فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کرونا یک بیماری تهدیدگر، خطرآفرین و یک تهدید زیستیِ پرهزینه است.

سردار سپهر، رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه گیری کرونا جهان را در عرصه‌های مختلف وارد بحران کرد که رکود اقتصادی از جمله این بحران ها بود. در کشور ما یک روز تعطیلی بازار معادل خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی بود.

وی با بیان این که ما دوران پسا کرونا نداریم. چون این بیماری همچنان وجود دارد. همچنین تهدیدهایی بیشتری وجود دارد که باید برای آنها آماده باشیم، اظهار کرد: با موافقت رئیس جمهور، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است به قرارگاه ملی مقابله با تهدیدات زیستی تبدیل شود و تغییر کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این همایش الزامات تولید سند امنیت روان و معنوی جامعه است. لذا باید سند جامع برای ستاد ملی ایجاد شود که مبنای تصمیم گیری‌ها و اقدامات عملیاتی و راهبردی ستاد ملی مقابله با تهدیدات زیستی است. اگر این سند به درستی تدوین شود ما جزو کشورهای موفق دنیا خواهیم بود.

سردار سپهر افزود: در پایش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی حدود ۴۹ درصد دارای اختلالات روانی بودند. در جامعه ما بیش از ۸۰ درصد افراد دچار اختلالات روانی شده اند. این مسئله خیلی مهم است، زیرا جامعه بسیار آسیب پذیر شده است.

او تاکید کرد در بحث امنیت روانی و اجتماعی جامعه ۲۰ مسئله مطرح است. در عصر رسانه، فناوری و فضای مجازی باید از این فرصت برای افزایش امنیت روانی استفاده شود.

وی در ادامه گفت: در دولت الکترونیک، سامانه «ایران من» وزارت کشور سومین محصول کاربردی است که بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ بار از این سامانه استعلام گرفته شده که نشانه تحول در دولت الکترونیک است.

خسارت کرونا به کیفیت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان تا سال‌ها جبران‌ نمی‌شود

سردار سپهر در ادامه صحبتش به خسارت‌های بحران کرونا به کیفیت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و افزود: امروز همچنین در تدوین این سند ملی باید موضوع سلامت دینی و توانمندسازی علم‌آموزان موردنظر قرار گیرد؛ خسارتی که بحران کرونا به کیفیت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان کشور وارد کرد تا دهها سال قابل جبران نخواهد بود و بنابراین توجه به اصل توانمندسازی در این حیطه بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: تعطیلی یک روز بازار معادل ٣٠ هزار میلیارد تومان خسارت به اقتصاد جامعه است بنابراین هر یک از این مؤلفه‌ها در تدوین این سند ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت امنیت در یک جامعه گفت: نقش مشاوران و روان‌شناسان نیز در این حوزه سلامت روان باید تبیین و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های جوان تعریف شود. به عنوان مثال، در این دوره، بیش از ۵۰ پایگاه بسیج، ائمه جمعه و... نیز در محلات و مناطق مختلف در زمینه سلامت روان فعال بودند؛ اما این فعالیت‌ها تعریف شده و منسجم نبوده و این مسائل باید مورد نظر واقع شود.

کد خبر 702312
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha