مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

هر مقصد گردشگری، یک زمان طلایی برای بازدید دارد که اگر بتوانیم آن را پیدا کنیم، مطمئنا بر کیفیت سفرمان افزوده می‌شود. بهترین زمان سفر به هر مکانی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

image-20220930094130-1.jpeg

این عامل می‌تواند وابسته به شرایط آب‌وهوایی، برگزاری مراسم‌های خاص ملی و مذهبی، تعطیلات مختلف، جشنواره‌های خاص و مواردی از این دست باشد. جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری ایران و یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافرت و گذراندن تعطیلات در ایران، در طی سال میلیون‌ها گردشگر را در خود جای می‌دهد؛ اما شاید عده بسیاری این نکته را فراموش کنند که شروع پاییز، بهترین زمان سفر به کیش است. علت اینکه چرا پاییز بهترین زمان است را در ادامه مقاله با شما در میان خواهیم گذاشت.

موقعیت جغرافیایی کیش

کیش با جغرافیایی تخم مرغی شکل خود، در خلیج فارس در ۱۹ کیلومتری از سرزمین اصلی ایران واقع شده‌است. مساحت این جزیره ۹۱ کیلومتر مربع است و کاملا مسطح است و هیچ کوه بلند یا حتی تپه بلندی در آن دیده نمی‌شود. کیش تنها نیست و در کنار خود صخره‌های مرجانی و جزایر کوچک فراوانی نیز دارد. جزیره کیش هیچ رودخانه دائمی‌ای ندارد؛ اما تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد. موقعیت جغرافیایی کیش به عنوان جزیره‌ای که در جنوب ایران قرار دارد باعث شده تا جزو مناطق گرم ایران محسوب شود. بارش سالیانه در جزیره زیاد نیست و هیچگاه برفی در آن نمی‌بارد. کیش در کنار جزیره قشم، از جمله مناطق آزاد تجاری ایران در سواحل جنوبی هستند و از این منظر باعث می‌شوند تا خرید و فروش کالا در آن‌ها بسیار رواج داشته باشد.

آب و هوا و اقلیم جزیره کیش

جزیره کیش آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. گرمای هوا ناشی از قرارگیری این جزیره در جنوبی‌ترین مناطق کشور است و شرجی بودن آن از رطوبت خلیج برمی‌آید. در جزیره معمولا دمای هوا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است و در موارد بسیار کمی از دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود. گرم‌ترین زمان در جزیره کیش به مانند اکثر نقاط ایران، در ماه‌های تیر و مرداد است. سردترین زمان در جزیره نیز در دی و بهمن‌ماه است. در این روزها، دمای جزیره از ۳ درجه سانتی گراد پایین‌تر نمی‌آید و رطوبتی که وجود دارد مانع از بارش برف می‌شود. از نکات جالب خلیج در روزهای زمستانی این است که حتی اگر دمای هوا تا آخرین درجه ممکن سرد شود و رطوبت نیز کاهش یابد، باز هم آب گرم است. با این تفاسیر و طبق بررسی‌های انجام شده، بهترین زمان برای سفر به کیش شش ماهه دوم سال به علاوه اردیبهشت ماه است و از منظر آب‌وهوایی در بهترین حالت خود قرار دارد. از اردیبهشت ماه به بعد هوا گرم و شرجی می‌شود و برای افرادی که عادت به این همه رطوبت و گرما ندارند، تنفس و زیست مشکل می‌شود. رطوبت کیش گاهی تا ۱۰۰% هم می‌رسد. این یعنی عده‌ای حتی اگر بخواهند هم از لحاظ فیزیکی نمی‌توانند این میزان رطوبت را طاقت بیاورند.

کیش در پاییز

با شروع فصل پاییز، بویژه پس از گذشت دو الی سه هفته از آن، تعداد گردشگران جزیره به شل محسوسی کاهش می‌یابد. تعطیات تابستانی به پایان رسیده و والدینی که فرزندشان به مدرسه می‌رود یا دانشجویانی که باید در کلاس درس خود حاضر شوند مجبور به ترک جزیره می‌شوند. در همین هنگام از درجه گرمای هوا نیز به تدریج کاسته می‌شود. آب و هوای جزیره در فصل پاییز چندان قابل پیش بینی نیست؛ اما بهتر است در نظر داشته باشید که رطوبت هوا ممکن است تا ۶۰ درصد افزایش یابد. به همین دلیل شاید برای کسانی که هوای غیرقابل پیش‌بینی و بارانی را دوست ندارند، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به کیش نباشد، اما برخی جذابیت پاییز و نسیم خنکی را که در سواحل خلیج فارس می وزد مهمترین دلیل آن می‌دانند. از طرفی اتفاقا بارانی که در این فصل می‌بارد علت جذب افراد بسیاری به سمت جزیره است.

آب و هوای کیش در فصل پاییز تنوع دارد و ثابت نیست. با شروع پاییز هوای جزیره تقریبا هنوز حال و هوای تابستانی دارد و مهرماه چندان خنک نیست؛ اما مشخصا از تابستان و بویژه مردادماه خنک‌تر است. خنکی محسوس هوا با شروع آبان‌ماه دیده می‌شود. آذرماه نیز شروع بارش‌های شدیدی در کیش است و رطوبت افزایش می‌یابد. منظره بارانی خلیج از نمای پنجره یک هتل در کیش بسیار دیدنی است. برای افرادی که به باران علاقه دارند و دوست دارند درحالی که در امتداد سواحل مرجانی قدم می‌زند، آب ملایم و مطبوع خلیج به پاهایشان برخورد ‌کند و نم باران بر صورتشان بنشیند، آذرماه بهترین زمان سفر به کیش است. خلوت بودن کیش در روزهای پاییزی نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود افراد تمایل داشته باشند در این فصل به جزیره سفر کنند. البته لازم به ذکر است با وجود هوای بارانی امکان انجام برخی تفریحات آبی وجود ندارد. درنتیجه شاید برای افرادی که به قصد تفریحات آبی به کیش سفر می‌کنند، پاییز و زمستان مناسب نباشد. روزهای پاییز بسیار کوتاه هستند و خیلی زود شب می‌شود. درنتیجه اگر می‌خواهید نهایت استفاده‌تان از سفر به جزیره زیبا ببرید، به مراکز خرید بروید، رستوران‌ های کیش را امتحان کنید و یا کودکتان را به شهربازی های کیش ببرید، بهتر است که سحرخیز باشید.

شروع پاییز، بهترین زمان سفر به کیش

لباس های مناسب برای پاییز کیش

فراموش نکنیم کیش یک جزیره در خلیج فارس ایران است و همه ما می‌دانیم که نقاط جنوبی ایران، هوای گرمی را تجربه می‌کنند. در سردترین حالت کیش نیز هوا به اندازه یک روز زمستانی در تبریز سرد نخواهد شد. درنتیجه در جزیره کیش هوا هرگز آنقدر سرد نیست که نیاز به لباس‌های خیلی گرم مثل ژاکت یا کلاه و پالتو و بوت داشته باشید. درست که در آذرماه به دلیل بارش‌ها و طوفان‌های پیش‌بینی نشده در منطقه، دمای هوا کمی سرد می‌شود؛ اما این سردی به اندازه یک عرقچین یا یک ژاکت نازک در شب‌های جزیره است. پس لباس اضافی برندارید.

مسیرهای رسیدن به کیش

موقعیت کیش به عنوان یک جزیره، به گونه‌ای است که دو راه بیشتر برای ورود به جزیره وجود ندارد. اول راه هوایی و دوم راه دریایی. برای راه هوایی که خرید بلیط کیش یا خرید تور کیش باعث می‌شود به این جزیره سفر کنید و پس از رسیدن به فرودگاه بین‌المللی کیش به محل اقامتتان بروید و برای مسیر دریایی نیز تا جای ممکن در استان هرمزگان با خودرو یا قطار سفر می‌کنید و سپس از طریق یکی از بنادر و به وسیله شناورهای موجود که هر روزه در ساعات مشخصی از بندر چارک و بندر آفتاب به جزیره کیش حرکت می‌کنند، به کیش می‌رسید. شناورهای موجود در این بنادر هم به صورت مسافری (اتوبوس دریایی) و هم به صورت خودرویی (لندینگ کرافت) اقدام به جابه‌جایی افراد می‌کنند. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما کیش، بهترین راه کمک گرفتن از سفرمارکت است. در سایت و اپلیکیشن سفرمارکت هر روزه تمام بلیط‌های هواپیمای کیش به نمایش درمی‌آیند و شما می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلف و مقایسه بلیط‌ها، به بهترین بلیط مورد نظرتان دست یابید.

شروع پاییز، بهترین زمان سفر به کیش

کلام آخر

همانطور که اشاره شد، پاییز به دلایل بسیاری بهترین زمان سفر به کیش است. مطبوع بودن هوا و بارش‌های گاه و بیگاه جزیره که به آن سرزندگی می‌بخشد و باعث می‌شود درخشان‌تر از گذشته شود باعث شده تا توصیه کنیم اگر می‌خواهید از زیبایی‌های این جزیره فوق‌العاده بهره بیشتری ببرید، در پاییز به آن سفر کنید. همچنین در این زمان می‌توانید خریدهای بسیار خوب و ارزانی انجام دهید و در واقع ارزانتر سفر کنید؛ زیرا برای جذب مسافران و خالی نماندن جزیره از گردشگر، تخفیف‌های ویژه‌ای برای هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید کیش لحاظ می‌شود. تعداد بلیط چارتری کیش نیز در این فصل بیشتر می‌شود و شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر اقدام به خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت کنید. سوای بلیط چارتری، به طور کل قیمت بلیط هواپیما در دو فصل پاییز و زمستان به مقصد کیش ارزانتر از بهار و تابستان است. پس از دیگر مزایای سفر به کیش در پاییز مقرون به صرفه بودن آن است. در پایان، سفرمارکت مفتخر است تا به شما از ابتدا تا انتهای سفرتان به کیش راهنمایی و یاری برساند.

کد خبر 709137

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز