رئیس سابق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه باید معرف «مارک ویلموتس» محاکمه شود، گفت: من حیا داشتم و سه سال سکوت کردم؛ اگر به گذشته برگردم ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کنم!

تاج

مهدی تاج در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و پرونده مارک ویلموتس، عنوان کرد:ب یشتر از کاندیداتوری دوست دارم درباره پرونده ویلموتس صحبت کنم چون حق مردم است در این خصوص بدانند اما سکوت ۳ ساله‌ای داشتیم. سکوت من در این خصوص این بود تا روز چهارشنبه وقتی رای آمد باید سکوت می‌کردم چون هر چه می‌گفتیم مورد بهره‌برداری وکلای او قرار می‌گرفت.  یک نفر ۳۷۳ بار درباره ویلموتس صحبت کرده و اینکه ترکمنچای بوده و مسائل دیگر. منافع ملی ایجاب می‌کرد سکوت کنیم حالا امروز در اولین فرصت است صحبت کنم.

بعد از ۳مربی به ویلموتس به توافق رسیدیم

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ما دوران خوبی در فدراسیون و تیم‌های ملی فوتبال داشتیم. زمانی که می‌خواستیم ویلموتس را بیاوریم کی‌روش سرمربی بود، اظهارنظر متفاوتی وجود داشت. برنامه ۹۰ آن زمان پیامکی گذاشت شما با چه مربی موافقید؟ داخلی یا خارجی که اکثریت گفتند خارجی. آن زمان یکی از گزینه‌های ما لوپتگی بود که جلساتی با او و با حضور سفیر داشتم. نمی‌دانم چرا یک دفعه نظرش برگشت اما مسئله بیماری پدرش را مطرح کرد و گفت سرطان دارد و نمی‌تواند به ایران بیاید.

تاج گفت: وقتی با لوپتگی قرارداد منتفی شد و وقتی مبلغ را هم گفت به این نظر رسیدیم که نمی‌شود، به سراغ رنار رفتیم. آقای ترابیان با او صحبت کرد و قرار شد رنار به ایران بیاید اما بعد از جام ملت‌های آفریقا. او گفته بود شهریور می‌آید و ما آن زمان دیدار دوستانه داشتیم به این نتیجه رسیدیم از این گزینه بگذریم. سفیر ما با سرمربی اسلواکی صحبت کرد و گفته بود نمی‌تواند بیاید. در نهایت به سراغ ویلموتس رفتیم.

ویلموتس را با قرض آوردیم

وی افزود: زمانی که ویلموتس با ما قرارداد بست قبلا سرمربی بلژیک بود و موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌هایی هم داشت. او ۲۰۱۶ قرارداد بسته بود با مبلغ ۱.۲ میلیون یورو و ما ۲۰۱۹ با ۲.۲ میلیون یورو قرارداد بستیم. اعلام کردند شما پول نداشتید چرا با مربی خارجی قرارداد بستید؟ همان زمان با تحریم‌هایی که داشتیم و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد همه چیز تشدید شد. ما زمان کی‌روش مبلغ قرارداد را از پول فیفا می‌دادیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه‌های نوشته شده برای قرارداد با ویلموتس از محل شستا، گفت: آقای سلطانی‌فر و رئیس جمهور با درخواست ما برای قرض ۲ میلیون یورو و اینکه ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم موافقت کردند و قرار شد مبلغی را قرض بگیریم. ما به بانک مرکزی، مدیرعامل گل‌گهر و ... مذاکره کردیم. همه اینها به شورای امنیت ملی رفت و قرار شد این پول را قرض بگیریم تا از محل طلب فیفا پرداخت شود.

وی با بیان طولانی شدن پرداخت قرارداد ویلموتس، تصریح کرد: جان کلینر مسئول اصلی حقوقی فیفاست که آن زمان مسئول پرونده ویلموتس بود. من خودم بارها به فیفا و ای اف سی نامه زده بودم اما آنها گفته بودند به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانند به ما پول بدهند. همه مسئولان کشور هم در جریان تعویق پرداخت به ویلموتس به خاطر تحریم‌ها بودند. ۱۱ نامه به فیفا و ۹ نامه به ای اف سی زدیم که پول ویلموتس را بدهید. فیفا گفت به خاطر تشدیدات آمریکا نمی‌توانند یک ریال پرداخت کنند.

همه موافق ویلموتس بودند

تاج در مورد اینکه گفته می‌شود هیات رئیسه و کمیته فنی با قرارداد ویلموتس موافقت نکرده بود، عنوان کرد: رئیس کمیته فنی معتقد بود استفاده از مربی بلژیک می‌تواند برای ما خوب باشد و نظر آنها مثبت بود. آن زمان آقای ساکت، خانم صوفی‌زاده، شیری و ... بودند. نامه دیگری هم از هیات رئیسه داشتیم و همه دوباره امضا کردند با علم به اینکه شرایط را می‌دانند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه من از همین جا دعوت می‌کنم کسانی که از فساد در پرونده ویلموتس اطلاع دارند صحبت کنند، تصریح کرد: باید به دادسرا بروند و بگویند به این دلایل در پرونده ویلموتس فساد هست. برای معاون وقت وزیر متاسفم که عقبه این پرونده را نمی‌داند. من حیا داشتم و ۲-۳ سال سکوت کردم چون دلم می‌خواست آرامش برقرار باشد. قرارداد ویلموتس درست بود و من از او دفاع می‌کنم چون مربی نهم جهان بود و کی‌روش مربی هجدهم. پول ویلموتس را تقسیم بر اعزام مسافران، لاستیک‌های ماشین‌ها و ... کرده‌اند! آن موقع استقلال و پرسپولیس درگیر پرونده‌های مالی بودند و چرا این پول‌ها را تقسیم بر لاستیک ماشین‌ها نکردند؟

تاج یادآور شد: زمانی که به دادسرا معرفی شدیم فیفا نامه زد و گفت شنیده‌ام هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ۸ نفر را به دادسرا معرفی کرده‌اند و اگر درست باشد فوتبال ایران را تعلیق می‌کنیم. اگر آن موقع می‌گفتیم به ویلموتس پول نداریم بدهیم همان را در پرونده می‌گذاشتند. ۲ ماه اگر کسی پول نگیرد می‌تواند فسخ کند. ما ۲.۲ میلیون دلار قرارداد داشتیم اما حالا جریمه را هم باید پرداخت کنیم. الان هم می‌توانیم این پول را ندهیم و جریمه هم به آن تعلیق نمی‌گیرد چون می‌توانیم موضوع تحریم را مطرح کنیم. ما از فیفا طلبکاریم.

لوپتگی را هم می آوردم وضع همین بود

وی خاطرنشان کرد: اگر لوپتگی را هم می‌آوردیم می‌شدیم پرونده فساد لوپتگی یا هیرو. من قرارداد را منتشر می‌کنم و اگر حقوقی‌ها یک ایراد گرفتند قبول می‌کنم. از همین امروز پیشنهاد می‌کنم اگر کسی به فساد پی برد جای آن صدا و سیما نیست، دادسراست چون صدا و سیما و رسانه‌ها نمی‌توانند کسی را محکوم کنند. در کمیته اخلاق فیفا به ما براعت داده و ایران هم همین طور. کسانی که به خاطر پرونده ویلموتس ناراحت هستند به دادسرا شکایت کنند چون همه ما ۸ عضو هیات رئیسه آن را امضا کرده و پای آن ایستاده‌ایم. این را برای کسانی می‌گویم که می‌گویند نمی‌توانند از خون شهدا و فساد بگذرند!

تاج درباره حضور در انتخابات و برنامه‌هایش، خاطرنشان کرد: من شنیدم نامه‌ام آمده و باید با مجلس تعامل داشته باشیم، بدون تعامل با دولت هم نمی‌شود فوتبال را اداره کرد. باید مشکل را حل کنیم تا اساسنامه تصویب شود. بحث استقلال و پرسپولیس هم مطرح است و آنها از لیگ قهرمانان حذف شدند. ای اف اسی به ما اعتماد کرده  اما ما این اعتماد را از بین بردیم.

برگردم عقب هرگز ویلموتس را نمی آورم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر به عقب برگردید دوباره ویلموتس را انتخاب می‌کنید، اظهارداشت: خیر ابدا! من کسانی را می‌آورم که ما را ۲ بار به جام جهانی برده‌اند. من تایید می‌کنم که ویلموتس گزینه خوبی نبود.

تاج درباره اینکه آیا منظورش کارلوس کی‌روش است، گفت: منظورم مدل کی‌روش است ولی بله می‌تواند خودِ کی‌روش هم باشد.

تاج درباره اینکه آیا اگر بیایید اسکوچیچ را نگه می‌دارید، یادآور شد: اسکوچیچ مربی خوبی است و من تا به حال او را ندیدم. تیم ملی شرایط بسیار سختی دارد.

کد خبر 694065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 44
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    127 8
    پول ویلموتس رو باید از حلقوم تاج و اونایی که دست داشتن دربیارن
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      9 17
      چرا؟ میگه که اگر فسادی دیدید به دادسرا شکایت کنید اون موقع و تو اون شرایط بهترین گزینه بوده
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      33 6
      احسنت. هر آنچه رویداده مسئولیتش با شخص تاجه .
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    62 2
    پول رو باید از جیبش بده و بعدش هم تشریف ببر زندان تا درس عبرت بشه واسه بقیه که بیت المال رو نابود نکنن و هر کسی هم مدیر نشه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      13 2
      بعضی می گویند پول باید از جیب کاسبان تحریم به ولیموتس داده شود
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    44 3
    تاج باید محاکمه می شد بعد فهمیده میشد ک ایشون از قرارداد سهم داشته است.نه که الان پاشه بیاد ثبت نامی رییس فدراسیون
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    41 1
    اینا همش حرف مفته تاج فقط بلده با کلمات بازی کنه هیچ هیچ هیچ اعتمادی به هیچکدومتون نیست
  • رضا IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    9 19
    به ظرم قسمتی از واقعیت را تاج گفت. احساسی نباید اظهار نظر کرد. جملاتی مثل : از حلقوم تاج باید بیرون بکشیم : از طرف کسانی هستند که نمی خواهند واقعیت آشکار بشه. تاج اگر مقصر هست باید شاکیان با اسناد و مدارک به دادسرا شکایت بکنند نه اینکه مدام تهمت بزنند. شاید آقای تاج هم بی تقصیر نیاشد و شاید افراد دیگر پشت پرده هم مقصر باشند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    28 3
    عجب حیا داشته آقای تاج، زمانی ک باد ب غپ غپ مینداخت و در مورد ویلتموس و... نظر میدادی حیا نداشتی
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    32 3
    یعنی توی هرکشور دیگه ای بود تاحالا 10بار تاج و هیات رییسه رو اعدام کرده بودن
  • سعید ششتمدی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    34 2
    باید این 180 میلیاردی که تاج به فدراسیون فوتبال ایران خسارت زد رو از حلقوم تاج بکشیم بیرون
  • تورج IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    25 1
    تو این مملکت همه با توجیح و فرافکنی از زیر بار مسئولیت فرار میکنن کسی هم نیست پیگیری کنه گذشت زمان و فراموشی مثل بقیه کی کی بود من نبودم تازه اینطور که تاج حرف میزنه باید یه کمپین دست بوسی از ایشان هم تشکیل بشه بالای پولای رفته
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    27 2
    عجب رویی داره این تاج
  • ژنگمن IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    23 0
    مدیریت اشتباه و از میان بردن منابع ملی کم تر از اختلاس نیست.سیستم قضایی کشور اگر به وظایف خودش عمل می‌کرد این مسایل از طریق رسانه ها مطرح نمیشد .در یک سیستم صحیح قضایی اگر همچین بی کفایتی دیده میشد الان عاملانش در زندان بودند.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    21 0
    در این جا از بس که با مدیران متخلف برخورد نمیشه از آخر طلبکار هم میشن
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    20 1
    آقای تاج لطفاً شوخی نکنید و مردم را ساده لوح فرض نکنید انتخاب نهایی مربی، مبلغ قرارداد و نوع قرارداد با رئیس فدراسیون است بجای فرافکنی ، از مردم عذرخواهی کنید و منتظر باشید که چه موقع عدالت در این خصوص انجام خواهد شد
  • رجب JP ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    19 2
    ایشون باید محاکمه و تمام حیف و میل های انجام شده رو شخصا پرداخت کنه،،اگه چهار تا از اینها رو دار بزنند،،دیگه کسی فکر اختلاص و دلالی و نمیافته،،،انقدر پر رو هستش که کاندید شده ،،
  • ابراهیم IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    16 1
    آزمون داده را آزمودن خطاست
  • ارش IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    9 0
    باید از جیب خودش بده تاج .نه از جیب مردم بیچاره
  • GB ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    12 0
    اگر چین بود اینجا بهت میگفتم الان کجا بودی. کسی که استادیومهای المپیک ساخت سی هزار دلار اختلاص کرده بود. گردنشو زدن هرچی هم کمیته المپیک فشار اورد گفتن نه.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    13 0
    یعنی مسولین این مملکت به جای پاسخگویی به اوضایی که درست می کنن همش طلب کارند ،طرف ۴۰سال تو این مملکت مدیر بوده حالا داد می زنه که این چه وضع مملکته عجب روزگاری داریم نتیجه تصمیم غلط فوتبال آقای تاج را بازنشستگان تامین اجتماعی دادن،حالا به جای زندان طلب کارهم شدن
  • امیر حسین IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    14 0
    طلبکار وقاحت تا چه حد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    12 3
    مدیریت خوب از نوع دولت فخیمه روحانی
  • شهریار IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    12 0
    عجب!!!!!!! پس این آقا طلبکا. هم هستند. خوذش دارد می‌گوید خودم آوردم بعد هم ننه من غریبم در می آورد. خدا می‌داند چه کسانی پشت این تاج هستند. اگر یک ژاپنی یا کره ای بی دین و مذهب جای این آقا بود قطعا ( هاراگیری) می‌کرد. به احترام مردم ش. خیلی پر روهه. یکی نیست جلوی این آدم وایسه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    13 0
    سلام آقای تاج اولاً ترامپ 2017 اومده سرکار دوم کسی که ناراحتی قلبی داره نباید پستی به این مهمی بگیره سوم منت میذاری رو حاکمیت ومردم
  • رضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    13 0
    نمیدانم ازکجا وچگونه ایشان حمایت میشه که اینطوربی پروا ووقیحانه داره حرف میزنه .وقتی سازمان بازرسی کشور تخلف ایشان رومحرزدانسته !؟چطورصلاحیتش تاییدشده !!!؟؟؟پس ایشان ازطرف جایی داره حمایت میشه .
  • حمید IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    10 0
    تاج بایستی محاکمه شود.با چه رویی نامزد دوباره ریاست فدراسیون شده؟
  • JP ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    12 0
    اثلا خود تاج فرموده که قرارداد ویلموتس در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱.۲ میلیون یورو بوده .‌ سه سال بعد یعنی ۲۰۱۹ جرا با ایشان قراداد با مبلغ ۲.۲ میلیون یورو بسته شده ؟ مگر در اروپا تورم ۳۳ درصد بوده ؟ مشخصا مبلغ قرارداد نسبت به مبلغ قراداد سال ۲۰۱۶ ایشان خیلی بالاتر زده شده ...
  • مجید IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    5 4
    تاج مقصر نیست مقصر اصلی آقایون وزیر ورزش سلطانی فر هست چون این آقا با کی روش اختلاف داشت و باعث برکناری کی‌روش شد و این آقای وزیر می دانست کی روش دو بار ایران فرستاده جام جهانی و اگر ایران به جام جهانی نرود همه انتقادها به سمت اوست به خاطر همین دنبال مربی بهتر از لحاظ رتبه بندی بودند نه از لحاظ سطح کیفیت ،ببینید رئیس فدراسیون ...دکوری بیش نیستند هر کس دیگه جای تاج بود به این روز می افتاد پس اینقدر به این آقا وصله نزنیم کمی فکر و تحقیق خوب چیزیه،در این مملکت همه چیز سیاسیه ،باید یقه سلطانی فر گرفته شود
  • تورج IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    7 1
    یعنی تاج نمیدونست به خاطر تحریم ها پول نمی‌دن پس چرا قرار داد نوشتی
  • حسین IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    7 0
    از این جماعت زبون باز آب زیر کاه چه انتظاری دارید ....
  • البرز IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    13 0
    این مگه واسه قلب درد از زیر مسپولیت در نرفت و استعفا داد؟؟؟؟ حالا درمون شد ؟؟؟ صد رحمت به سنگ پای قزوین ....
  • حسن IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    9 1
    آقای تاج عملکرد شما در انتخاب ویلموتس و نحوه قرارداد اشتباه بوده لطفا به فکر بازگشت مجدد به فدراسیون نباشید.
  • سید دانیال IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    11 0
    هرجا دنیا بود تاج باید محاکمه میشد و پول بیت المال از این آقایان وصول میشد اخه چرا یکارایی بر ضد مردمه
  • علی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 0
    باید با عاملان ازبین رفتن منابع بیت المال شدیدابرخوردشود
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    حالا وقتي دوباره رئیس شد جوابتون رو میده
  • فرشاد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    تاج با پررویی میگه قرارداد ویلموتس با تیم ملی بلژیک یک میلیون و دویست هزار یورو بود و ما دو میلیون و دویست هزار یورو بستیم !!!! آقای مدیر نالایق مگر تورم اروپا مثل ماست که دو برابر نرخش قرارداد بستی؟ ...
  • ااا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    ... تو وقتی فدراسیون پول نداشت رفتی یه قرارداد سنگین با یه سرمربی تقریبا مطرح بستی به امید اینکه پولهای بلوکه شده ی ایران در فیفا آزاد شود وقتی اینطور نشده وزیر ورزش مجبور شده از شستا قرص بگیرد که سر همین قرص ساختمان فدراسیون هم به باد رفت. تو فوتبال مملکت رو نابود کردی مربی که فقط کامبوج را برد الان 200 میلیارد از پول بیت المال ما را خواهد خورد. اگه یه کارگر ساده از میدون میاوردین اونم میتونست کامبوج رو ببره با چه رویی دوباره تو اومدی و بدتر از اون کی تورو تایید صلاحیت کرد
  • حمید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    سلام یه جوری گفته سال ۲۰۱۶ مبلغ۱.۲ قرارداد داشته و ما ۲۰۱۹ با ۲.۲ قرارداد بستیم، انگار مسی و رونالدو بود که هر سال ارزش شون می‌رفته بالا اولا که هیچ دستاوردی نداشته که قیمتش بره بالا دوما مگه ایرانه که بگیم قیمت همه چی رفته بالا اینم روش بعدم دستمزد به دلار و یورو بوده نه ریال جناب تاج عزیز کلا اهل سفسطه و بازی با کلمات هست و عجب رویی داره بخدا
  • M IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    کسی که ابن طودر حرف میزنه حتما پشتش کسی است که حمایتش کنه
  • هموطن IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    ابی که یکجا بماند می گندد. بوی لجنش نابودت میکند.
  • باقری IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    پول ویلموتس را باید کسانی بدهند که با او قرارداد بستند چون اگر سرشان در قرار داد کلاه رفته خودشان مقصر هستند اگر ویلموتس مثل کی‌روش و یا هر مربی دیگر کارنامه دار موفق می شد به خودشان به به و چه چه می گفتند و حالا باید بخاطر ویلموتس توان بدهند
  • مسعود IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    باید مقصرین واقعی شناسایی بشن و به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای همه باشه من به شخصه از حق بیت المال خودم نمی گذرم