یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

مجموعه «بچه‌های عاشورا» در هفت جلد و با قلم طاهره ایبد به داستان نوجوانان واقعه عاشورا می‌پردازد.

مجموعه بچه های عاشورا

به گزارش همشهری آنلاین،  مجموعه کتاب «بچه‌های عاشورا» نوشته طاهره ایبد به همت انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شده است و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مروری بر این مجموعه خواهیم داشت.

این مجموعه هفت جلدی ویژه گروه سنی نوجوان است که نویسنده در هرجلد آن به روایت دلاوری های جوانان و نوجوانان در واقعه کربلا پرداخته است. «اسیران کوچک»، «عطش و آتش»، «از غریبه ها می ترسم»، «جنگجوی کوچک»، «کوچه به کوچه»، «مرد میدان»، «شمشیر اسب زخمی» عناوین مجموعه «بچه‌های عاشورا» هستند.

«شمشیر و اسب زخمی» داستان شهادت عمرو، فرزند جناده بن حارث سلمانی در سرزمین کربلا است، «اسیران کوچک» روایت شهادت طفلان مسلم بن عقیل است، «مرد و میدان» داستان قاسم فرزند نوجوان امام حسن مجتبی(ع) در کربلا است و در کتاب «کوچه به کوچه» چگونگی شهادت قاسم فرزند حبیب بن مظاهر در واقعه کربلا آمده است. کتاب «جنگجوی کوچک» داستان رشادت‌های عبدالله دیگر فرزند امام حسن مجتبی (ع) است، «از غریبه‌ها می‌ترسم» به داستان محمد فرزند سعید بن عقیل در واقعه کربلا پرداخته است.

در آخرین جلد این مجموعه به نام «عطش و آتش» قصه شهادت علی‌اکبر(ع) فرزند امام حسین(ع) روایت می‌شود. مجموعه «بچه‌های عاشورا» درواقع مجموعه داستان‌های کوتاهی است که طی آن‌ها سرگذشت کودکان و نوجوانان کاروان امام حسین(ع) در کربلا در قالب داستان های جداگانه بازگو می شود.

این اثر برگزیده کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنده جشنواره قصه‌های قرآنی شده است. داستان عاشورا و آمیزه‌های ‌آن در این سال‌ها دستمایه‌ای قوی برای نویسندگان و شاعران بوده است برای خلق اثر و در این میان نویسندگان کودک و نوجوان بسیاری نیز سعی داشته‌اند این حماسه را به زبانی روان و البته دقیق برای نسل جدید روایت کنند تا با مفاهیم آن آشنا شوند. در این‌ کتاب علاوه بر متن روانی که وجود دارد مسعود قره‌باغی تصویرسازی آن را برعهده داشته است که همراهی متن و تصویر درک بهتری از داستان برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

هر یک از عناوین این مجموعه هفت‌جلدی در ۱۵ صفحه و در قطع وزیری منتشر شده است. این‌کتاب‌ها با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شده‌اند.

کد خبر 696228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha