بر اساس گزارش‌ها، موسسه خیریه شاهزاده چارلز، صندوق خیریه شاهزاده ولز، یک میلیون پوند کمک مالی از خانواده اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده، پذیرفته است.

پرنس چارلز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ساندی تایمز، شاهزاده چارلز در سال ۲۰۱۳ با «بکر بن لادن» برادر ناتنی اسامه و برادرش شفیق در لندن ملاقات کرده است؛ دو سال پس از کشته شدن اسامه توسط نیروهای ویژه آمریکایی در محوطه‌ای در نزدیکی اسلام‌آباد در پاکستان.

این روزنامه همچنین ادعا می‌کند که این پول با وجود مخالفت نزدیک‌ترین مشاوران ارشد سلطنتی پذیرفته شده است.

بکر و شفیق از طریق پدرشان محمد بن عواد بن لادن، میلیاردر یمنی‌الاصل، با اسامه خویشاوندی دارند. هیچ پیشنهادی مبنی بر اینکه این برادران تا به حال از اقدامات تروریستی حمایت کرده یا در آن دست داشته‌اند، وجود ندارد.

کلارنس هاوس اما به شدت ادعاهای گزارش روزنامه را تکذیب کرد و گفت که تصمیم برای پذیرش این کمک صرفا توسط متولیان بنیاد گرفته شده است.

سخنگوی کلارنس هاوس (یکی از اقاماتگاه‌های سطلنتی) به اسکای نیوز گفت: «صندوق خیریه شاهزاده ولز به ما اطمینان داده است که در پذیرش این کمک، دقت لازم انجام شده است.»

این سخنگو افزود: «تصمیم به پذیرش تنها توسط متولیان موسسه خیریه گرفته شده و هر گونه تلاش برای توصیف آن نادرست است.»

صندوق خیریه شاهزاده ولز نیز در بیانیه‌ای قوی اعلام کرد که چارلز از پذیرش پول توسط متولیان آگاه بوده است.

سر ایان چشایر، رئیس بنیاد خیریه شاهزاده ولز (PWCF)، جایی که پول در آنجا واریز شده بود هم در بیانیه‌ای گفت: «کمک مالی شیخ بکر بن لادن در سال ۲۰۱۳ توسط متولیان PWCF در آن زمان مورد بررسی قرار گرفت. سنجش لازم با جستجوی اطلاعات از طیف وسیعی از منابع، از جمله دولت، انجام شد. تصمیم برای پذیرش این کمک به‌طور کامل توسط معتمدین گرفته شد. هر گونه تلاش برای پیشنهاد غیر این گمراه کننده و نادرست است.»

صندوق خیریه شاهزاده ولز در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد. این صندوق به سازمان‌های غیرانتفاعی ثبت‌شده در بریتانیا برای پروژه‌هایی در این کشور و سایر کشورها کمک مالی اعطا می‌کند.

در عین حال دلیل پرداخت و یا دریافت چنین کمکی مشخص نشده است.

کد خبر 694695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha