«پل پلیِشکی Pelješki» به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی تاریخ کرواسی، دیشب با حضور رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان کرواسی و همچنین سخنرانی ویدیویی نخست وزیر چین افتتاح شد.

پل پلیِشکی كرواسي

به گزارش همشهری آنلاین، این پل عظیم که توسط یک کنسرسیوم چینی و با مشارکت مهندسان کرواسی احداث شده، ۲۴۰۴ متر طول دارد و از ۱۳ دهنه اصلی ساخته شده و ۸۵ درصد هزینه ۴۲۰ میلیون یورویی آن از محل بودجه طرح های عمرانی اتحادیه اروپا تامین شده است. به همین دلیل تردد در این پل رایگان است و عوارضی بابت عبور از آن دریافت نمی شود.

بزرگترین قطعه پیش ساخته فولادی این پل ۵۲ متر طول و ۷۳۰ تن وزن داشته و در مجموع برای ساخت این سازه ۳۰ برابر بیشتر از برج ایفل از فولاد استفاده شده است.

بزرگترین پروژه زیر بنایی کرواسی افتتاح شد | تصاویر این پل زیبا را ببینید

این پل منطقه کومارنا تا برییستا در حاشیه دریای آدریاتیک و مناطق جنوبی کرواسی را (به عنوان رویای سیصد ساله مردم کرواسی) به هم وصل می کند و همچنین امکان دسترسی به بوسنی و هرزگوین را تسهیل می کند.

مطابق کنوانسیون بین المللی حقوق دریاها، دهنه های این پل حداقل ۲۰۰ متر و ۵۵ متر ارتفاع دارند و امکان تردد به بندر نئوم بوسنی و هرزگوین را نیز فراهم می کند.

پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مقامات کرواسی، افتتاح «پل پلیشکی» را به ملت و دولت این کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که این رویداد تاریخی، سر آغاز دوران جدیدی از توسعه و رفاه برای ملت دوست کرواسی و کل ملت‌های منطقه باشد.

بزرگترین پروژه زیر بنایی کرواسی افتتاح شد | تصاویر این پل زیبا را ببینید

بزرگترین پروژه زیر بنایی کرواسی افتتاح شد | تصاویر این پل زیبا را ببینید

کد خبر 693499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خداییش قشنگه مرحبا بر کروواسیان