به گزارش همشهری آنلاین احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال که در برنامه ورزشگاه حاضر شده بود در خصوص انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: برای فدراسیون فوتبال آنچه شرط قطعی است، این است که تیم ملی در جام جهانی بهترین حضور را داشته باشد. این قطعی است. اسیر بحثهای رسانهای و خوش آمدها و ناخوش آمدها نمیشویم. تصمیمی را با چند پیش شرط گرفتیم و همان تصمیم اجرایی شد. نحوه جابجایی و اطلاع رسانی صرفه و صلاح تیم ملی بود.
وی درباره دستاوردهایش در کمیته بازاریابی یادآور شد: مهمترین رویکرد در بازاریابی این بود که در بحث حق پخش پیگیریهایی انجام شد. موانع جدی وجود دارد ولی مبانی فکری و توجیهی آماده شد. این یک کار زیربنایی مهم بود. در حوزه شبکههای اجتماعی طرح خوبی آماده شد. فراخوانی دادیم و به دنبال شریک تجاری بودیم به این معنا که این فضا را واگذار نکنیم.
اصولی درباره اینکه آیا درست است در آن زمان پیشنهاد ۲۰۰ میلیاردی از سوی فدراسیون رد شد؟ اظهار کرد: نه اینطور نبود. یکی از مهمترین کارهای بازاریابی که سعی کردیم دنبال کنیم این بود که همه تصمیمات و قراردادها بخصوص جذب حامی مالی در یک ساختار قرار بگیرد. اینطور نباشد من مذاکره کنم و به عقد قرارداد منتج بشود. در بحث شریک فضای مجازی دو مجموعه شناخته شده در کشور جلو آمدند و پیشنهاداتی دادند. دوره سرپرستی بود و هیات رئیسه هم بحث حد نصاب را داشت. در فراخوان لباس داوران، پیگیری کردیم و با شرکتی با افزایشی تقریباً پنج برابری قراردادی را عقد کردیم. بعد هم لباس تیم ملی بود.
اصولی با اشاره به انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی خاطرنشان کرد: این را که می گویم، یک دستاورد برای خودم و هیات رئیسه می دانم. تمام قراردادها و تصمیماتی که میگیریم را در یک چارچوب قرار دادیم. در لباس تیم ملی هم این اتفاق افتاد که مسبوق به سابقه نبود. فراخوان ما بین المللی بود و نشانهای غیر ایرانی را هم دعوت کردیم. در این فراخوان ۶ پاکت دریافت کردیم که سه شرکت خارجی بود. یک نام تجاری مشترک ایرانی - آلمانی بود و دو برند ایرانی. اسناد فراخوان مشخص بود. چیزی که برایمان اهمیت دارد، این است که گل کار همین جام جهانی است ولی باید از این استفاده کنیم برای سه، چهار سال آینده تا فدراسیون را تامین مالی کنیم. همه دوست دارند همین سه بازی دیده بشوند و بعد خداحافظ.
اصولی تاکید کرد: برند ایرانی - آلمانی میخواست قرارداد یک ساله امضا کند که البته بعداً این را اصلاح کرد. بحث کیفی هم مهم است. یک کمیته سه نفره برای بحث کیفی تشکیل شد و بر اساس یک جدول، امتیاز داده شد.
وی در خصوص چالشهای حقوقی برای البسه تیم ملی و احتمال رویارویی با چنین مشکلاتی تاکید کرد: این از خبرهایی است که شما دارید و ما نداریم! حتی خواب و کابوسش را هم ندیدهایم!
اصولی درباره اعتراض ملی پوشان به کیفیت لباس و برند فعلی تیم ملی در اردوی قبلی این تیم در قطر و بازی با الجزایر گفت: این را پیگیری کردیم. بابت این موضوع حساس بودیم و سه، چهار ماه درگیر شدیم تا به تصمیم نهایی برسیم. ایشان را مورد سئوال قرار دادیم. اصلاً در اردوی قطر معلوم نبود برند فعلی، اسپانسر تیم ملی میشود. کل برنامه ریزی فدراسیون دیده بود، برای آب و هوای کانادا بود. تیمی که از فدراسیون با برند توافق کرده بود، ملاحظه آب و هوای کانادا را کرده بود. آب و هوای کانادا و قطر فرق دارد. اعتراض بازیکنان را منتقل کردیم و جواب را گرفتیم.
وی درباره اینکه چرا فدراسیون پولی از اسپانسر لباس دریافت نکرده است، اظهار کرد: تامین تمام البسه ورزشی تمام تیم ملی بزرگسالان تا سه سال رایگان تامین میشود. در بحث فوتبال ساحلی، فوتسال و بانوان در سطح بزرگسالان هم تا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تامین میشود. این را تهاتر کردهایم. این یک سیاست در فدراسیون است که خودم طرفدار و حتی طراحش بودم.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا ارزش مهدی طارمی، سردار آزمون و… برای یک لباس در جام جهانی ۱۰ میلیارد تومان است؟ گفت: باید بهترین پیشنهاد را انتخاب میکردیم. شما میآمدید و پیشنهاد بهتری میدادید! شرکتهای دیگر پیشنهادی ندادند. برندی که سه خط دارد حتی نزدیک هم نشده است!
اصولی گفت: ما پیشنهاد را فراخوان گذاشتیم و از جلسات فیلم گرفتیم. ببینید چه کسی بهترین پیشنهاد را داده است. این بهترین پیشنهادی بوده که دریافت کردیم؛ از جهات مختلف هم عدد هم کیفیت.
وی که در برنامه «ورزشگاه» حاضر شده بود، ادامه داد: فقط سه سال اقلام تیم ملی بزرگسالان خودش یک عددی میشود. برای خریدهایی که انجام میدهیم، تا سقف سالیانه ۱۰ میلیارد است و سه سال میشود ۳۰ میلیارد.
نظر شما