستند اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌است اما مقامات اداره بهداشت معتقدند شباهت آنها به قرص می‌تواند کودکان را به اشتباه بیندازد.

البته مقامات این شرکت تولید‌کننده شکلات این اتهامات را قبول ندارندوطبق رای دادگاه مجبور خواهند بود رنگ، اندازه و نام این شکلات را تغیر دهند.درعین حال اعمال این تغییرات ممکن است شرکت تولیدکننده را ورشکست کند.

سرقت از مقر پلیس

اسلو: گزارش‌های پلیس حاکی از آن است که یک گروه از سارقان به اندازه‌ای جسارت به خرج داده‌اند که حتی به مقر پلیس هم رحم نکردند و اموال آن را به سرقت بردند.

این مرکز پلیس در یکی از میدان‌های اصلی شهر قرار دارد اما سارقان بدون ترس از دستگیرشدن در چنین محل پر ترددی دست به سرقت از این مکان زده‌اند.

آنها تعداد زیادی رایانه، تلفن و دیگر دستگاه‌های ارتباطی را با شکستن پنجره‌های این ساختمان از آن خارج کرده و به محل نامعلومی انتقال داده‌اند.

به گفته یکی از مقامات پلیس، تاکنون چنین اقدامی توسط سارقان بی‌سابقه بوده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این مقام آگاه ادامه داد: سارقان می توانستند برای سرقت رایانه‌ها به مکان کم دردسرتری بروند اما این کار را نکردند و به همین دلیل سؤال‌های زیادی در این مورد مطرح است و ممکن است چند مامور در این سرقت بزرگ دست داشته باشند.

جریمه رانندگی با سرعت

لندن: از این پس افرادی که در انگلیس با سرعتی بیش از حد مجاز رانندگی کنند، گواهینامه خود را از دست خواهند داد.

طبق قانون جدید، در صورتی که راننده‌ای برای بار دوم به اتهام رانندگی با سرعت زیاد متوقف شود، گواهینامه‌اش باطل خواهد شد.

این قانون جدید در شرایطی به تصویب رسیده‌ است که در سال گذشته 2 هزار و 946 مورد تصادف منجر به مرگ و 30 هزار تصادف با جراحت‌های جدی در انگلیس گزارش شده است که در بیشتر آنها سرعت بالا دلیل اصلی سوانح شناخته شده است.

گفتنی است، ماموران راهنمایی و رانندگی وظیفه دارند در صورت مشاهده تخلف به صورت جدی با آن برخورد کنند و در صورتی که تخلف برای بار دوم انجام شده باشد، باطل شدن گواهینامه حتمی خواهد بود. پیش از این، تنها امتیاز منفی در صورت تکرار تخلف در گواهینامه رانندگان ثبت می‌شد.

کد خبر 69241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز