همشهری آنلاین: مسابقات المپیاد شطرنج ۲۰۰۸ در شهر درسدن آلمان با عملکرد موفق تیم‌های ملی بانوان و مردان ایران همراه بوده است.

مسابقات المپیاد شطرنج ۲۰۰۸ از روز 22 آبان ماه در شهر درسدن آلمان با حضور تیم های ملی ۱۵۲ کشور جهان کماکان در جریان است. در این رقابت ها که روز 6 آذر به پایان میرسد، تیم های ملی بانوان و مردان ایران نیز با عملکرد موفق خود توجه جهان شطرنج را به خود جلب کرده اند.

به گزارش دویچه‌وله، حاصل کوشش تیم ملی بانوان ایران تا کنون ۵ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ باخت بوده است. شایان ذکر است که بانوان شطرنج باز ایران که آتوسا پورکاشیان را در میزشماره یک دارند، با کسب نتیجه مساوی ۲ بر ۲ در نخستین دیدار خود مقابل تیم ملی الف آلمان شگفتی آفرین بودند. بانوان ایران بدین ترتیب قرار گرفتن در رده‌های برتر جدول پایانی المپیاد شطرنج را هدف قرار داده‌اند.

و اما تیم ملی مردان ایران پس از گذشت دهمین روز از مسابقات، با کسب ۵ پیروزی، یک مساوی و ۴ شکست در صدد تصاحب یکی از مکان‌های یک تا چهارم اول جدول پایانی المپیاد شطرنج است. احسان قائم مقامی، چهره برجسته شطرنج ایران در میز یک پیکار می‌کند و تا کنون با ۵ برد، ۴مساوی و تنها یک باخت نقش موثری را دربیلان موفق تیمی داشته است.

کد خبر 69273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز