سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه بورس: مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تا پایان هفته آینده انتخاب و معرفی می‌شود.

سیدعلی حسینی عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار همشهری ضمن بیان این مطلب گفت: پس از معرفی نمایندگان اعضای هیأت مدیره، سازمان بورس با همه آنها مصاحبه‌هایی انجام داد و برنامه‌های کاری آنان را دریافت کرد. در این میان صلاحیت 6 نفر از این اعضا تأیید شد و اکنون تنها تعیین صلاحیت یک عضو دیگر باقی مانده است.وی در خصوص انتخاب مدیر عامل شرکت بورس گفت: به محض تشکیل اولین جلسه هیأت مدیره این شرکت مدیر عامل معرفی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که اولین جلسه هیأت مدیره شرکت بورس چه زمانی برگزار خواهد شد تاکید کرد: تا انتهای هفته آینده این جلسه برگزار و مدیرعامل رسماً اعلام خواهد شد، البته رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها پیش از تشکیل اولین جلسه هیأت مدیره انجام خواهد شد و سرانجام در اولین جلسه رسمی هیأت مدیره مدیرعامل شرکت بورس مشخص خواهد شد. عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تأیید صلاحیت علی روحی، مدیر عامل کارگزاری بانک ملی در هیأت مدیره شرکت بورس که نام وی در میان اسامی کارگزاران متخلف نیز دیده می‌شود، گفت: این تخلفات، در مورد یاد شده چندان موثر نبوده زیرا بیشتر تخلف درون سازمانی محسوب می‌شود. بنابراین تنبیهی نیز که برای این تخلف‌ها در نظر گرفته شد تنبیهات انضباطی درون سازمانی است.ضمن اینکه علی روحی در شرکت کارگزاری بانک ملی به عنوان مدیر عامل مشغول به فعالیت است و تخلفی که صورت گرفته است از طرف شخص وی نبوده، بلکه از سوی کارمندان این شرکت کارگزاری صورت پذیرفته است.وی تاکید کرد: این تخلف مربوط به شخص نیست و ما در این مورد فعالیت کارگزاری را یک دوره  زمانی محدود کردیم. در واقع محدودیت انضباطی ما نیز مربوط به شخص نیست، بلکه مربوط به شرکت و موسسه است.
حسینی درباره اعلام اسامی کارگزاران متخلف گفت: طبق آیین‌نامه سازمان کارگزاران بورس مواردی به عنوان تخلف و مواردی نیز به عنوان جرایم  اشاره شده است.  سازمان مواردی را که به عنوان تخلف در آیین‌نامه اشاره شده به طور مستمر پیگیری خواهد کرد و به طور مداوم مواردی را که به عنوان ناهنجاری مطرح است پیگیری می‌کنیم و در آینده آنها را بدون ذکر نام و برای اطلاع رسانی منتشر خواهیم کرد. حسینی تاکید کرد: کشف ناهنجاری‌ها و رسیدگی به آنها کار مستمر سازمان است و برای آنها تنبیهات درون سازمانی در نظر گرفته می‌شود، اما مواردی که به صورت جرم مطرح هستند مربوط به قوه قضاییه می‌شود.وی خاطر نشان کرد: جرائمی که در بورس مطرح می‌شود. به لحاظ قانونی بر عهده قوه‌قضاییه خواهد بود و ما آنها را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد و این قوه خود تصمیم خواهد گرفت که اسامی را برای اطلاع رسانی منتشر کند یا خیر.
کد خبر 6989

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز