همشهری آنلاین: نسل جدید موشک‌های زمین به زمین "سجیل" با حضور سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با رمز مقدس «یا علی بن موسی الرضا» با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در تشریح ویژگی‌های این موشک، اظهار داشت: متخصصان اقتدار آفرین سازمان هوافضای وزارت دفاع موفق شدند نسل جدید موشک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب را آزمایش کنند.

وزیر دفاع افزود: این موشک دو مرحله‌ای، دارای دو موتور سوخت جامد مرکب است و از قابلیت‌های فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

سردار نجار در ادامه اظهار داشت: از ویژگی‌های دیگر این موشک و سیستم پرتاب آن سرعت بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب است.

وی گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت موشک زمین به زمین سجیل و سکوی پرتاب آن به دست متخصصان اقتدارآفرین وزارت دفاع صورت گرفته است.

وزیر دفاع تصریح کرد: انجام این آزمایش موشکی در چارچوب دکترین و راهبرد بازدارندگی دفاع و فعالیت‌های متعارف موشکی جمهوری اسلامی ایران و صرفاً با اهداف دفاعی و برای تحکیم صلح، ثبات و آرامش در منطقه صورت گرفته است و علیه هیچ کشوری بکار گرفته نخواهد شد.

سردار نجار تاکید کرد: آزمایش موشک سجیل از سال قبل برنامه‌ریزی و تنظیم شده بود و هیچ ارتباطی به تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد.

وزیر دفاع در پایان این موفقیت بزرگ را به محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، ملت شریف ایران، نیروهای مسلح، مدیران، کارکنان و متخصصان زبده و خدوم وزارت دفاع تبریک و تهنیت گفت.

کد خبر 68200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز