همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نقش این کمیسیون را در طراحی، برنامه‌ریزی و پیشبرد طرح‌های عمرانی کشور جدی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، سیاست‌های کلی و اصل 44، نقش بخش خصوصی و سرمایه‌های موجود در این بخش را در اجرای سریع‌تر طرح‌های عمرانی بسیار با اهمیت خواند و افزود: طرح‌های بزرگ عمرانی و زیربنایی را طبق اصول برنامه چهارم می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد؛ چراکه این بخش از توانمندی لازم برای ساختن زیربناهای کشور برخوردار است.

وی برقراری تعامل مثبت و سازنده با کشورهای جهان بر مبنای عزت را یکی از نیازهای کنونی کشور برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ثروت ایرانیان خارج از کشور دانست و تاکید کرد: بعد از جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی این راه تجربه و پاسخ خوبی نیز به آن داده شد؛ چراکه توانستیم برای اجرای طرح‌ها بزرگ عمرانی خود اعتبارات بسیاری از سایر کشورها جذب کنیم.

رییس مجلس خبرگان نقش مجلس و کمیسیون عمران را در بررسی، کارشناسی و تصویب طرح‌های اقتصادی به خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها مهم و خطیر توصیف کرد و گفت: نمایندگان مجلس در موقعیت حساس کنونی می‌توانند با درایت، صراحت و شجاعت، طرح‌های اقتصادی را بررسی و آینده اقتصادی شفاف روشن و کم هزینه‌ای را برای کشور رقم بزنند.

وی در پایان آمادگی مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای کمک و مشورت در طرح‌های عمرانی و اقتصادی مجلس اعلام کرد.

در ابتدای این دیدار مهندس آقایی و مهندس مقیمی رییس و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گزارشی از اوضاع اقتصادی طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی در دست بررسی مجلس ارائه دادند.

کد خبر 70343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز