به تازگی ویدئویی از سریال یاغی متنشر شده است که نشان می دهد بسیاری از پلان های این سریال بر مبنای استوری برد از پیش تهیه شده فیلمبرداری شده اند.

یاغی

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی که فیلیمو منتشر کرده این استوری‌بردها را در کنار صحنه های اصلی گذاشته و نوشته ۶۰ در صد از سریال با توجه به همین استوری بردها فیلمبرداری شده‌اند. 

استوری برد یا فیلم‌نامه مصور، پلی میان یک فیلم‌نامه مکتوب و جهان تصویری رسانه‌های بصری است. اگر داستان به شکل فیلم‌نامه نوشته شده باشد باید بهترین میزانسن برای هر صحنه طراحی شود. در رسانه‌های بصری بیان داستان با تصویر، گامی لازم است تا کشف شود که داستان چگونه به فیلم ترجمه خواهد شد.

فیلم‌نامه مصور اجازه می‌دهد تا بهترین راه را برای بیان تصویری هر کنش داستان پیدا کرد. علاوه بر کشف نحوه بیان تصویری داستان باید بر روی مشخصات سینمایی فیلم مانند زوایای دوربین، ترکیب‌بندی، تداوم، حرکت اشیاء و شخصیت‌ها، برش‌ها، ژست‌ها، حالات چهره و تا حدی ریتم کار کرد.

اگر تهیه‌کننده وقت و زمان کافی در اختیار کارگردان و طراح استوری برد قرار دهد، در واقع آن‌ها این شانس را خواهند داشت تا داستان را به بهترین شکل ممکن پردازش و آماده اجرا کنند. هرچه زمان بیشتری برای استوری برد صرف شود نتیجه کار درخشان‌تر و بهتر خواهد بود.

سریال یاغی به کارگردانی و نویسندگی محمد کارت بر اساس رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش ساخته شده است. در این سریال پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، علی شادمان، مهدی حسین نیا، نیکی کریمی و فرهاد اصلانی حضور دارند و از طریق پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود.

کد خبر 692443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha