رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه‌ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از ایران وارد عراق شده‌اند، گفت: اکنون تردد از مرزهای ششگانه با سهولت انجام می‌شود.

پیاده روی اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه اکنون تردد از مرزهای شش‌گانه با سهولت انجام می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از ایران وارد عراق شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال مدیریت ورود و خروج زائران هستیم، تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در روزهای گذشته برای زائران پیش آمد بحمدالله توانستیم این مسائل را مدیریت کنیم و اکنون وضعیت مناسب شده و تمام زائران در حال عبور به عراق هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ هزار زائر وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: ‌با ‌برنامه‌ریزی صورت گرفته‌ وضعیت تردد در مرزها بسیارخوب شده ‌و ورود  و خروج زائران با ‌سهولت انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مانع خروج هیچ زائری از مرز نشدیم و همه از مرز عبور کردند، از مردم خواست که به شایعه افکنی دشمنان توجه نکنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور که در مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی حضور دارد، افزود: در مرزهای باشماق کردستان و تمرچین خروج زائران به خوبی انجام می‌شود و برنامه ریزی‌ها برای برگشت انجام شده است و مشکل خاصی نیست.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: درخواست ما از زائران این است که با توجه به کمبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت ها در عراق، زمان ماندن در این کشور را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه بزرگ اربعین به شکل غیر قابل تصوری که دشمنان را بهت زده کرده، در حال شکل گیری است، افزود: حضور میلیونی زائران در اربعین دشمنان را نگران کرده و در حال شبهه افکنی هستند درحالی‌ که هیچ زائری در جاده‌ها تشنه و گرسنه نمانده و هیچ فردی هم در پشت مرزها جان خود را از دست نداده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به گرمای ۵۰ درجه هوای عراق گفت: مدیریت اربعین حسینی در این شرایط را کسانی درک می کنند که در صحنه حضور دارند و این کار یک مدیریت جهادی، خاص و استثنایی می‌طلبد.

وی افزود: کسی در این گرما سختی را به جان می‌خرد، تن دشمنان را به لرزه درمی آورد.

احمد وحیدی وزیر کشور که برای مدیریت میدانی اربعین در چند روز گذشته در مرزهای غربی کشور حضور داشته است، امروز برای بازدید از مرز تمرچین وارد آذربایجان غربی شد. وی در روزهای گذشته از مرزهای مهران و خسروی بازدید کرد.

ازدحام زائران در مرزها در روزهای گذشته و نبود امکانات حمل و نقل مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران به شهرهای زیارتی سبب شد تا از روز جمعه - ۱۸ شهریور - گذرگاههای مرزی با عراق بسته شود. اکنون مسئولان ستاد اربعین زائرانی که به مرزها مراجعه کرده اند را به تدریج از مرز عبور داده و از مردمی که هنوز از شهرهای خود عزیمت کرده اند نیز خواسته اند تا بهبود شرایط، به مرزها مراجعه نکنند.

سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کل کشور گفته است: زائرینی که تا مرز مهران و شهر مهران آمده‌اند و امکان برگشت ندارند، به مرور با هماهنگی مسئولان عراقی و پلیس مرزبانان عراق می‌توانیم از مرز عبورشان دهیم.

کد خبر 704884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • فرشاد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 5
    در راه امام حسین باید سختی کشید . باید نشان بدهیم که مرید او هستیم . نباید از سختی ها شکایت کرد . کربلا هتل 5 ستاره نیست که !
  • عای IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    انشالله روزی این راهپیمایی در قدس انجام بشه وشاهدنابودی کامل اسراییل آمریکاانگلیس وعربستان باشیم