«پل پلیِشکی Pelješki» به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی تاریخ کرواسی، دیشب با حضور رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان کرواسی و همچنین سخنرانی ویدیویی نخست وزیر چین افتتاح شد.

پل پلیِشکی كرواسي

به گزارش همشهری آنلاین، این پل عظیم که توسط یک کنسرسیوم چینی و با مشارکت مهندسان کرواسی احداث شده، ۲۴۰۴ متر طول دارد و از ۱۳ دهنه اصلی ساخته شده و ۸۵ درصد هزینه ۴۲۰ میلیون یورویی آن از محل بودجه طرح های عمرانی اتحادیه اروپا تامین شده است. به همین دلیل تردد در این پل رایگان است و عوارضی بابت عبور از آن دریافت نمی شود.

بزرگترین قطعه پیش ساخته فولادی این پل ۵۲ متر طول و ۷۳۰ تن وزن داشته و در مجموع برای ساخت این سازه ۳۰ برابر بیشتر از برج ایفل از فولاد استفاده شده است.

بزرگترین پروژه زیر بنایی کرواسی افتتاح شد | تصاویر این پل زیبا را ببینید

این پل منطقه کومارنا تا برییستا در حاشیه دریای آدریاتیک و مناطق جنوبی کرواسی را (به عنوان رویای سیصد ساله مردم کرواسی) به هم وصل می کند و همچنین امکان دسترسی به بوسنی و هرزگوین را تسهیل می کند.

مطابق کنوانسیون بین المللی حقوق دریاها، دهنه های این پل حداقل ۲۰۰ متر و ۵۵ متر ارتفاع دارند و امکان تردد به بندر نئوم بوسنی و هرزگوین را نیز فراهم می کند.

پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مقامات کرواسی، افتتاح «پل پلیشکی» را به ملت و دولت این کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که این رویداد تاریخی، سر آغاز دوران جدیدی از توسعه و رفاه برای ملت دوست کرواسی و کل ملت‌های منطقه باشد.

بزرگترین پروژه زیر بنایی کرواسی افتتاح شد | تصاویر این پل زیبا را ببینید

بزرگترین پروژه زیر بنایی کرواسی افتتاح شد | تصاویر این پل زیبا را ببینید

کد خبر 693499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خداییش قشنگه مرحبا بر کروواسیان