چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه ای که با جعل مهرهای پلیس استان تهران و سازمان‌های دولتی، اقدام به نقد کردن چکهای مسروقه می کرد، در عملیات تعقیب و گریز پلیسی وبا شلیک 15 گلوله به دام افتاد.

سردار زارعی - فرمانده نیروی انتظامی استان تهران - پنجشنبه 11 آبان با اعلام خبر دستگیری یک  جاعل حرفه‌ای که خود را پلیس معرفی می کرده است گفت: شناسایی و دستگیری این متهم هنگامی در دستور کار قرار گرفت که شکایتهای متعددی درباره اینکه فردی با جعل مدارک و مهرهای ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران، اقدام به دریافت تراول‌چک‌های مسروقه می کند به پلیس گزارش شد .
با شروع تحقیقات، ماموران اداره مبارزه با جعل و سرقت در بررسی‌های مقدماتی خود دریافتند، مرد تبهکار با مهارتی خاص مهرهای جعلی را بر روی چک‌های مسروقه حک کرده و آنها را نقد می‌کند.
فرمانده پلیس استان تهران افزود: با توجه به اینکه  اکثر چک‌های مسروقه در منطقه حصارک کرج نقد شده بود، کارآگاهان پلیس مناطقی را که احتمال داشت مرد جاعل به آنجا مراجعه کند، تحت مراقبتهای نامحسوس قرار دادند تا اینکه چند روز قبل مردی که شباهت زیادی به تصاویر جاعل حرفه‌ای داشت، هنگام ورود به بانک شناسایی شد.
به محض خروج این مرد که علی نام داشت ماموران به بانک مورد نظر رفتند و با مشاهده چکی که وی نقد کرده بود دریافتند، وی با عنوان جعلی رئیس یکی از کلانتری‌ها اقدام به نقد کردن چک کرده است.
به این ترتیب، وی تحت مراقبت قرار گرفت تا اینکه ظهر روز 27 مهرماه ماموران در حالی که علی بار دیگر برای نقد کردن چک به یکی از بانک‌ها رفته بود، اقدام به دستگیری وی کردند، اما جاعل حرفه ای به محض مشاهده ماموران پلیس، اقدام به فرار کرد که ماموران در یک عملیات ضربتی و با شلیک 15 تیر هوایی وی را در منطقه حصارک دستگیر کردند.
 در بازرسی از خانه این مرد  دو قبضه سلاح کمری، مهرهای  متعددی که به مقامات پلیس استان تهران، آموزش و پرورش و سایر سازمانها تعلق داشت، کشف شد.
پنچری برای سرقت خودرو
سردار زارعی در ادامه بیان داشت: با دستگیری این مرد وی به اداره مبارزه با جعل و سرقت انتقال یافت که در جریان بازجویی‌ها تا کنون به 40 فقره سرقت داخل خودرو و جعل اعتراف کرده است.
این جاعل 38 ساله مدعی شده است که طعمه‌های خود را مقابل بانک‌ها و صرافی‌ها شناسایی کرده و با پنچر کردن خودروهای آنها به قصد کمک کردن به راننده در فرصتی مناسب اقدام به سرقت کیف دستی و یا مدارک آنها می‌کرده و سپس با جعل عنوان ماموران رده بالای پلیس اقدام به نقد کردن چک‌ها می‌کرده است .
بر پایه این گزارش، متهم هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد تا تحقیقات تکمیلی درباره سرقت‌های احتمالی وی صورت گیرد.
کد خبر 7083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز