چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: آموزش معرفتی و دینی 40 هزار دانش‌آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از اول آذرماه در خیمه‌های معرفت آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: خیمه‌های معرفت جمع‌های دوستانه و غیررسمی از دانش‌آموزان است که از 5 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

فخریان تعداد خیمه‌های معرفت را یک هزار و 500 خیمه در سطح کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در این خیمه‌ها دانش‌آموزان با استعداد دعوت می‌شوند و در حوزه معرفت‌های سیاسی و دینی آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به محتوای آموزشی سه دوره برای دانش‌آموزان دوره متوسطه گفت: در سال اول این آموزش‌ها «بررسی تطبیقی مدل پوشش غربی و مولفه مدل پوشش جوان مسلمان» آموزش داده می‌شود. در سال دوم «بررسی جامعه غربی با مدل جامعه مطلوب اسلام» و در سال سوم « بررسی مبانی فکری تفکر غرب و مبانی تفکر اسلام» به دانش‌آموزان خیمه‌های معرفت آموزش داده می‌شود.

فخریان اضافه کرد: تاکنون 2 هزار و 500 طلبه و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای آموزش دانش‌آموزان در خیمه‌های معرفت آموزش دیدند. به گفته وی در پایان این سه دوره به دانش‌آموزان شرکت کننده در دوره‌ها گواهی داده می‌شود و بعد از پایان این دوره‌ها در صورتی که دانش‌آموز به دانشگاه برود با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای ادامه این فعالیت هماهنگی می‌شود و دانش‌آموزان دیگر نیز می‌توانند مربیان خیمه معرفت شوند.

کد خبر 7052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز