همشهری آنلاین - سپیده بهکام: نتیجه یک روز معاملاتی دیگر در بورس تهران با جابجایی ۲۰.۱۴ میلیون سهم به ارزش ۴۴.۶ میلیارد ریال رقم خورد.

در این روز شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) ۲۳۳.۷ واحد دیگر افت کرد تا به ۳۸ هزار و ۲۶۵ واحد برسد و شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم با ۵۸ واحد افت به ۹ هزار و ۴۹۰ واحد بازگشت.

در معاملات این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۶۰.۲۸ واحد پایین‌تر آمد تا به ۷ هزار و ۹۱۱ برسد و در مقابل شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۳.۵ واحد افت به ۱۲ هزار و ۸۴۴ واحد نزدیک شد.

در طول دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران، ۶۱ نفر اقدام به خرید ۵۷۹ هزار و ۵۷ میلیون سهم آلومتک به ارزش ۳.۷۸ میلیارد ریال کردند و ۶۴ نفر هم برای خرید دو میلیون سهم مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) به ارزش ۲.۰۹ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

اما در دیگر سوی بازار همچنان بازار صدور دستور فروش برای سهام ۳ شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گل‌گهر و چادرملو داغ بود.

در این روز کاری یک هزار و ۲۵۱ نفر برای فروش ۳۳.۸ میلیون سهم مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۶۸ میلیارد ریال انتظار کشیدند و یک هزار و ۳۳۷ نفر هم در صف فروش بیش از ۸ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۱۵۹.۵ میلیارد ریال ایستادند.

حدود دو هزار و ۸ نفر هم برای فروش ۱۴.۸۶ میلیارد ریال به ارزش ۱۴۳.۶۴ میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

امروز پس از ۳ شرکت یاد شده به ترتیب فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی خارک و پالایش نفت اصفهان در مقام‌های چهارم تا هفتم جدول عرضه ایستادند.

کد خبر 69668

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز