رئیس سازمان ملی جوانان گفت: از نظر ما بمب جنسی در کشور، خطرناک‌تر از بمب و موشک دشمن است و نیازهای جنسی نیز با ازدواج حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در جلسه‌ ساماندهی امور جوانان ایلام با اشاره به اینکه از 13 برنامه ساماندهی امور جوانان، 5  اولویت را انتخاب کرده‌ایم که شامل هویت، ازدواج، اوقات فراغت، مشارکت‌های اجتماعی و مبارزه با آسیب‌هاست، افزود: ما مسئله‌ ازدواج را طی 10 سال گذشته و همچنین همه‌ تحولات آن را بررسی کرده‌ایم و آمار را تا مهر ماه امسال داریم و در حال مهندسی اجتماعی مسئله ازدواج هستیم.

رئیس سازمان ملی جوانان و معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: گمان نبریم که اگر فقط شرایط ازدواج را تسهیل کنیم و وام‌ها را افزایش دهیم، مشکل حل می‌شود؛ اگر موانعی نظیر مهریه‌های کذایی، چشم و هم‌چشمی، تجملات و توقعات بی‌جا را برطرف نکنیم، افزایش تسهیلات فایده‌ای ندارد.

حاج‌علی اکبری به اختلاف بیش از 350 هزار موردی بین ازدواج‌هایی که باید صورت بگیرد و ازدواج‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد، اشاره و عنوان کرد: علت‌ اصلی این امر، انبوه تقاضا و تغییر جمعیتی است که این امور نیاز به تدبیر دارند.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین به رشد 8درصدی ازدواج در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز شاهد رشد بسیار خوبی در زمینه ازدواج باشیم؛ به‌طوری که بیش از 900 هزار ازدواج در کشور اتفاق بیفتد و اختلاف بین ازدواج‌های لازم و ازدواج‌هایی که رخ می‌دهد، کمتر خواهد شد.

حاج علی اکبری طرح خانواده‌ نیمه‌مستقل را برای ازدواج بسیار مفید دانست و به برخی از موانع فرهنگی که به طرح خانواده نیمه‌مستقل مطرح است، اشاره و تاکید کرد: درصورتی که 2جوان علاقه‌مند به یکدیگر، بخواهند با هم ازدواج کنند، عواملی همچون سربازی، مسکن مستقل، تحصیل یکی از طرفین یا نبود شغل مطلوب نباید باعث شود که از برکت ازدواج محروم شوند.

رئیس سازمان ملی جوانان  خاطرنشان کرد: به جوانان وقت بدهیم و در طول دوران عقد نیز با آسیب‌شناسی و حمایت‌های مشورتی و آموزش این امکان را برای آنها فراهم کنیم که با هم بوده و ارتباط و رفت‌وآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل، باردار شدن در ایام عقد است که متأسفانه جامعه و خانواده‌ها دید بسیار بدی نسبت به آن دارند؛ در حالی که نباید اینگونه باشد، چون این دو نفر همسر شرعی یکدیگر هستند.

کد خبر 69485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز