رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه این سازمان هشدارهای لازم را به مردم داده است گفت: بارش باران همچنان تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و خطر در کمین برخی استان‌های کشور است. 

سیل - روستای آهنگران - استان مرکزی - اراک

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی رخداد سیل را داشته باشیم به همین دلیل مهرداد بذرپاش(رئیس دیوان محاسبات) اعتقاد دارد ترک فعل اتفاق افتاده و قرار بوده این شبکه ظرف ۲ سال ایجاد شود گفت: ایشان گفته‌اند ترک فعل بررسی می‌شود ولی نگفته‌اند که ترک فعل اتفاق افتاده است.

وی افزود: بر اساس متن قانون؛ ما باید درباره سیل هشدار و پیش آگاهی می‌دادیم که داده‌ایم. برای ۳۱ استان کشور ۷۵ هشدار صادر شده است. اگر این شبکه ملی هشدار نیست پس چیست؟ مستندات لازم به آقای بذرپاش ارائه شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات سازمان هواشناسی در پاسخ به اینکه چرا پیامک ادامه بارش ها و احتمال بروز سیل و هشدار به مردم در منطقه امامزاده داود با تاخیر صادر شد؟ گفت: این پیامک توسط سازمان مدیریت بحران ارسال شده بود و بر ادامه بارش ها تاکید داشت. سیل فیروزکوه فردای روزی که پیامک ارسال شد رخ داد و اگر مردم توجه کرده بودند این فاجعه در فیروزکوه رخ نمی داد.

وی در پاسخ به اینکه بسیاری از افرادی که در استهبان قربانی سیل شدند، گردشگر بودند و اطلاعی از احتمال وقوع سیل نداشتند. چرا کسی پیگیر این موضوع نبوده است؟ گفت: وظیفه ما هشدار است و راهکارهای مختلفی برای آن وجود دارد. رسانه های نوشتاری، صوتی و تصویری وقوع احتمالی حادثه سیل را اطلاع رسانی کردند.

ضیائیان متذکر شد: سازمان هواشناسی اعلام کرده بود منطقه جنوب شرق استان فارس خطرناک است بنابر این کسی نباید به این منطقه می‌رفت. اگر همین اتفاق روز شنبه می افتاد کسی آسیب نمی دید. سازمان هواشناسی اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است.

وی که با برنامه سعادت آباد رادیو تهران گفت و گو می‌کرد، درباره فعالیت سامانه بارشی گفت: بارش باران همچنان تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و خطر در کمین برخی استان‌های کشور است به طوریکه برای روز سه شنبه بخش های محدودی از فارس به ویژه در شمال و کهگیلویه و بویر احمد و در ارتفاعات استان های تهران و مازندران و سمنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 694740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha