معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با تکمیل پل‌ها و تقاطع‌های نیمه تمام بزرگراهی، ۲۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی انرژی و سوخت در تهران خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، عباس شعبانی، در مراسم عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) که شامل مسیرهای بزرگراه یادگار امام (ره)- شهید بروجردی- آزادگان و آزاد راه تهران ساوه می‌شود، گفت: فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری به سه حوزه تقسیم می شود؛ نخست حوزه توسعه شهر خصوصا زیرساخت‌های فنی و عمرانی است؛ در قانون شهرداری‌ها نیز اولین وظیفه شهرداری ساخت معابر است که این توسعه مورد نظر را بر اساس طرح‌های جامع شهری پیگیری می‌کنیم. از آن دست می‌توان به پروژه شهید شوشتری، ادامه بزرگراه یادگار و شهید متوسلیان اشاره کرد.

او با بیان اینکه حوزه دوم فعالیت، بحث نگهداشت شهر به لحاظ معابر است، اظهار کرد: در حدود ۱۱۰ میلیون متر معبر داریم که اگر بخواهیم در نگهداشت  ۱۰ درصد آن نیز فعالیت کنیم حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز هست؛ همچنین در تولید و پخش آسفالت در تهران  ۱۰ میلیون تن عقب ماندگی وجود دارد که در این دوره راندمان تولید آسفالت را از دو هزار و ۵۰۰  تن به چهار هزار تن رساندیم.

شعبانی با بیان اینکه احداث دو کارخانه آسفالت در دست اقدام است ، ادامه داد:  در بحث نگهداشت زیرساخت ها و ابنیه عمرانی نیز باید به این مساله اشاره کنم از ۷۵۰ پل موجود در تهران نیمی از آن نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

او با بیان اینکه نظارت بر فعالیت های حوزه عمرانی باعث کنترل و افزایش کیفیت زندگی می‌شود، اظهار داشت: با تکمیل پل‌ها و تقاطع‌های نیمه تمام بزرگراهی ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه برای شهروندان تغییر قابل توجهی می‌کند ضمن اینکه ۲۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی انرژی و سوخت نیز در تهران خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این پروژه ها اثر و جایگاه ملی دارند، تاکید کرد: سه تقاطع در سوم خرداد تقدیم همشهریان شد، گفت: پروژه یادگار امام کریدور شمالی-جنوبی در غرب تهران است، همه بزرگراه‌های غربی تهران به پهنه فرودگاه مهرآباد و شهرک اکباتان رسیدند و تنها این پروژه ادامه پیدا می‌کند. طول مسیر این بخش ۵ کیلومتر است که با مسیر سازی رمپ ها به ۱۰ کیلومتر می رسد.

کد خبر 700942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    اینم از اون دست آمارهاست که وزیر انرژی گفته بود با تعمیر کولرگازیها چقدر مترمکعب گاز صرفه جویی خواهد شد