سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه بورس- سروش خسروی: تازه‌ترین آمار دریافتی نشان می‌دهد، دادوستدهای 7/2 میلیارد دلاری بورس در 7 ماه اول سال، به طور متوسط 3/10 درصد بازده را برای سهامداران به ارمغان آ‌ورده است.

به گزارش همشهری، تا پایان مهر ماه امسال در مجموع 1/7 میلیارد برگه سهم به ارزش 24 هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار به فروش رسید.
طبق آمار مرکز تحقیقات و توسعه بازار سرمایه در 7 ماه گذشته میانگین ارزش مبادلات روزانه بورس تهران از مرز 170 میلیارد ریال گذشته است که این موضوع از 3 برابر شدن حجم ورود نقدینگی به بورس نسبت به دوران بحرانی سال 84 حکایت دارد. در طول دوره بحران بازار سرمایه ارزش مبادلات بورس تهران به کمتر از 50 میلیارد ریال در روز کاهش یافته بود.
شاخص‌ها
براساس این آمار، بورس تهران در طول 7 ماه گذشته در 140 روز پذیرای متقاضیان سرمایه‌گذاری بوده که در این مدت فقط ظرف 45 روز سهامداران شاهد نزول منحنی شاخص کل قیمت سهام بوده‌اند.
شاخص کل قیمت سهام در پایان مهر ماه امسال، نسبت به اول سال جاری 4/1 درصد رشد داشته، ضمن این که در مدت یاد شده شاخص صنعت با 4/3درصد رشد به کار خود پایان داده است. رشد شاخص صنعت در حالی محقق شده که در این دوره، شاخص مالی 4/16درصد نزول را تجربه کرده است.
بازده
براساس این گزارش، در طول 7 ماه سپری شده از سال 85 میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار به 3/10درصد رسیده است. در این مدت شاخص بازده نقدی و قیمت که به شاخص بازده بازار معروف است 2هزار و 754 واحد افزایش یافته و در مرز 30هزار واحد ایستاده است.در طول دوره یاد شده ارزش بازار سهام تهران نیز 8/1درصد رشد کرده و از مرز 331هزار میلیارد ریال گذشته است.
کد خبر 6992

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز