معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تکمیل پروژه یادگار امام، تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند.

ادامه بزرگراه یادگار امام

به گزارش همشهری آنلاین،عباس شعبانی درباره جزئیات پروژه تکمیل یادگار امام، اظهار کرد: کلنگ زنی که قرار است روز شنبه (۵ شهریور ماه) انجام شود، در امتداد پروژه یادگار امام است. بزرگراه یادگار امام، ۱۷ کیلومتر بوده و از تقاطع چمران آغاز و تا میدان جی و پادگان جی ادامه داشت که در میدان جی به دلیل وجود معارضین ملکی، متوقف شده بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تصمیم بر این شده است شاخه غربی بزرگراه، از پادگان جی تا میدان فتح ادامه پیدا کند و از میدان فتح به بلوار بهار برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار، در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.

او با اشاره به اینکه حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی افزوده می‌شود و یک محور ۲۶.۵ کیلومتری در غرب تهران تشکیل می‌شود، ادامه داد: این محور تنها جایی در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه مذاکرات زیادی با معارضین ملکی صورت گرفته است، گفت: با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش که از مهم‌ترین معارضین ملکی هستند، وارد مذاکره شدیم. معارضین ملکی این پروژه، نهادی هستند و معارضین شخصی ندارد. در حال حاضر با وزارت دفاع توافق کردیم و پادگان جی را از آنان گرفتیم تا پروژه را از همین محل آغاز کنیم.

شعبانی با بیان اینکه در این پروژه ۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد، افزود: با رمپ‌های جهتی و کندروها ۱۰ کیلومتر مسیر سازی انجام می‌شود. پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است و ۳ سال زمان بندی پروژه خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه هزینه اجرای این پروژه ۱,۶۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: حدود ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۱۵ هزار تن میلگرد و فولاد استفاده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای این پروژه رینگ بزرگراهی غرب و جنوب غربی شهر تهران تکمیل می‌شود، گفت: تکمیل این پروژه، شهروندان را از فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رساند.

کد خبر 700758
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • احمد US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    20 3
    چقدر طرح خوبی امیدوارم در فکر احداث یک خط ریلی برای قطار از داخل فرودگاه امام به داخل فرودگاه مهر آباد نیز باشنندتا مسافران راحت بتوانند از فرودگاه امام به فرودگاه مهرآباد راحت به مقصد برسند
  • ماهان IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    20 5
    خواهشا این پروژه رو لفتش ندید و سریع انجامش بدید و مثل پروژه های دیگه چند سال رهاش نکنین
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      6 30
      شما هم خواهشا انرژی منفی ندین .
    • جلیل IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      8 11
      نکنه فکر کردی الان میان کامنت تو رو میخونن و به حرفت گوش میکنن ؟
  • داریوش IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    22 15
    خیلی هم خوبه، خیلی از درامد فروش نفت شهرهای نفتی استان خوزستان با پنجاه هزار نفر جمعیت که هنوز حتی دو سرویس بهداشتی نداره رو بیارن همش تو تهران هزینه کنن هم بد نیست ممنونیم از تقسیم بودجه های عمرانی عادلانه تون
  • علیرضا کاظمی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    18 3
    ان شاالله به روز مسکن مهر مبتلا نشه... آمین...
    • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      17 5
      عزیز من تهران داره می ترکه.یک روز تو تهران تو خیابان ها با ماشین بری،متوجه میشی.اگه چهار تا طرح این جوری هم نزنن معلوم نیست چی بشه.اوضاع همه جا خوب نیست.این قدر الکی مقایسه نکنید لطفا.
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      7 1
      بیشترین ضریب بودجه به جمعیت تو ایران برای مدتها به شهر مبارکه اصفهان تعلق میگرفت. در ضمن تو تهران همه خونه ها و ماشینها سالانه عوارض به شهرداری میدن. این امکانات برای تهران که حتی یک دقیقه ترافیکشو شما دوستان نمیتونید تحمل کنید واجبه.
  • پیمان شیخعلیزاده IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    8 0
    سلام وعرض خداقوت طرح بسیا رخوبی است انشاءا..با توجه به افزایش تعداد خودرو تعداد باندهای این پروژه را حداقل دوبرابر میزان موجود بکنید یا حداقل ازالان عقب نشینی ها اعمال بشود
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    9 1
    طرح تکمیل پروژه اتصال یادگار امام به سمت فرودگاه امام خمینی ره بسیار خوب است اما با عنوان این خبر (اتصال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی ره) ارتباطی ندارد چون بزرگراه یادگار امام چندان هم نزدیک فرودگاه مهرآباد نیست!
  • علمی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    9 1
    فرودگاه مهراباد طبق استانداردهای بین المللی باید به خارج شهرانتقال پیداکنه،درهیچ جای دنیا فرود هواپیماها ازروی انبوه مناطق مسکونی بویژه درمنطقه ۱۰انجام نمیشه که باعث سلب آسایش ساکنین آن شده است وآلودگی صوتی وهواوخطرات ناشی ازفرود هواپیماها رادارد،میشه پروازهای فرورگاه مهراباد رابه کرج یافرودگاه امام انتقال داد وفرودگاه مهرابادرابه یک پارک ملی تبدیل کرد،کاری که ترکیه انجام داد وفرودگاه آتاتورک راداره به یک پارک ملی تبدیل می کنه،لطفاپیگیری نمایید
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    6 3
    دمتون گرم فقط بعدش رو شهر های محروم بیشتر کار کنید...حیف خوزستان هست که با اون همه ثروت وضعیش چنین باشه...البته من قصد مخالفت ندارم...فقط انتقاد میکنم...
    • آرش IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 1
      مدیران ما فرودگاه مهرآباد سریع تبدیل به مجتمع سازی میکنند .چه انتظاری دارید !
  • سعید IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 1
    خواهش میکنیم تقاضای عاجزانه داریم که کمی هم به شهرستانها رسیدگی کنید تا تهران نترکد و منفجر نشود تمام طرحهای عمرانیتون را در تهران خرج نکنید تا هرچه شهرستانی‌ها از خانواده خود دور شوند و به تهران بیایند و در نهایت مجبور شوند خانواده خود را هم به تهران بیاورند خواهش تمنا داریم به شهرستانها ایران برسید تهران را منفجر نکنید و جلوی مهاجرت را که مهمترین و با اهمیت ترین کار است را نادیده نگیرید مگر شهرستانها انسان نیستند شما فقط به تهران میرسید چرا باید کسانی که در شهرستانها هستند کوچ کنند به تهران تازه وارد تهران که می‌شوند با هزاران مشکل روبرو میشوند جلوی مهاجرت را بگیرید مهاجرت معضل این مملکت است مهاجرت پاشیده شدن خانواده هاست و با فساد رویزو شدن است مهاجرت هزینه هایی در بر دارد که اگر محاسبه کنید مغزتان سوت می‌کشد مهاجرت را مدیریت کنید
  • US ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    به نظرمن باید به شهرستانها بیشتر برسند تا جلوی مهاجرت گرفته شود
  • قاسم مکرم IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    غرب تهران از تهران سر گرفته تا شهر قدس و شهریار و اندیشه و ملارد و سایر شهرک ها وسهرستان اقماری فقط یک جاده به تهران دارند و حجم عظیمی از ترافیک در اکثر ساعت شبانه روز وجود دارد و به راحتی می توان با ایجاد خط مترو و افزایش پهنای اتوبان این معظل را حل کرده و صرفه جویی چندین میلیون لیتری در سال را داشت . ولی متاسفانه هیچ مسئولی به این مناطق فکر نمی کند.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    به فکر شهر های دیگه هم باشید خیلیاشون جاده خوب ندارن با اینکه مرکز استان اند