سردار رحیمی گفت: ما برنامه‌ای برای جریمه کردن شهروندانی که بدحجاب هستند، نداریم.

بدحجابي

به گزارش همشهری آنلاین، اخیرا برخورد با آنچه بدحجابی نامیده می‌شود، وارد فاز جدیدی شده، فازی که علاوه بر تذکر لسانی، برای انواع پوشش‌ها، جرائمی تعریف  شده است. در فضای مجازی اخباری در مورد میزان این جرائم منتشر شده که تاکنون تایید یا رد نشده است.

گفته می‌شود که جریمه افتادن شال و روسری ۳۰۰ هزار تومان، کوتاه بودن مانتو ۱۵۰ هزار تومان، پوشیدن مانتو جلوباز ۱۰۰ هزار تومان، نداشتن مانتو ۵۰۰ هزار تومان و آرایش غلیظ ۸۵ هزار تومان خواهد بود.

سردار حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران بزرگ در این باره گفت: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است و طبیعتا ما هم برنامه‌ای برای جریمه کردن شهروندانی که بدحجاب هستند، نداریم.

بدحجاب‌ها تحویل مراجع قضایی نمی‌شوند

سرهنگ حاج احمد میرزایی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ نیز در واکنش به برخی ادعاهای شهروندان که بر اساس آنها، کسانی که از سوی نیروهای گشت ارشاد به خاطر بدحجابی یا پوشش نامناسب بازداشت و تحویل مراجع قضایی می‌شوند، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

وی می‌گوید: ماموران ما ابتدا به کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند یا پوشش نامناسبی دارند یا به هر دلیلی رفتار غیرمتعارفی دارند، تذکر داده و پس از شرکت در دوره‌های آموزشی، از آن‌ها تعهد کتبی گرفته و آزاد می‌شوند.

به گفته سرهنگ میرزایی اگر فرد دوباره رفتارش را تکرار کرد، این‌بار والدین آن‌ها احضار می‌شوند و از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود، اما کسی به مراکز قضایی ارجاع داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: این برخورد ارشادی در حالی است که براساس قانون افراد بدحجاب می‌توانند مشمول ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰ تا ۲ ماه حبس شوند.

میرزایی گفت: بر اساس قانون، برای امر به معروف و نهی از منکر، ۳۳ دستگاه مسئولیت قانونی دارند که ما آخرین دستگاه هستیم. تمام این دستگاه‌ها برای این امر و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و فرهنگ‌سازی برای مقابله با بدحجابی، بودجه دارند. ولی عملا کار خاصی نمی‌کنند و فقط ما هستیم که در صف اول برخورد با بدحجاب‌ها در کف خیابان‌ها هستیم.

سرهنگ میرزایی در پاسخ به آن تاکید کرد: براساس قانون هیچ نهاد و ارگانی جز پلیس نمی‌تواند با شهروندان بدحجاب برخورد کند. البته اگر فردی حقیقی خواست در قالب وظیفه آمر به معروف و ناهی از منکر، به شهروندان تذکری بدهد، آن بحث دیگری است و اشکالی ندارد و ما هم از وی حمایت می‌کنیم، ولی اینکه نهاد و ارگان‌های مختلف با ماشین آرم‌دار و لباس‌های فرم بخواهند به دلیل بدحجابی جلوی مردم را بگیرند و با آن‌ها برخورد کنند اصلا قانونی نیست.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ تصریح کرد: به تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر می‌خواهند در این زمینه اقدامی کنند باید با هماهنگی و تحت نظارت ما باشد، چراکه به هر حال مردم به ما به عنوان مسئولان تضمین امنیت جامعه اعتماد دارند و در نتیجه اگر هم از سوی ما برخوردی با آن‌ها شود برای‌شان قابل قبول‌تر است تا اینکه هر سازمان و نهادی بخواهد برای خودش با متخلفان برخورد کند.  

تغییر «جرم» کشف حجاب به «تخلف» 

محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همین زمینه گفته است: ما در طرح جدید حجاب، «جرم» کشف حجاب را به «تخلف» تخفیف داده‌ایم، اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرایی دارد و متخلفان به جای پرونده‌سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.

کد خبر 699466
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 81
  • داعشی مهربان IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    12 57
    اجرکم عندالله
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      9 64
      افراد بد حجاب را از خدمات رسانی منع کنید
  • شهلا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    41 9
    آرایش ارزان در می آید پس بهتره بریم تو خطش
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    51 7
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣مرد ها چی!!!؟؟مثلا من با شلوارک باشم،🤣🤣🤣تیشرت تنم باشه،🤣🤣🤣🤣
  • شهلا IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    35 7
    خوب اگر دستگیر نشدیم باید خوشحال باشیم چون کلی پول رفته تو جیبمان
    • ز IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      10 59
      شما به خاطر خدا فقط غیرت مردان داشته باشید و سیب زمینی نباشید.بعضی از زنها اینگار افسارشان رو پاره کردن خودتون جمعشان بفرمایین.
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    45 8
    یعنی کارشناسان و افسران راهنمایی رانندگی باید دوره آموزشی نوع و میزان بی حجابی راننده ببینن !!!!! الان بی حجابی چه ربطی رانندگی داره !!!
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    34 7
    ببخشیدشلوارپاره ازیادتون رفته بنویسید
    • ایرانی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      شلوارپاره روگذاشتن به حساب فقرونداری! یعنی این جماعت نمیفهمن این اعمال نشانه اعتراضه نه خودنمایی؟وگرنه پوشش نامناسب که سالهاست وجودداره.(البته موافق پوشش نامناسب نیستم ،امامانتووکفش مناسب سالهاست گیر نمیاد.)
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    18 86
    بهترین راه حل برای هدایت افراد بدحجاب که درواقع به قانون و شریعت یک کشور دهن کجی می کننداینه که اولاهیچ برخورد فیزیکی بااین ها نشه یعنی اصلاگشت ارشاداز بیخ جمع شه که تبلیغات منفی بی وطن ها هم کنار بره دوما برای این ها پیامک دعوت فرستاده بشه که شخصا بیان و توضیح بدن چرا قانون شکنی می کنند ؟ تا 3 بار این اتفاق بیفته تا 3 بار پیامک بره بیاد توضیح بده و براش ثبت بشه دفعه چهارم , یارانه اش به مدت 6 ماه قطع شود دفعه پنجم یارانه اش برای 2 سال قطع بشه گواهینامش برای 1 سال ابطال بخوره بره از نو گواهینامه بگیره دفعه ششم "برای ابد" از گرفتن هر گونه یارانه پیدا و پنهان (مثلا در قبوض برق و آب) محروم بشه گواهینامش برای 5 سال ابطال بخوره دفعه هفتم , گواهینامش هم برای ابد باطل بشه هر گونه مالیاتی که امروز داریم و فردا برای5سال و برای چنین فردی ضریب چند برابری بخوره از یکسری خدمات بانکی مثل وام و خدماتی مثل بیمه برای 5سال محروم بشه دفعه هشتم هر گونه بیمه ایی که دارد برای ابد باطل بشه خدمات بانکی اش حتی تاحدواریز و برداشت و افتتاح حساب ساده برای ابدباطل بشه بعدیا باید برن یا به قوانین کشور احترام بگذارن
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      71 10
      وای وای، کلی خندیدم به کامنت شما،چقدر شما قانونمداری🤣
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      7 48
      بیشتر به نظر می رسه از کامنت من حرص خورده باشی تا خندیده باشی
    • حسن IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 12
      واقعا اینجور میشد خوب بود خیلی منطقی است
  • رضا IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    35 8
    موهاشون رو از ته بزنید😆😆😆😆
    • لولا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 0
      راست میگی واقعا مو برای چیه زنهاس همیشه بسته زیر شال از ته بتراشند بهتره شرعا دیگه مشکلی ایجاد نمیکنه
  • سعیده آرمیونی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    35 9
    اصلا فایده نداره. این پولا که برای پولدارا چیزی نیست. این یعنی اینکه پولدارا با جریمه هرجور دوست داشتند میتونند لباس بپوشند و آرایش کنند.
  • Hamid IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    37 14
    خوب شماهاکه دنبال افزایش جمعیت وازدواجیدفک نمیکنیداین کارای شماباعث کاهش جذب جوانان به همدیگه وکاهش ازدواج وجمعیت میشه؟
    • روشنفکر IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      8 9
      چیییییی؟؟؟؟؟ یعنی قبلا که مردم ازدواج می کردن و خانوما هم کلی بچه می آوردن به خاطر این بود که زنا تن و بدن خودشون رو به نمایش میذاشتن؟؟؟؟ اتفاقا بی حجابی باعث تنوع طلب شدن مرد ها و کمرنگ شدن علاقه ی اونا به زن شون و سست شدن خانواده میشه فهم این موضوع خیلی راحته واقعا برای مردی که فقط به خاطر تن و بدن یه دختر سمتش میره متاسفم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    12 14
    فقط الکی نظر بدین یه وقت نخونین خبر رو دارن میگن هم چی برنامه ای نداریم در ضمن تو اخبار دیگه رو هم بخونین نوشته این خبر جریمه نقدی کذب می باشد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    31 4
    آخه‌بیکاری‌گرونی‌اختلاس‌چقدر‌جریمه‌داره؟
  • بهروز IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    17 35
    اگرجلوی بی حجابی گرفته نشودبعضی ازخانمهاتا چندوقت دیگه با لباس زیروتقریبا لخت بیرون خواهندآمدخصوصا که شبکه های مجازی خارج ازکشورهم با زیرکی وروشهای نرم حرفه ای تشویقشون می کنندخیلی ازمردها هم که بدشون نمیادمی آینداینجا می گویندکارشان نداشته باشیدبرویدبا مفاسداقتصادی برخوردکنید.
    • یونس IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      11 15
      احسنت گل گفتی
  • آرش IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    31 1
    آرایش فولاد مبارکه ای (اختلاس ۹۱هزار میلیاردی) چقدر جریمه داره
  • محمد حسین صادقی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    5 9
    لیست تمام منکر ها باید مشخص و با تمام آنها باید مبارزه شود .
  • من IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    25 0
    آقایان رفتین خواستگاری حتما خلافی بگیرین سرتون کلا نره
    • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      13 0
      وای که چقد خندیدم 😁😁😁😁😁😁😁😁
  • شاهرخ IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    19 0
    بعضی از مسئولان عزیز هم خودشون رو برای بیکفایتی جریمه کنند بد نیست
  • محمود IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    6 17
    این یه عده کم بی حجاب تابلو درخیابان باعث فساد خیلی از زنان ومردان ما میشند وشدندمثل آتیش خونه میکنند وهمه چیز را میسوزونند..یه عده مردایی هستند که از این وضع خوشحالند واستفاده لازم رامیکنندیه عده هم دست وپاوچشمشون را مذهب و اعتقادهای دیگه بسه هی غر میزنند..این بچه ها که تو دامن اینها بزرگ میشند چی از آب در میاند خدا میدونه.اگه زنان جامعه از بین برونددیگه نظام خانواده ای وجود نداره..این بزرگان اختلاس گر را اگه مرور کنی حتما خانمشون نقش به سزایی دارند ویه سر داستانند.. پس اگه برامون ایران مهمه به زنانمون احترام بزاریم بهشون محبت کنیم.. کارهای مردونه ازشون نخواهیم .تا اونا نیاز به دیده شدن توسط غریبه ها نداشته باشندوبی حجابی خیلی هاشون را از نا آگاهی اونا بدونیم نه از بدی خودشون....
  • حمیدرضا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 10
    باسلام ودرود به روان پاک شهدا وامام راحل لطفا در مورد بدحجابی قاطع باشید ماوهمه ما شرمنده شهدا هستیم
  • محمد IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 9
    غیرت به نظر من فراموش شده متاسفانه بعضی از مردها تکرار میکنم بعضی شدند مثل گراز از نگاه کردن مردم به خانم بدحجاب شون لذت میبرند به جایه جریمه میشه توچند تا فیلم وسریال راجع به بدحجابی مردم وقانع کرد یاعواقبی که توکشورهای دیگه یاکشور خودمون گریبان بدحجاب ها را میگیره توضیح داد من از سیاست سردرنمیارم ولی با وعده برداشتن حجاب خیلی ها رای جمع کردن وانجام هم دادند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    اگه پسری بخواد زن بگیره که نمیتونن بگیرن باید اول برن خلافی دختر بگیرن بعد ازدواج کنن
  • آ IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    آرایش نکنند تعدادی از کسبه بیکار می شوند
  • م IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    اونایی که تا کمر در سطل زباله برای سیر کردن شکم خم میشن وکمرشان پیدا میشه چقدر جریمه میشن