یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امسال هم یک ایرانی نامزد دریافت بهترین موسیقی فیلم جایزه گرمی شده است با این تفاوت که وی چندان در بین ایرانیان شناخته شده نیست.

به گزارش همشهری‌آنلاین از سایت جایزه گرمی، رامین جوادی که در آلمان متولد شده است، برای ساخت موسیقی فیلم مرد آهنی نامزد دریافت بهترین موسیقی فیلم جایزه گرمی شده است.

رقبای جوادی را جان ویلیامز برای موسیقی فیلم «ایندیانا جونز و جمجمه بلورین»، جانی گرین وود برای موسیقی «خونی به پا خواهد شد»، تامس نیومن برای موسیقی فیلم انیمیشن «وال- ای»، و جیمز نیوتن هوارد برای موسیقی فیلم «شوالیه تاریکی» شکل می‌دهند.

رامین جوادی متولد ۱۹۷۴ در دویسبورگ آلمان و از یک خانواده مهاجر ایرانی است.
جوادی آهنگسازی برای فیلم را با ساخت موسیقی‌های مکمل و تنظیم موسیقی و دستیاری برای هانس زیمر آهنگساز برجسته فیلم در فیلم‌هایی چون «بتمن» و «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» شروع کرد.

او همچنین به عنوان آهنگساز فیلم‌های «تیغ: تثلیث»، «از غبار بپرس»، «فصل باز» و «آقای بروکز» شهرت دارد.

جوادی به همراه پل وستربرگ به خاطر آهنگسازی برای «فصل باز» مشترکاً برندهٔ بیست و دومین دورهٔ جایزه موسیقی فیلم و تلویزیون جامعهٔ آهنگسازان، نویسندگان و ناشران آمریکا شد. جوادی همچنین آهنگساز برخی تم‌های اصلی چند سریال تلویزیونی آمریکایی از جمله «در آستانه»، «تیغ» و «فرار از زندان / Prison Break » بوده و برای ساختن تم اصلی موسیقی سریال «فرار از زندان» در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه امی بوده است.

اگر چه سال گذشته هیچ چهره ایرانی توفیق راهیابی به مرحله ماقبل نهایی را به دست نیاورد، اما دو سال قبل حسین علیزاده در بخش موسیقی جهان نامزد جایزه گرمی شد، اما نتوانست این جایزه را به دست آورد. [علیزاده برای دومین بار از دریافت جایره گرمی بازماند]

امسال دو آلبوم موسیقی از هند در بخش موزیک جهانی نامزد دریافت جایزه گرمی‌اند که شانس این کشور برای دریافت جایزه را افزایش می‌دهد.

کد خبر 70282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز