برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند حاج محمود از راه مداحی و روضه‌خوانی درآمد دارد، او نان خود را فقط از همین راه و از همین آجرها درمی‌آورد.

محمود کریمی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی برزگر شریک اقتصادی حاج محمود کریمی مداح اهل بیت(ع) و یکی از صاحبان کارخانه آجرسازی در نزدیکی بوئین‌زهرا در استان قزوین می‌گوید: شاید برخی از مردم تصور می‌کنند مداحان و ذاکران اهل بیت با روضه‌خوانی در مجالس مختلف پول‌های کلانی می‌گیرند. تصوری که حتی از آن به عنوان پاکت پول یاد می‌شود و می‌گویند بعد از پایان مراسم پاکت پول به مداح داده می‌شود، اما هستند مداحان و ذاکرانی که کار اقتصادی می‌کنند و هیچ‌گاه از راه مداحی و روضه‌خوانی امرار معاش نمی‌کنند. آنها خودشان را وقف امام حسین(ع) کرده‌اند و در کنار آن با کار و فعالیت اقتصادی در کنار امرار معاش، دستگیر افراد نیازمند هم می‌شوند.

حاج محمود نان خود را از آجرها درمی‌آورد

شاید خیلی‌ها ندانند، یکی از کسانی که کارخانه آجر را راه انداخت و سال‌هاست در آن‌جا فعالیت می‌کند، حاج محمود کریمی است. برزگر با تأکید بر این‌که در این سال‌ها هیچ‌گاه حاج محمود برای راه‌اندازی کارخانه و یا وام بانکی از رانت استفاده نکرده است، از تأسیس کارخانه آجر با همکاری حاج محمود و توقیف کارخانه در سال ۹۵ توسط بانک می‌گوید: «سال ۸۲ به‌واسطه هیأت رایة‌العباس با حاج محمود کریمی آشنا شدم. از کودکی آرزو داشتم، نوکر امام حسین(ع) باشم. کاسب بودم و کار می‌کردم. در هیأت به حاج محمود پیشنهاد کار دادم. گفتم می‌خواهم کارخانه آجر بزنیم. پرسیدند سررشته‌ای از این کار داری؟ گفتم یکی دوسال تحقیق می‌کنم و بعد از آن کار را شروع می‌کنیم. حاج محمود قبول کرد و بعد از یک سال تحقیق در کنار ایشان کار ساخت کارخانه را در نزدیکی بوئین‌زهرا شروع کردیم. ابتدا یک کوره آجرپزی به راه انداختیم. کوره ما سنتی بود و بعد از مدتی متوجه شدیم، این روش منسوخ شده است. طی این مدت حاج محمود از نزدیک بر کار نظارت داشت و گاهی اوقات خودشان آستین بالا می‌زد و مشغول کار می‌شد. برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند حاج محمود از راه مداحی و روضه‌خوانی درآمد دارد ایشان نان خود را فقط از همین راه و از همین آجرها درمی‌آورد. برای اینکه شکل کار را از سنتی به صنعتی دربیاوریم نیاز به وام بانکی داشتیم.

شغل اصلی محمود کریمی چیست؟

حاج محمود فقط ایام محرم در کارخانه حضور نداشت

متأسفانه بانک با وجود ضمانت‌های معتبری که داده بودیم بخشی از وام را نداد و سال ۹۵ کارخانه را از ما گرفت. سال‌های خیلی بدی بود. بانک‌ها به جان کارخانه‌ها افتاده بودند و خیلی از کارخانه‌ها تعطیل شدند. با ورود قوه قضائیه به موضوع تعطیلی کارخانه‌ها در تحقیقات قضایی مشخص شد بانک این وام را به ما نداده است. حتی حاج محمود برای ضمانت وام، ماشین زیر پای خودش را فروخت. از ۱۵ آبان سال ۹۲ فاز صنعتی شدن کارخانه آجر را شروع کرده بودیم و شبانه‌روز همراه با حاج محمود کار می‌کردیم. حاج محمود فقط ایام محرم در کارخانه حضور نداشت. 

همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این که سال ۹۵ کارخانه توسط بانک مصادره شد. به این ترتیب نزدیک به ۱۰۰ کارگر بیکار شدند. بانک امین اموال در کارخانه گذاشت و همه دستگاه‌ها و اموال کارخانه را فروخت. بعد از دو سال وقتی مراجعه کردیم دیدیم همه‌جا را با خاک یکسان کرده‌اند. همه وسایل را برده بودند و حتی یک متر کابل در کارخانه نبود. کارخانه‌ای که با خون‌ دل ساخته بودیم نابود شده بود.

امروز ۹۷ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند

مهدی برزگر در ادامه از راه‌اندازی دوباره کارخانه و نگاه اقتصادی حاج محمود و از طرح آزادسازی ۶۰ زندانی و اشتغال آنها در کارخانه گفت: به حاج محمود پیشنهاد دادم کارخانه‌ را دوباره راه بیندازیم. گفت با این اوضاع مگر می‌شود؟ با همه سختی‌ها و مشکلات دوباره راه انداختیم. ۴ هزار اصله درخت در کارخانه کاشته بودیم و طبق تعهدی که به محیط‌ زیست داده بودیم باید ۵ هزار مترمربع فضای سبز می‌ساختیم. حاج محمود گفت طبق فرمایشات حضرت آقا باید در این فضای سبز درخت بکاریم. درختان چنار و افرا و درختان میوه کاشتیم. چهار اصله درخت میوه کاشته بودیم و با عشق به آن‌ها آب می‌دادیم. ولی متأسفانه تمام درختان را با ریختن آهک و روغن خشک کردند. همه را دوباره کاشتیم. به لطف زحمات حاج محمود و عنایت خدا کارخانه دوباره راه‌اندازی شد و امروز ۹۷ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند. زمانی‌ که آقای رئیسی مسئولیت قوه قضائیه را به‌عهده داشتند با مکاتباتی که با دادستانی بوئین‌زهرا داشتیم طرحی دادیم که از زندانی‌های مالی برای کار در کارخانه استفاده کنیم.

شغل اصلی محمود کریمی چیست؟

ضمانت آزادی ۶۰ زندانی مالی را برعهده گرفتیم

وی افزود: هر ماشین‌ حمل آجر نیاز به سه کارگر دارد. در برخی کوره‌ها از کارگران اتباع استفاده می‌کنند ولی ما در طرحی که ارائه دادیم ضمانت ۶۰ زندانی مالی را برعهده گرفتیم. این طرح با استقبال مواجه شد. از تبصره ۵ ماده ۳۵ استفاده کردیم تا زندانی‌هایی که به دلیل بدهی ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان در زندان هستند بیایند و مشغول به‌کار شوند. در این طرح زندانی‌های مالی علاوه بر اینکه درآمدی پیدا می‌کنند می‌توانند بدهی‌شان را هم پرداخت کنند. در زندان بوئین‌زهرا دیدیم یکی از زندانی‌ها تکنیسین برق است و به‌خاطر ۶۰ میلیون تومان بدهی در زندان است. با طلبکار صحبت کردیم و گفتیم اجازه بدهد او مشغول کار شود. این مرد دختر دم‌بخت داشت و در زندان نمی‌توانست برای پرداخت بدهی کاری کند. با رضایت طلبکار این تکنیسین در کارخانه مشغول کار شد و علاوه بر پرداخت بدهی برای خودش ماشین خرید. همه اینها لطف امام حسین علیه‌السلام است. برخی تصور می‌کنند حاج محمود سررشته‌ای از کارهای اقتصادی ندارد و فقط در مداحی و روضه‌خوانی تبحر دارد. اما من سال‌هاست که با او کار می‌کنم و ایشان نگاه اقتصادی بسیار خوبی دارند.

شغل اصلی محمود کریمی چیست؟

حاج محمود هیچ‌وقت برای کارخانه از رانت استفاده نمی‌کند

بارها تصمیماتی گرفته که بعد از مدتی بازخورد خوب آن را دیده‌ایم. متأسفانه تصوری که بقیه نسبت به ایشان دارند درست نیست. مثلاً اگر برای گرفتن وام به بانک برویم وقتی متوجه می‌شوند حاج محمود در این کارخانه فعالیت می‌کند تصور می‌کنند می‌خواهیم از رانت استفاده کنیم درحالی‌که این‌گونه نیست. سال ۸۳ این شرکت را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم در بحث جهیزیه نوعروسان وارد شویم. تصور می‌کنند حاج‌آقا چون روضه‌خوان است در هر مجلسی که می‌رود ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرد ولی این‌گونه نیست. وقتی دنبال برق کارخانه می‌رفتیم مأموران اداره برق می‌گفتند شما لنگ ۱۵ میلیون تومان هستید، حاج‌آقا یک روضه بخواند چند برابر این پول را به او می‌دهند. ما مجبور شدیم زمینی بخریم تا بتوانیم تیرهای برق را به کارخانه برسانیم. حاج محمود هیچ‌وقت برای کارخانه از رانت استفاده نمی‌کند. حتی وقتی برای سهمیه گازوئیل رفتیم ‌گفتند شما چرا لنگ ۴ هزار لیتر گازوئیل هستید بگویید حاج‌آقا با وزیر نفت تماس بگیرد تا برای شما چندین کامیون گازوئیل بفرستند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی تصور می‌کنند مداح امام حسین(ع) از رانت استفاده می‌کند. با این اوضاع و احوال کار را پیش می‌بریم و جالب اینکه کسی باور نمی‌کند حاج محمود در کارخانه آجر کار می‌کند. شبانه‌روز به فکر کارخانه و کارگران است و هیچ‌وقت هم از ارتباطاتش استفاده نمی‌کند.

کد خبر 694777
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 168
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 487
  • حسن استیری IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    خداوند خیرش بدهد
  • امیدی IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    اره شما راست میگید ... همه چی معلومه ...
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      احسنت
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      67 28
      امثال تو و من و تو و بی‌بی‌سی و... راست میگید
  • محمد برآورده IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    دورود و رحمت خداوند بر مداح واقعی اهل بیت علیهم السلام حاج محمود کریمی گلی از گل های بهشتی هستند و همیشه برای من قابل تحسین بوده و هستند...خداوند این بزرگوار رو برای ملت ایران نگه دارد
    • رضا IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      فامیلت هس ومی شناسیش که با اطمینان میگی گلی از گلهای بهشت هست.
    • سعید US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      36 61
      هفت تیر که باید داشته باشه وقتی دست هر ارازل و اوباشی پیدا میشه و گاها ادمهای مغرض و بی دینی که از یه جای عقده به دل گرفتن و بی هوا از پشت به اخوندها و روضه خوان ها حمله میکنن ادمهای سرشناس باید اسلحه گرم داشته باشن تا در وقت خطر بتونن از خودشون دفاع کنن و مهاجم از خدا بی خبر را خوار و خفیف کنن
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      32 37
      خود ادم نميدونه عاقبتش چيه شما چجور برديش بهشت خيلي جالب شده نظرات اين مردم .ولي من صداشو ميشنوم ياد چيز ديگه ميفتم
  • کار بر ناشناس IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    خوشا بسعادت شون با این اخلاص شون
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    خدای متعال تعداد اینجور مداحها رو زیاد کنه
  • علی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    راستش من باور نمیکنم.
  • ناشناس IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    اگه همینطورباشه افرین به حاج محمود
    • حمید IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      65 65
      من در کوره آجر حاج محمود کریمی کار کردم خیلی آدم خوبیه
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    درود بر شرف تان
    • حسین IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 1
      پس چرا اومدی بیرون ؟
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    ... شما راست میگید
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    پس شریک حسن رعیت نیست ...
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    خداونداجرشون بده انشاالله همیشه سلامت وعاقبت بخیرباشند
  • معلم IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    سلام و درود خدا بر شما عزیزان 🌺 من یه معلمم، و در برابر شما دوستانی که این خبر رو در سایت معتبرتون درج کردید، یه پیشنهاد برادرانه دارم، جناب آقای مهدی برزگر شریک آقا محمود کریمی اگر جناب حاج محمود واقعا خودشون رو وقف امام حسین علیه السلام کردن و در روزهای محرم طبق فرمایش شما و همین دوستانیکه خبرو منتشر کردن، پولی دریافت نمی‌کنند، اولا باید جانانه سپاسگزاری نیم بابت اعلام این خبر خوشحال کننده و هم اینکه، یه پیشنهاد دارم که همین امروز بیاید من بلیط اتوبوس بگیرم ایشونو ببرم به روستای محروممون در استان ایلام، ما در دهلران و آبدانان بیشتر از هرجایی به کربلا نزدیکتریم، و هم اینکه اصلا پولی نداریم که پرداخت کنیم تا از حضور مداحان نامدار بهره ببریم. من سرحرفم هستم، تک تک شما رو به شیر مادرتون قسم میدم هم نظرمو کامل بزارین مطرحش کنید موضوعو با جناب برزگر و حاج محمود مهربون امیدوارم پیشنها٣د منو حمل بر بی ادبی نکنید، مسجدمون هم مسجد امام حسین ع هستش. همین الانم در حال بازسازیه جناب برزگر عزیز تازه همینجا ازتون درخواست دو تریلی آجر برای تکمیل مسجدمون دارم،یادآوری کنم مسجدامام حسینه!!!
    • اوات IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      داداش من امثال کریمی تا پول به حسابشون واریز نکنید قدم از قدم برنمیداره.
  • جواد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    داستان جالبیه راجع به مداح ...
    • رضا اسماعیلی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      73 16
      داداش درسته خودشونو وقف امام حسین کردند دیگه تا این حد که خودشونو وقف نکردن که شما هم چه توقعاتی دارین 😆🤣😀😄😅🤣
    • س IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 1
      نظر شما بسیار محترمه. ولی تا چیزی با چشم خودت ندیدی هیچوقت بیان نکنید لطفا.
  • احمدی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    85 30
    فکر نمی‌کردم که این طور باشد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    48 91
    حاج محمود اگر خبر درست باشد ما خیلی دوستت داریم موفق باشی
    • سعید IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      75 30
      باز هم فکر نکن اینها همه کذب است.
  • مهدی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    کسیکه کارگاه آجر پزی دارد نیاز به راننده و محافظ و اسلحه ندارد
    • مریم IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      دقیقاااااا
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    الله واعلم
  • سید قاسم IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    70 9
    با سلام فقط خداوند متعال خبر درون از اشخاص حقیقی دارد ، من و شما نمی توانیم برای هر شخص تبلیغات بالا و احسنت اطلاع رسانی کنیم ، چون در کارهای آن شریک خواهیم شد ، آن شاالله هر شخص به راه راست هدایت شود .
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    شما که خیلی خوبید...ما هم همه داستان رو باور کردیم...
  • sohrabnajari1362 IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    48 76
    انشالا خدا خیرش بده آدم‌ خوبی هست
  • هادی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    برفرض که درست باشه درکش برای جامعه امروزی سخته
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    71 14
    گمان نیکم فلانی
  • مهدی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    38 56
    ایجاد شغل و راه انداختن اقتصاد خودش جهاده . دمشون گرم ارباب حسین کمکتون باشه
  • جواد IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    38 44
    حاج محمود کریمی واقعا مداح محترم وقابلی هستند انشالله اجرش با امام حسین (ع) ولی چند سال پیش آقای کریمی واقای حدادیان مصاحبه ای با دانشجویان داشتند و اونجا یکی از دانشجویان از آقای حدادیان مبلغ مداحی رو پرسیدند و آقای کریمی جواب داد که سعید حدادیان هیچ مبلغی برای مداحی دریافت نمیکنه ولی من با افتخار اینکه این پول مال امام حسینه وخیلی پربرکت هست قبول میکنم
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      9 2
      درآمد شون از امام حسین خرجشان در راه ؟؟؟؟؟
  • سامانی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    80 21
    مردم خوب قضاوت میکنند و این افراد را خوووووب میشناسند نیازی به گفتن نیست
  • ح ب IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    کم دروغ بگویید بیشتر مداحان یک داستان‌های را میگن که قشر جوان پذیرفتنش براش سخته
  • سعید FR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    98 32
    کم مونده بود باور کنم ،من چقدر ساده ام
  • نازگل IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    قصه زیبایی بود یا ببرید تو کتاب درسی بچه ها یا کتاب داستان که شب برا بچه هامون تعریف کنیم تا بخوابن ....میشه بگی قبل از کارخانه و کوره چکار بودن و این پول هنگفت که برای کارخانه نیازه ار کجا آوردن
  • mohammad IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    91 21
    در خیلی از جاهای داستان تناقض وجود داشت مثل ورشکسته شدن بدهکاری به بانک دوباره شروع نمودن ها ولی مانیت را بر امر خیر می گذاریم و امیدواریم مداحان واقعا در خدمت اهل بیت ع و برای نیازهای روحی و عاطفی اقشار جامعه فعالیت نمایند و خودشون را از مناسبات مسموم سیاست دور نگه دارند تا حمل بر مداح حکومتی بین اقشار جامعه متبادر نگردند.
    • زهرا IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      17 3
      شما راست میگید ما هم قبول میکنیم، میشه بگید درآمدش قبل از آجرپزی از کجا بوده
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    16 29
    خوب ندارد او شکر که شما مثل بعضی مداحان پولکی نیستین حد اقا انشالله ارج پاداش عطا کنه همیشه سلامت باشین بقیه از شما درسی بگیر انشالله
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    89 22
    واقعا برای یک لقمه نون چقدر چاپلوسی؟؟؟؟ فقط برای ورودی ده میلیون تومن و ساعتی هم دومیلیون تومن مداحی تازه اين قیمت سال قبل هست.نکنین مردم سیاه نکنین عهد قجر نیست مردم خودشان می فهمند می دانند که شما کلا دروغ می گی
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    76 22
    قسم نخور باور کردیم
    • آشنا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      16 1
      فاکتور هم میدن؟
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      2 2
      بابا یک فکری به حال بقیه ملت کنیدمردم دارن ازفقرکافر می‌شوند هیچ نظری درمورد این افسانه جومونگ ندهید
  • حمید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    89 22
    هیچ زمان ماست فروش نمیگه ،ماست ام ترشه....از زمانیکه بحث تیراندازی محموددر بزرگراه به زوج اتفاق افتاد،هرچه روضه بخواند و ضجه بزند،انگار آب در هاون کوبیدن است....
  • مهدی بوئین زهرا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    44 46
    حقیقت دارد کارخانه حاج محمود روبروی روستای کله دره در بوئین زهرا هست انسانی بسیار زحمتکش هستند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    72 22
    بله شما درست می فرمایید خوب بود اشاره ای هم به حمل سلاح اقای کریمی می کردید چطور مجوز گرفته باو جمع کنید دم خروس هویداست خودتان به اون راه زدید
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    60 13
    آجر یک قرونی رو نده ده تومن خودش کلی ثواب داره و همون زندونی که تو آزاد میکنی بتونه باهاش ی چهار دیواری بسازه ... این چیزه دیگه بقول خودت منسوخ شده درست عین با کت و شلوار بری تو گل که چی آره ما بفکریم برنج ۱۲۰ تومن شده هااااا
  • اراد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    67 14
    هر مراسمی که میره میلیاردی میگره
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    77 17
    از رانت را خبر نداریم و نمی‌شود قضاوت کرد اما وقتی ناراحت میشه حوصله نداره و از کلت کمری استفاده میکنه ..اینا دیگه همه میدونند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    74 4
    الله اعلم ولی ما هر وقت خواستیم از مدداحی دعوت کنیم اول نرخ را اعلام کردن
  • سعیده IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    65 13
    ما اصلا در مورد ایشون فکر نمیکنیم؟ مگه خیلی شخصیت مهمیه؟!
  • کیانوش مصباح IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    41 11
    اگر این ها راست باشد من از حاج محمود کریمی شرمنده ام .حاج محمود منرا حلال کن . فقط نقطه تاریک ذهن من اسلحه کمری و استفاده از ان در سالهای گذشته است .
  • شهروند IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    66 14
    این حرفای مفت را هرکس قبول کنه عقل نداره ایشون 7تیر کش قرن بیستم هستن ک داخل پمپ بنزین کشید همه را ترساند ب این حرفا گوش ندید
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    58 12
    بعدازخرابی کارخونه باکدام سرمایه دوباره ساخته شدکاشت۴هزاردرخت باکدام سرمایه بفرماییدچندوام گرفته ایدبدون رانت.مبلغ وام رابگویید
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      14 36
      من شخصا حاج محمود و خانواده محترمش رو میشناسم مادر بزرگوارشان را سالهاست میشناسم از نزدیک بانویی خیر و نیکو کار که با کمک‌های حاج محمود خانواده های بسیاری رو تحت پوشش دارند این تهمتهایی که به ایشان می‌زنید در پیشگاه خدا جواب دارد خدا به فریادتان برسد با قضاوتهای نا درستتان
    • وحید IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      5 2
      ممنون از استدلال های متقن جنابعالی برای رد این موضوع 😂
  • US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    56 10
    دیگه دوران این حرفا تموم شده مردم آگاه شدن.
  • مهران IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    49 8
    طبق اصل برائت در قانون اساسی، و از نگاه قانون، همه مردم خوبند، مگر اینکه خلافش ثابت بشه. ما هم میگیم حاج محمود خوبه. ولی این داستانی که تعریف کردین خلافشو ثابت میکنه، متاسفانه.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    30 4
    تازه فهمیدن اینها همش اینطوری. بقیه هم بیت المال میخرن
  • سید حسن IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    44 7
    یک قصه به قصه های هزار و یک شب اضافه کردید.
  • بهنام IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    38 5
    ریا نشه
  • US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    30 6
    باورش خیلی سخته
  • علی US ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    18 15
    اولا خدا قوت به حاج محمود ثانیا از بس اقشارواصناف مختلف جامعه را آوده کردن؛ ثابت کردن این قبیل کارها درجامعه خیلی سخته
  • طاهر IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    12 24
    اگه اینجوریه که خدا بهش توفیق بده .
  • njkmjh IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    37 6
    فقط رانت خدا بده برکت ...
  • حسین طوسی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    8 17
    اگر این چیزا درست باشه رحمت به اون شیری که خورده و پاپیش گذاشته برای زندانی
  • سید دانیال IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 16
    ایشالا خدا بهشون عوضشون بده که مطمعااا هستم میده
  • دلسوز خسته IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    20 6
    به داد مردم برسید این حرفها برای مردم چه فایده ای دارد
  • گل نرگس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    30 5
    من مداح ها را نمی شناسم ولی فکر میکنم ایشان همان مداحی هستند که برای خانواده جوانی هفت تیر کشیدن
  • مجید IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    11 20
    خدا خیرش بده خدا داند بس انشالله موفق موید باشند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    15 6
    فقط خاله من از رانت استفاده می‌کند و خودم هم کلید حسن کلیدساز انگلیس هستم
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    26 7
    پس اسلحه برای چی داره؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    31 5
    شما که خیلی خوبید...ما هم همه داستان رو باور کردیم...
  • کامران IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    30 6
    به کسی که کارخانه آجر داره اسلحه هم میدن؟
  • GB ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    21 5
    راستش باور کردنش خیلی سخته خیلی سخت میفهمی سخته
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    19 4
    تو خوبی
  • غلامحسین اصفهانی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 18
    بنام خداسلام ای والله بارک الله خیلی صفاکردم مثل روضه زلال واینه دم همتان گرم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 9
    این که تعجبی ندارد کسیکه در مکتب حسین پرورش یافته رشد کرده فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی باهاش عجین هست اگر غیر از این باشه باید تعجب کرد
  • جواد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    10 16
    من حاج محمود را می شناسم خیلی انسان شریفیه و نکته قابل توجهی که ازش دیدم رعایت تقوای الهی است. ماجرای هفت تیر هم تقصیر از طرف مقابل بود که ایجاد مزاحمت کرده بود و حاجی احساس خطر کرده بود و فکر کرده بود که میخوان ترورش کنن. اینم بدونید که حاج محمود جزو معدود مداحان ارزشی هست و کاملا در خطره. بنابراین باید اسلحه داشته باشه.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 14
    اجرش با ارباب بی کفن دستشون درد نکنه همه مداحان همه وهمه ما ممنونشکن هستیم
  • حسن IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 2
    جالب بود ... شما که راست میگید...
  • زرمند سالهای دفاع مقدس US ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 15
    حاج محمودهیچ وقت بر کسی اسلحه نکشیداگه موردی بود حتما خیلی استثنا وآن هم از جان ش دفاع کرد ایشان خار چشم دشمنان قسم خورده اهلبیتد و ایشان یک زرمند دلاور دفاع مقدس مباشند وجواز حمل سلاح دارند ایشان کاملآ توجیه هستن ودرسالهای دفاع مقدس حتما تجربه استفاده از سلاح وبه کارگیری آنرا به خوبی آموخته اند ماکم تلفات ازنخبگان دانشمندان افراد سرشناش نداشته ایم
  • ن ا ر IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 7
    خدا قضاوت میکنه خودش
  • مهدی نعمتی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 9
    کسی که سالها در خونه امام حسین نوکری کرده و معارف اهل بیت رو تبیین کرده از اربابش هم درس آزادگی و مردونگی یاد میگیره
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    12 1
    به همین سبب اسلحه کلت حمل می کنه
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    8 1
    امیدوارم همه مطالب شما درست باشد
  • حواس پرت IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    9 4
    یعنی تو این مملکت فقط خدا نکنه یکیو بخوان ببرن بالا یا یکیو بخوان بیارن پایین
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    25 5
    بگو یک روز بیاد مسجد ما رایگان مداحی کنه
  • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    15 3
    قبلاً در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که مغازه ابزار فروشی دارم
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    18 3
    یجوری میگید که انگار یه حقوق بخور و نمیری میگیره. ساده لوح نباشیم!
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 4
    خدا منو ببخشه منکه اصلا ازش خوشم نمیاد مداحیش هم به دلم نمیشینه
  • الله یار IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 3
    والله که کذب هست من این اقا رو از نزدیک میشناسم و اصلا این کارخانه و اجر پزی دروغ است. بقیه اش الله اعلم. ...
  • Sh IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    16 3
    قبلش از کجا میاورد
  • نامشخص IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 13
    با سلام خدمت همه دوستان ایشون هیچ پولی برا مداحی هاش نمیگیره شما یک مشت آدم بی اطلاع افتادید تو جامعه مثل اون که تو کامنت ها گفت پول میلیاردی میگیره لطفا عاقل باشید
  • مجتبی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    12 6
    تو خط تولید که نیست. هی میگی تو کارخونه آجر کار می‌کنه . صاحب کارخونه هستش
  • Bبهرام IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 1
    نام کارخانه چه هست ؟
  • Eb IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    13 2
    چه شغل فقیرانه و چه درآمد ناچیزی
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 2
    بجز خدا هیچکس از درون آدمها اطلاع ندارد قضاوت رابخدا بسپریم نه بند خدا اگر چنین باشد آخرت خودش را روشن کرد وچراغ روشنی جلو پاهایش روشن است واگر هم چنین نباشد خود خداست که حکم قضاوت را اجرا خواهد کرد نه حرف من تو
  • رکگو IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 1
    سلام.اگر اینطوریه که خداوند بهش آبرو وعزت بده 'اما بیشتر از همه ایشان با چند نفر مداح دیگر تو رسانه ها دیده میشن ما۸۵ میلیون نفریم و مداحان زیادی داریم که اصلا تو تلویزیون دیده نمیشن'خوب یکی توضیح بده تا ما هم بدونیم علت چیه 'انصافا نشر بدین نظرم رو و از خدا بترسید'شده بر نامه دور همی 'خندوانه 'حالا خورشید 'برنامه ۹۰ 'فوتبال برتر 'ورزش و مردم 'ورزش از نگاه شبکه ۲'شبهای فوتبالی 'حسینیه اعظم زنجان 'واقعا برنامه ها و افراد و چهره های مفیدتر و استان‌های دیگه و جاهایی که برای تهرانی‌ها و شهرهای بزرگ و آقا زاده هاپول درمیارن و از جاهای به قول خودتون بد آب وهوا که با درآمدشون زندگی می کنید مطلبی چیزی ندارین بگین .خدا بزرگه همیشه اینطوری نمی مونه صبر خدا زیاده اما روزی به حسابتون میرسه و همیشه تهران پایتخت نمی مونه مردم بیدارند یادتون نره از دوره قاجاریه تا حالا از پایتخت داره به ملت ظلم میشه @
  • مهران۹۹۹ US ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 0
    تاثیرگذاربود
  • ایرانی وطن پرست IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    این خوبه که تعداد نظرات غیر قابل انتشار رو می‌نویسید ، هموطن کمی تعقل کافیست با تشکر از تحریریه محترم
  • بهرام صدوقی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 9
    احسنتم حاج محمدکریمی عزیزخداقوت کسی که شیعه اهل‌بیت است بایداین چنین باشدخداقوت
  • سید IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 10
    حاج محمود هزاران جوان را با مکتب حسین علیه السلام آشنا و عاشق اهل بیت نموده است و این لطف خداوند به ایشان است. من که خیلی ایشان را دوست دارم. خداخفظش کند و دشمنانش را انصاف بدهد
  • شیخ الملوکی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    10 4
    متاسفم خدا منو ببخشه که باور ندارم
  • ناشناس IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 10
    امام حسین همیشه یارش باشه چند تا از این آدمهای خوب مسئول بودن ایران گلستان میشد
  • ایمان IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    17 1
    سرمایه کارخانه آجر پزی رو از کجا اوردند؟
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      13 1
      چرا ایشان فقط در شمال تهران (محله چیذر ) مداحی میکند و در بقیه محله ها مخصوصا مداحی او را در جنوب تهران مشاهده نمیکنیم .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    19 3
    من که باور ندارم یعنی عقلم میگه محمود کریمی تا پول نکیره نمیاد صدای نفسش رو اکو بذاره
  • رضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    10 0
    من کاری به درست و غلط این ماجرا ندارم اما چیزی که عیان است خدمات دولت خدمتگزار است که چگونه با بانک داری ربوی و مشکلات عدیده ای که برای کارفرمایان بوجود می آورد مانع کسب روزی حلال هم میهنان ما میشود
  • J47 IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 10
    درود بر تو ای مرد بزرگ حق نگهدارت
  • Omid IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 0
    خدا کنه راست باشه
  • اسماعیل US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 3
    درود بر شرفش، از بس فرزندان بزرگان از انواع رانت برای آلوده کردن ارتباطات و افزایش شکاف طبقاتی استفاده،چه خوب بود اگر کسی اگر از رانت هم استفاده می‌کرد در راه درست، و به نفع مردم و حکومت بود،خدا به هر کس بخواهد از جایی که فکرش را هم نمی‌کند، بی حساب می‌بخشد،
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    12 1
    جالب بود، نظرم نسبت به جاج محمود عوض شد، اما یک خط در میون نوشته شده حاج آقا از رانت استفاده نمی‌کند،،
  • آصف IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    15 2
    انشالله که با کد یمین و عرق جبین بدست آورده اند و زحمت کشیده اند فقط یه سوال کدوم صاحب کارخانه آجری به کمرش کلت میبنده به ماشین مردم شلیک میکنه؟
  • رحیمی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 10
    خداخیرش بدهد من که خیلی به ایشان ارادت دارم
  • حسین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    11 3
    خالصانه کار میکنین دل ادم‌کباب میشه
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    12 1
    پس چرا یک جاهای خاص میخونه تابحال دیدید تو روستا بخونه روستائی ها که اعتقاده شان از شهریها بیشتره چرا یک بار هم نمیره برای روستاییان عزیز زحمت کش بخونه اگر برای پول نیست
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 8
    کسی که نوکری ارباب حسین (ع) رو می‌کنه ،نباید هم غیر از این باشه . مرحبا
  • اىرانى IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 5
    خدا بهتون توفیق بده وبه دشمنان عقل
  • فرهاد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 0
    من قبلا نسبت به ایشان دید خوبی داشتم از روزی که درتصادف خودرو ان حرکت را دیدم به کلی هرکانالی صدای ایشان را پخش کند عوض میکردم .امیدوارم اینط.ور که میگی باشه.البته امیدوارم خدا داند.
  • هوشنگ دولتشاهی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 3
    بینهایت از مطالب استفاده کردم و لذت بردم آرزوی سلامتی و موفقیت سربلندی شادکامی و عاقبت بخیر از خداوند متعال آرزو دارم التماس دعا
  • علی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 2
    این داستان پنگوئن ها پرواز میکنند
  • علی مشهدی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 3
    من که باورکردم
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 0
    من شخصا از مداحی اون خوشم میاد ولی نباید مختص جاهای باشه که فقط بزرگان هستند اگه راست میگن ی دو سه سالی محرم بره تو چند شهر کوچک یا شهر های محروم که توانایی پرداخت دست مزد رو ندارن بدون هیچ چشم داشتی بخونه برای امام حسین نه برای مزد
  • ل خرسان IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 4
    خدا خیرش بده انشالله
  • مهدی DE ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 3
    راست میگه ..اون هفت تیرش رو هم بدون رانت گرفته بود ..
  • ایرانی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    10 3
    خودت یکبار چیزهایی را که نوشتی دوباره بخوان داستان خنده دار نگو عزیز الان عصر اطلاعاته مردم را سرکارنذاربرادرجان
  • Al IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 3
    اصلا تو ذات این بنده خدا نیست این کارها حرف در نیارید
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 3
    اقا چه ادم خوبی احسن احسن خدا خیرت بدهد
  • کاظم IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 1
    سلام چرا یارانه جاماندگان را واریز نمی کنید فقط شعار مدید ۳ماه می گید درحال بازنگری هست توسط وزیر کار که نمی تواند تکلیف جاماندگان را مشخص کند
  • محمود IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    10 1
    باید دنبال این باشین که چرا مردم باور نمیکنن این مهمتره
  • سینا IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 5
    سلام، حاج محمود وقتی روزه میخونه میخواد هر جا باشه، مبشینم گوش میدمو اشک میرریزم، خدا حفظت کنه حاحی، جوونم باسم دعا کن، نفست حسینیه، متأسفانه بیشتر مردم اهل تهمت شدند شبکه های ماهواره ها رو میبینن شروع میکنن به تهمت زدن، ولی اینا مهم نیست، اصل باطن خودته، بیخیال حرف و حدیث مردم، شمام عین من به اهل بیت واگذارشون کن، یا حق
    • محمد IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      7 5
      سلام حاج محمود کارش درسته ...
  • بختیار IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 0
    واقعا این حرفها درسته اگه از رانت استفاده نکرده یه آدم ورشکسته چگونه میتونه کار خونه راه اندازی کنه اونم نزدیک به صد نفر کارگر داشته باشه اقای عزیز که این داستان رو نوشتی خودت باور میکنی
  • شهلا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 1
    خیلی زور می زنی نام نیک داشته باشی ولی نام نیک به این سادگی بدست نمی اید
  • میثم تمار IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    درواقع از عرقچین دور سرش معلومه زحمت کشه
  • زهرا IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 1
    اینها را همه گفتی که مثلاً ایشان از مداحی امرار معاش نمیکند، حالا حاضر است یک ساعت بدون هیچگونه دریافت پول و هدیه ای در مراسمی، مسحدی، روضه ای، مداحی کند
  • مجتبی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 8
    بگذریم از این حرفا دقت کردید اون کسایی که پیام های منفی گذاشتن تا باعث شک و تردید بشن و حاج محمود رو خراب کنن همه آیدی و پرچمشون از کشور آمریکا و انگلیس و.. هست طرف کلی خورده و برده و رفته اون طرف آب.. باز هم ول کن نیست 😊
  • علی اهواز IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 1
    احسنت.چندگرفتی این داستان نوشتی...
  • .... IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 2
    یک مدت پیش در کارخانه آجر پزی کار کردیم که صاحبش حاج محمود بود ازش راضی نبودیم
  • محمد طالبی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 3
    حاج محمود در سربازی کنار من بود بسیار ادم درستیه خدا حفظش کنه
  • قاسم IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    10 1
    پس حتما پول خرید هفت تیرشونم از حاصل دسترنج و عرق جبینشون تهیه کردن ایشون!
  • قنبر IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 3
    درود وسلام به این مرد خدا خداوند نگهدارشان
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 1
    محمود اگرپول نگیرد یک یادوباربیشتر در سال مداحی نمیکند اون که هرروز ماه محرم داره میپره بالا پایین مگه بیکاره یا حوصله اش زیاده
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 7
    خوب گناه بنده خداروشستین.هنوزهم آدمهای خوب زیادن تودنیا اجرش بالکان حسین،دعای خیرخانواده زندانیان پشت سرشه،عاقبت بخیربشه انشاالله...
  • سیدابراهیم IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 2
    ب عشق اباعبدالله افتخار بده بیا چهارمحال تورستامون09163546706
  • کاربر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 1
    اقا چطوری میشه اینجا مثل این خبر رو گذاشت؟من خیلی دوس دارم بیام از خودم اینجا یه پست بزارم تعریف و تمجید کنم .
  • ناشناش US ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 1
    خدا خودش روی دروغ گو را سیاه کته
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 1
    خبر آگهی تبلیغ محمود و قوه قضاییه وقت تخریب‌بانک های وقت خیلی با نمکی همشهری
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 3
    هیچ رانتی نداره فقط هرکی‌ازین‌آگهی خوشش نیاد با تیر میزنش داشتن کلت برای مداحا عادیه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 5
    همیشه هروقت نام مداح امام حسین میاد سریع جبهه میگیرن ونظرمیدندکه چراپول میگیرندبعداون وقت اون کسایی که کنسرت میزارن وبیشترشون لب خوانی می‌کنند ومیلیون پول به جیب می‌زنند کسی اعتراض نمیکنه
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 3
    چه داستان خوبی نوشتی! آفرین،برای بچه های ابتدایی،البته فقط وفقط کلاس اولی ها خوبه
  • خودم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 1
    اخی😔🤧😰😥😭😭😭
  • عبدالرضا بیرقداری IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    من هم همان فکر غلط را داشتم واقعان اگر این طور که شریکش می گوید ‌‌باشد من از این مرد بزرگ می خواهم مرا ببخشد ‌.......‌‌وخدابهش خیر بدهد
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 1
    خیلی باورمان شد
  • US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    انشا الله به بهشت بروند
  • محمد رضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 1
    سلام وقت بخیر ،درود بر صالحان خداوند در زمین ،بیخود نیست وقتی تا شروع به مداحی می کنند آدمو منقلب می کنند ، چون صحبت از انسان فاضل و فرهیخته می شود ، به خودمون حق می دهیم که باور نکنیم ،
  • فاطمه باقری IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    از چهره ی نورانی و صدایی که از عمق جان مداحی و تعزیت میخواند و بسیار به دل می نشیند مشخص است که آقای کریمی انسان وارسته و مقید میباشد
  • کوروش IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 1
    اگه راست میگی از اون آجرت مجانی برای سیل زدگان بفرست باهاش خونه سازی کنن ثوابش از مداحی خیلی بیشتره
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 1
    توضیح ندادبااین همه شکست اقتصادی چطور مجدد کارخانه راه افتاد ازمداحی هم که پول نمیگیرد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    خدا حفظ کنه مداح عزیز کشورمونو کارش درسته
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    نوکر امام حسین ع هیشکی نمیتونه سد راهش بشه هر چه سنگ جلو پاس بزارن با مدد آقا ابوالفضل ع برداشته میشه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    دمش گرم من فکر میکردم مثل بعضی ها جا نمازی پهن میکنند .