همشهری آنلاین: احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج ایران به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میزبان آناتولی کارپف، قهرمان اسبق جهان در رشته شطرنج خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون شطرنج، این رقابت شامل چهار بازی فکری، چهار بازی سریع و 12 بازی برق آسا است که "قائم مقامی" و "کارپف" در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی شهرداری تهران از هشتم تا چهاردهم بهمن ماه با هم رقابت می‌کنند.
در پایان به برنده، جایزه‌ای بالغ بر چهل هزار دلار اهدا می‌شود.

آناتولی یوگنیوویچ کارپف، در 23 ماه می 1951 در منطقه اورال روسیه به دنیا آمد. استاد بزرگ شطرنج جهان از سال 1975 تا 1985 به مدت ده سال قهرمان بی‌رقیب جهان بود.
کارپف در بیش از 160 تورنمنت بین المللی به مقام اول و قهرمانی رسید و در دوران اوج فعالیت خود درجه (ریتینگ) 2780 را داشته است.

قهرمان سابق جهان، در سال‌های اخیر توجه خود را به بازی‌های همزمان و رقابت‌های سریع و برق آسا معطوف کرده و در سال 2002 در یک رویارویی سریع، حریف دیرینه خود گری کاسپاروف را با نتیجه 5/2 بر 5/1 شکست داد.

قهرمان 58 ساله جهان از سال 2005 عضو مجلس عوام روسیه است و هم اکنون درجه بین المللی 2644 فدراسیون جهانی شطرنج را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 73757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز