همهشری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور گفت: شناسنامه‌های جدید با چهره متفاوت از بهمن ماه به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌اللهی جمعه (22‌آذر)در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی سازمان ثبت احوال استان تهران با اعلام این که 2 هزار و 68 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 403 نفر از این افراد به دلیل مغایرت مدرک تحصیلی و یا مشکلات پایان خدمت واجد شرکت در این آزمون نبودند.

وی افزود: این تعداد از شرکت‌کنندگان برای 199 ظرفیت استخدامی رقابت می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور با بیان این که در حال حاضر 7 هزار و 900 پست در مجموعه سازمان ثبت احوال کل کشور وجود دارد ، خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد پستهای سازمان بلاتصدی است که شامل حدود 3 هزار و 500 نفر می‌شود و باید برای این پستهای جدید مجوز و تامین اعتبار صورت گیرد.

وی یادآورشد: این آزمونها به صورت متمرکز با سوالات تخصصی و عمومی در 22 استان کشور صورت می‌گیرد.

آیت‌اللهی تصریح کرد: در سالهای گذشته مصاحبه و آزمون شفاهی نیز صورت می‌گرفت، اما در دوره اخیر با طراحی سوالات تخصصی دیگر نیازی به مصاحبه و سوال شفاهی نیست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با شناسنامه‌های جدید برای افراد زیر 15 سال توضیح داد: در حال حاضر کلیه شناسنامه‌های افراد زیر 15 سال در داخل و خارج از کشور به صورت مکانیزه صادر می‌شود و کلیه اسناد مربوط به آن به صورت همزمان با پایگاه محلی و کشوری تطبیق داده می‌شود تا سابقه‌های اشتباهی که پیش از این در صدور دستی شناسنامه‌های رخ می‌داد، حذف می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور در ادامه با بیان این که شناسنامه‌های افراد زیر 15 سال فاقد بخش مربوط به عکس و صفحه تحولات زندگی است، تاکید کرد: از بهمن ماه امسال تولید شناسنامه‌های افراد بالای 15 سال به صورت مکانیزه و رسمی آغاز می‌شود و به تدریج این شناسنامه‌ها با اولویت شناسنامه‌های مخدوش جایگزین می‌شود.

 وی اعلام کرد: در شناسنامه‌های جدید علاوه بر صدور مکانیزه آنها مبادله اطلاعات برای رفع مغایرتها، صورت می‌گیرد و در عین حال این شناسنامه‌ها در قطع پاسپورت صادر می‌شود، همچنین صفحه الصاقی که پیش از این با منگنه به شناسنامه متصل می‌شد از این پس جزو صفحه اصلی شناسنامه محسوب می‌شود.

آیت‌اللهی اضافه کرد: تعویض عکس به صورت معمول و بر اساس نیاز، هر 15 سال تغییر کند، اما این موضوع الزام‌آور نیست و در صورت مخدوش شدن سهوی شناسنامه این اقدام برای آن صورت می‌گیرد.

رشد 4/4 درصدی طلاق

 وی در ادامه آمار وقایع حیاتی 8 ماهه سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: طی 8 ماهه سال جاری 877 هزار و 196 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال 86، 1/4 درصد رشد داشته است، همچنین 263 هزار و 423 نفر در این مدت فوت شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 86 ، 3/4 درصد رشد داشته‌اند.

رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور اظهار داشت: طی 8 ماهه سال جاری ، 648 هزار و 975 مورد ازدواج در کل کشور به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/3 درصد رشد را شاهد بوده‌ایم، در عین حال طی همین مدت 68 هزار و 749 مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده نسبت به مدت مشابه سال 86 ،4/4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: بیش از 97 درصد ولادتها در سال جاری تاکنون در مدت جاری و قانونی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال 86 در همین مدت دو درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین 92 درصد از وفاتها در هشت ماهه سال جاری در مهلت جاری به ثبت رسیده اند که نسبت به مدت مشابه سال 86 ، 3/1 درصد رشد داشته است.

بیش از 61 میلیون رکورد مبادله شده در جریان طرح تحول اقتصادی

آیت‌اللهی ، در ادامه این نشست خبری همچنین تعداد رکورد مبادله اطلاعات صورت گرفته با ستاد تحول اقتصادی دولت را بیش از 61 میلیون و 884 هزار و 149 نفر اطلاعات اعلام کرد و گفت: این اطلاعات تا سه روز گذشته است و هر روز به این رقم افزوده می‌شود. 

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 80 میلیون مورد اطلاعات در مورد هموطنان از طریق ستاد تحول اقتصادی دولت به دست ما رسیده است که این تعداد از آنها تاکنون مبادله شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور، افزود: سازمان ثبت احوال در جریان این مبادله اطلاعات در مورد «این همانی » و «زنده بودن» فرد مورد نظر بررسیهای لازم را صورت می‌دهد.

صدور بیش از 53 میلیون کارت ملی

 وی همچنین در بخشی دیگر از صحبتهای خود، اظهار کرد: بیش از 53 میلیون کارت ملی تاکنون صادر شده است که پیش از 52 میلیون آن تاکنون به دست مردم رسیده است .

آیت‌اللهی خاطر نشان کرد: با فعال شدن کارتهای هوشمند بخش قابل توجهی از اطلاعات مربوط به افراد در کارتهای هوشمند ثبت می‌شود.

کد خبر 70569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز