پس از این‌که مدتی وضعیت شیوع کرونا در کشور به آرامش رسیده بود و برخی تصور می‌کردند این همه‌گیری پایان یافته است، اما سویه‌های جدید اومیکرون همه را غافلگیر کرد و اکنون متخصصان و مسئولان از وارد شدن کشور به موج هفتم کرونا خبر می‌دهند. 

موج هفتم کرونا

همشهری آنلاین - عکس‌ها: محمد عباس‌نژاد: اکنون زیرسویه‌های اومیکرون در کشور غالب شده است و شناسایی موارد ابتلای روزانه کرونا چهار رقمی شده و آمار فوتی‌ها نیز از صفر و یک به روزانه ۲۰ و ۳۰ فوتی رسیده است؛ در چنین شرایطی به‌رغم هشدار متخصصان و مسئولان مبنی بر لزوم جدی گرفتن پروتکل‌ها، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته و به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته منتهی به یکم مرداد ۱۴۰۱ (از ۲۵ تیر تا ۱ مرداد) میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به پایین‌ترین حد خود یعنی بالغ بر ۳۵.۸ درصد رسیده است.

آخرین آمار وزارت بهداشت درباره میزان استفاده از ماسک حاکی از آن است که میانگین استفاده از ماسک در میان شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۱۵ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵.۵۶ درصد بوده است. بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به مدارس با ۷۶.۸۸ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۵.۵۶ درصد است.

در این گزارش تصویری، چهره شهر را در روزهایی مشاهده می‌کنید که به گفته مسئولان و کارشناسان وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم و در روزهای آینده به اوج آن می‌رسیم. 

کد خبر 693231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 0
    چرا مجلسیان ماسک نزدند؟