جمعه ۲۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جورج بوش که دوره ریاست جمهوری‌اش رو به پایان است، پیش ‌بینی کرد کشورش روابط سخت‌تری با روسیه پیش رو خواهد داشت.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، بوش در سخنرانی در یکی از موسسات محافظه‌کار در واشنگتن گفت واشنگتن و مسکو گرچه منافع مشترکی دارند، اما در آینده «تنش‌های بسیاری» میان آن دو وجود خواهد داشت.

با این حال او از روابطش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور سابق و نخست‌وزیر کنونی روسیه تقدیر کرد. بوش گفت: «باید بگویم روابط ما همچنان دوستانه است، گر چه من دیگر زیاد او را نمی‌بینم، چون رییس جمهور جدید سر کار آمده است.»

وی گفت با این حال هنوز دیمیتری مدودف که از ماه مه جانشین پوتین شده است را به خوبی نمی‌شناسد.

بوش پس از اولین ملاقاتش با پوتین در سال 2001 گفته بود وی در «روح» او کنکاش کرده و مطمئن شده که می‌تواند به پوتین اعتماد کند.

اما روابط واشنگتن و مسکو در سال‌های پس از آن رو به وخامت گذاشت و یکی از این موارد اختلافی، طرح‌های دولت آمریکا برای استقرار سپری موشکی در اروپای شرقی بود.

ٱخرین بار بوش با پوتین اوایل ماه اوت در جشن‌های گشایش بازی‌های المپیک در پکن ملاقات کرد، زمانی که تازه درگیری روسیه و گرجستان آغاز شده بود. شاهدان عینی گفتند این دو سیاستمدار سخنان تندی را با یکدیگر مبادله کردند و بوش گفته بود مداخله نظامی روسیه غیرقابل پذیرش است

کد خبر 71011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز