اجرای نمایش «ابراهیم پشت کوهی» در پاییز و اجراهای جدید در تئاترشهر و تماشاخانه ایرانشهر خبرهای تازه تئاتر هستند.

تا اون

به گزارش همشهری آنلاین، در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و سالن قشقایی تئاترشهر دو نمایش جدید روی صحنه رفته‌اند. از طرف دیگر هم خبر اجرای نمایش از نظر سیاسی بی ضرر در پاییز امسال اعلام شده است.

«از نظر سیاسی بی ضرر» پاییز اجرا می شود | ۲ نمایش جدید در تئاترشهر و ایرانشهر

ابراهیم پشت‌کوهی نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» را به صحنه می‌آورد

نگارش تازه‌ترین نمایش‌نامه‌ی «ابراهیم پشت‌کوهی» با عنوان «از نظر سیاسی بی‌ضرر» به پایان رسید.

ابراهیم پشت‌کوهی، کارگردان نام‌آشنای تئاتر، از پایان نگارش نمایش‌نامه‌ جدید خود به نام «از نظر سیاسی بی‌ضرر» خبر داد. این نمایش‌نامه به نویسندگی ابراهیم پشت‌کوهی، تازه‌ترین اثر نمایشی این کارگردان موفق جنوبی است که پاییز امسال برای اجرا در یکی از سالن‌های تهران آماده می‌شود.

این نمایش‌نامه، که اولین اثر کاملاً کمدی پشت‌کوهی محسوب می‌شود و فضایی گروتسک و آخرالزمانی دارد، بر اساس رمان «مامور مرگ‌های غیراتفاقی» نوشته‌ «حسام حیدری» نوشته شده است. این رمان، که در بستری از طنز کارآگاهی روایت می‌شود، توسط نشر «چشمه» به چاپ رسیده است.

پشت‌کوهی درباره این متن نمایشی می‌گوید: پس از خواندن رمان از این‌که یک نویسنده ایرانی رمانی کمدی بسیار خلاقانه و سرشار از طنز و تخیل نوشته است، حسابی مشعوف شدم و تصمیم گرفتم آن را برای تئاتر اقتباس بکنم. پس از صحبت و همراهی هم‌دلانه حسام حیدری و گفت‌وگو و مذاکره با نشر چشمه مجوز را گرفتم و نگارش نمایش‌نامه را در سه ماه به پایان رساندم.

در خلاصه‌ داستان نمایش‌نامه آمده: «زینال غیربندری» که برای یک آژانس قتل درجه‌ سه کار می‌کند به خاطر اشتباهات پی‌درپی خود توسط رییس آژانس اخراج می‌شود. او روزگارش به سختی می‌گذرد تا این که غزاله را که دارای مدرک کارشناسی ارشد سرقت است، می‌بیند و ...

پشت‌کوهی گفته است تمرین‌های این نمایش‌نامه، که جدیدترین اثر تئاتر «تی‌تووک» محسوب می‌شود، به زودی پس از دریافت مجوز تأیید متن با حضور برخی از بازیگران گروه و چند بازیگر حرفه‌یی تئاتر کشور آغاز می‌شود.

ابراهیم پشت‌کوهی از معدود نویسنده، کارگردان‌های ایرانی است که انس و الفتی با ادبیات دارد و چندین نمایش‌نامه را از رمان‌های «مثل آب برای شکلات»، «آخرین انار دنیا»، «پیکر فرهاد» و ... اقتباس کرده است.

آخرین اثر او با نام «هملت پشت‌کوهی» اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن چهارسوی تئاترشهر روی صحنه رفته بود که با استقبال خوب تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد.

«از نظر سیاسی بی ضرر» پاییز اجرا می شود | ۲ نمایش جدید در تئاترشهر و ایرانشهر

شکوفه‌های گیلاس با فروش میلیاردی پایان یافت | تعطیلی سالن‌های نمایش در روز دوشنبه

نمایش‌هایی با ژانر جنایی و وحشت | برنامه‌ سالن‌های تئاتر در هفته آخر مردادماه

آغاز «تا اون» در تالار سایه

اجرای نمایش «تا اون» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری بیست و هشتم مرداد ماه با حضور تعدادی ازهنرمندان شناخته‌شده عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در تالارسایه مجموعه تئاترشهر آغاز شد.

نمایش «تا اون» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری و بازی دانیال  ابراهیمی، شیما پروهان، شیوا ترابی، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، شاهین علایی نژاد، محمد مهدی  کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، و مجید صد خسروی،   نگار شهبازی، هلیا حمیدی، محدثه امیریان در نقش موش‌های مراقب ساعت ۲۰ در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

«از نظر سیاسی بی ضرر» پاییز اجرا می شود | ۲ نمایش جدید در تئاترشهر و ایرانشهر

نمایش «بغل» در تماشاخانه‌ی ایرانشهر به‌روی صحنه می‌رود

در تماشاخانه ایرانشهر هم نمایش «بغل» به نویسندگی کهبد تاراج و با کارگردانی عرفان پورمحمدی به مدت دوازده شب در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رود.

نمایش «بغل» با بازی محمد رضا هلال‌زاده، محمد رضا ایمانیان، لبخند بدیعی، رضا بهرامی، علیرضا درویش به کارگردانی عرفان پورمحمدی از یکشنبه ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور ماه هر روز ساعت ۱۸ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایران‌شهر به روی صحنه می‌رود.

 سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجید رحمتی مشاورکارگردان؛ مریم نورالدینی، مژده احتشامی،   مینا ترکمن وسوگل برومند نژاد گروه کارگردانی؛ کهبد تاراج و مجید رحمتی طراحان صحنه؛ رضا خضرایی طراح نور؛ زری کریمی طراح لباس؛ احمد نگهبان طراح گریم؛ آروین فلاح، مبینا چاپی و علیرضا درویش گروه موسیقی؛ عماد دولتی عکاس و علیرضا شادپور ساخت تیزر.

کد خبر 699362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha