سکانسی از فیلم سینمایی رستاخیز با حضور بابک حمیدیان پس از سال‌ها منتشر و پربازید شده است.

فیلم رستاخیز

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ سکانسی از فیلم سینمایی «رستاخیز» با بازی بابک حمیدیان در نقش عبیدالله ابن زیاد که پس از نزدیک به یک دهه توقیف به اکران آنلاین رسید منتشر و پربازدید شده است.  

«رستاخیز» که با نام «روز رستاخیز» هم شناخته می‌شود به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش (محصول ۱۳۹۱)  در جهان غرب با عنوان حسین آنکه گفت نه (به انگلیسی: Hussein Who Said No) و در جهان عرب با عنوان قربان شناخته می‌شود. این فیلم در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم که در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ هم‌زمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد در تابستان ۱۳۹۴ با مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما ساعاتی پس از آن در پی انتقادات مطرح شده برای به تصویر کشیدن چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع)  از پرده سینماها پایین کشیده شد.«رستاخیز» سرانجام پس از ۹ سال توقیف، مجوز اکران آنلاین گرفت و در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی اکران آنلاین شد. 

ببینید | سکانس دیده نشده از فیلم رستاخیز درباره قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع)

بابک حمیدیان در این فیلم علاوه برنقش عبیدالله ابن زیاد، ‌در شمایل یزید بن معاویه هم ایفای نقش می‌کند.  

کد خبر 694535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فرزانه IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    47 3
    من از حضرت ابوالفضل ( ع) مراد گرفتم همان لحظه از حضرت مطلبی را خواستار شدم در عرض ۵ ثانیه شاید هم کمتر به چیزی که میخواستم و پنج سال مرا عذاب میداد رسیدم وبه همین خاطر ارادت خاصی به آقا دارم ای کاش این فیلم پخش می‌شد وآرزو میکنم که توی این ماه همه به مراد دلشون برسن
  • علی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    11 0
    در مقابل فیلمهایی همچون مختارنامه اصلا قابل مقایسه نیست . نقش باید روی بازیگر بشینه .
  • Taghi IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    احمد رضا درویش دست مریزاد واقعا فیلم سازی کجا اینا قدرتو بدونن. ولی مردم میشناسنت.
  • مهین IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    قربون مرام معرفت ابوالفضل العباس بخدا قسم حضرت ابوالفضل عباس جاهای بوده در عین نا باوری کمک کرده فقط گفتم یا ابوالفضل من با تموم وجودم بهش ارادت دارم تا اسمشون آوردم آقا کمکم کرده در همون لحظه. اینقدر به ایشان اعتقاد دارم که حد نداره از کودکی تا الان یا ابوالفضل همیشه پناه یاور باش که تو از ارزشمندترین ها هستی در نزد خدا