مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: راکت کاوش -2 چهارشنبه (6 آذر) با موفقیت به فضا پرتاب و با انجام ماموریت خود به وسیله چتر مخصوص پس از دقایقی به زمین باز گشت.

به ایسنا، پرتاب این راکت کاوش با اهداف ثبت و ارسال صحیح داده‌های محیطی، ارسال صحیح و به موقع فرامین، انجام جدایش موتور و محموله و عملکرد صحیح سیستم بازیابی صورت پذیرفت که نتایج حاصله در طول مدت حضور در فضا با اهداف مورد نظر منطبق بود.

راکت کاوش 2 دارای سه بخش عمده شامل؛ مجموعه حامل، مجموعه آزمایشگاه فضایی و مجموعه بازیابی می‌باشد.

جایگاه ویژه پروژه راکت‌های کاوش در میان پروژه‌ها و سیستم‌های فضایی کشورهای مختلف موجب شده است، هم اکنون نیز با گذشت حدود 50 سال از ساخت و پرتاب اولین راکت کاوش، کشورهای صاحب تکنولوژی فضایی، هر ساله تعداد زیادی از این راکت‌ها را به منظور توسعه علوم و فناوری به فضا پرتاب نمایند.

دستیابی به مجموعه آزمایشگاه فضایی برای داده‌پرداری از فضای جو، تست زیرسیستم‌های فضایی و دستیابی بازیابی، تجربه کار گروهی انجام شده توسط محققان دانشگاهی در یک پروژه علمی- فناوری از دستاوردهای پرتاب راکت کاوش 2 به شمار می‌رود.

با توجه به مهمترین دستاورد این پروژه یعنی بازگشت محموله موردنظر و فرود سالم آن بر روی زمین که نخستین بار در کشور صورت می‌پذیرد، موجب اعتماد به نفس و امید به آینده فضایی می‌گردد.

کد خبر 69401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز