وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدای دولت سیزدهم پولی نبود اما آقای رئیس جمهور، لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان را پس نگرفت و برای آن اعتبار پایدار گذاشت.

یوسف نوری - وزیر آموزش و پرورش

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: من اگر جای رئیس جمهور بودم، لایحه رتبه بندی را پس می‌گرفتم. در ابتدای دولت پولی نبود اما آقای رئیس جمهور لایحه را پس نگرفتند و برای آن اعتبار پایدار گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبتش با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی ۸ استان کشور پایین‌تر از سرانه میانگین کشوری است، گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس دوشیفته هستند. چیزی حدود ۸ هزار مدرسه کانکسی و سنگ دست‌چین در ابتدای دولت داشتیم و ۱۳ هزار مدرسه ما چشمه‌های بهداشتی نداشتند. جذب معلمی سالهاست به روش‌های گوناگون انجام می‌شود اما حدود بیش از ۶۰ درصد این افرادی که جذب آموزش و پرورش شدند، در رشته‌هایی فارغ التحصیل شدند که با موضوعاتی که تدریس می‌کنند همخوانی ندارد و جنسیت آنها بیشتر از بانوان هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این اندیشه بودیم که ۵۰ درصد مراکز آموزشی را به ۵۰ هنرستان‌ها اختصاص دهیم که تاکنون تنها ۳۶ درصد محقق شده است. مدارس استعدادهای درخشان به دلیل دخالت‌های ناصواب دچار افت شده بودند که خوشبختانه در حال بهبود است. چیزی به اسم بیمه فرهنگیان نداشتیم. بانک سرمایه حدود هزار میلیارد تومان یعنی نصف بودجه آموزش و پرورش بدهکار است سرایدار و نیروی نگهبان نداریم. ما نظام آموزشی را با چنین شرایطی آغاز کردیم.

نوری با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان گفت: من اگر جای رئیس جمهور بودم لایحه رتبه بندی را پس می‌گرفتم. در ابتدای دولت پولی نبود اما آقای رئیس جمهور لایحه را پس نگرفتند و برای آن اعتبار پایدار گذاشتند.

بیشتر بخوانید؛

وی با بیان اینکه پیش از این در دولت به دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مدرسه کوچک نگاه می‌شد؛ گفت: امروز به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه ای شده است. برای تربیت هر یک از ۶ ساحت تربیتی، آموزش‌های مهارتی در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۴۶۰ هزار نفر از مهرآفرینان که قرار بود به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند، به دلیل نداشتن کد استخدامی نتوانستند وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند. امسال هم برای اولین بار اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به صورت یکسان با اساتید دیگر دانشگاه‌های کشور از حقوق و مزایا برخوردار خواهند شد.

کد خبر 699266
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 45
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    14 6
    خدا رو شکر که جای رییس‌جمهور نیستید
  • دلاور جمشیدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    48 2
    آره چون شما حقوق نجومی میگیرید بقیه مردم مهم نیستند
    • ج IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      18 3
      میترسه پست وزیری راپس بگیرند .مجبوره حرفهایی بزند که خودشم قبول ندارد
    • رسول IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      1 1
      هرکسی رسته حکمش اداری مالی هست شاملش نشد متاسفانه
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    15 3
    این رتبه بندی ارزونی خودتون. نخواستیم. هدف (اولیه) ارتقا معیشت معلم ها متناسب با سایر کارمندان دولت بود اومند رتبه بندی رو بزک و ابزار تمسخر معلم ها کردند. بارگذاری کلی مدارک برای اینکه 1 تومن اضافه بشه یا نشه!!
  • پیام IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    22 25
    معلم ها که کل سال تعطیل هستند واقعا این افزایش حقوق ظلم به خانواده ها بود.
    • دهقان IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      13 16
      بجز معلمان آموزش و پرورش ،بقیه کارمندا که ۶ ماه از سال تعطیل هستند و بابت ۶ ماه کار نکرده حقوق،پاداش و مزایای مفت می‌گیرند.
  • بهروز IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 1
    چی رو میخوای ثابت کنی؟؟؟؟
  • م IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    20 1
    مدیران باید از قشری باشند که با درد مردم اشنا باشند وحرف درد مندان را بفهمند
  • معلم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    21 2
    آقای نوری لطف بفرمایید تخصص خودرا بیان کنید تا فرهنگیان بداند وزیرکارآمدشان تاکنون چه کاری انجام داده که اگر رییس جمهور شود دیگر آن کارها را انجام نمی دهد
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 8
    کتب درسی و مدارس غیر انتفاعی باید اصلاح شود و در مسیر آموزه های اسلام قدم بردارند. در آن چهارچوب به معلمان هم باید بیشتر بها داده شود تا با دل و جان تدریس کنند و مورد احترام جامعه باشند. و فرزندانمان را معتقد به دین و نظام و متعهد به رشد جایگاه ایران در جهان تربیت نمایند.
  • کریم IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    14 1
    داغ دل یک میلیون معلم را تازه نکن .
  • معلم IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    17 1
    آقای وزیر شما از جنس ما نیستی
  • امید IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    14 3
    شما وزیر آموزش و پرورش نیستید
  • مهدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    11 2
    12 ساله رتبه بندی را اجرا نکردید چه گلی بر سایر مشکلات آموزش و پرورش زدید که این دومی باشد بیشتر امکانتی هم که در آموزش و پرورش فراهم شده توسط مردم و خیرین انجام شده. با.... میلیاردی که سفر های استانی ( گردشگری) میروید می شد در مناطق محروم هزاران مدرسه تک کلاسی ساخت / در ثانی اول شایستگی و کارآمدی خودتان را ثابت بکنید بعد دیگران را بسنجید
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    11 5
    بس کن آقای وزیر نمیدونم گناه خانواده فرهنگی چیه که باید با خون و دل زندگی کنه حقوق کارگر شده 20میلیون حقوق فرهنگی که پایه گذار ی کشور هست 7میلیون مکارونی 5تومانی شده 30هزار روغن 90تومان شده 500فکر کنم از این گرونی خبر ندارید البته هم نباید داشته باشید با حقوق 400میلیونی ماموریت های خدا تومانی عین خیالتون هم نیست که ما چی میکشیم
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    11 6
    آقای وزیر شما مسؤل معلم ها هستید باید این طور دفاع کنید دستتون درد نکنه واقعا من شوهرم معلم هست روزی صد بار به خودم لعنت میدم میگم ای کاش شوهرم عسلویه کا. میکرد حداقل حقوقش 40و 50 میلیون می گرفت کارگر هم بود 20میلیون می گرفت چقدر ظلم و بی توجهی باید به معلم ها بشه خداوکیلی سوپری سر کوچه هم از رتبه بندی معلم ها خبر داره
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    10 3
    مدارک و سابقیه هر معلم کاملا مشخصه هر روزی خواهشا ی بازی جدید در نیارید رتبه بندی بزنید تموم کنید از شهریور پارسال باید اجرا میشد که نشده تا الان چقدر حق معلم خوردید پولی که الان میخواهید بابت رتبه بندی بدید ی ذره هم ارزش نداره اگر دروغ نمیگید راست میگید به فکر معلم بدبخت هستید حساب کنید بر اساس تورم پول رتبه بندی را بدید حداقل دیگه مثل گوشت قربونی نکنید که چشم و دلمون نببنه ذره ذره بسه دیگه از پارسال تا حالا سود پول خوردید دیگه بس نیست معلم مسخره عام و خاص کردید آموزش و پرورش خیلی وقته تو کشور ایران مرده بهایی نداره نمیدونم دلیل این همه بی توجهی به ارگانی به این مهمی چیه!!!!!!
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    12 5
    لطفا به فکر اضافه کاری اردیبهشت و خرداد ماه باشید ربطی هم به یارانه و رتبه بندی نداره نیاز داریم آقای وزیر جناب نوری به حرفی که خودتون میزنید عمل کنید قرار شد تا آخر تیر ماه پرداخت کنید الان دیگه مرداد هم تموم شد به فکر باشید نیاز داریم
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    10 2
    استعفا بده برو
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    10 2
    می گویند در عراق و کشورهای دیگر مدرسه بیمارستان ورزشگاه ساخته اید چرا باید مدرسه کانکسی و سنگ چینی و کپری داشته باشید
  • رسول IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 2
    ما که رسته شغلیمون اداری هست چه گناهی کردیم