چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: سرای محله باید کانون مشارکت مردم در همه امور مربوط به آن‌ها باشد.

به گزارش سما محمد باقر قالیباف صبح دیروز، در مراسم کلنگ زنی احداث هفت ساختمان سرای محله منطقه 5 شهرداری تهران، افزود:  به ازای هر محله از تعداد 370 محله شهر تهران باید یک سرای محله داشته باشیم و این سراها باید از سوی شورایاران و اهالی محله اداره شوند.

وی شهروند مداری را یکی از رویکردهای جدی در دستور کار شهرداری تهران دانست و افزود:  اگر نخبگان و اندیشمندان در باب این موضوع سخن بگویند و تمام ابعاد آن را برای مردم باز کنند، این مهمترین نقطه در قوه محرکه سازمان‌هایی همچون شهرداری است.

قالیباف با اشاره به سنت حسنه امام خمینی (ره) در زمینه فراهم ساختن بستر مشارکت مردم برای حضور آنها در همه عرصه‌ها، گفت: انصاف نیست که ما چنین سنتی داشته باشیم و ثمرات آن را دیده باشیم اما از آن استفاده نکنیم و آن را به دست فراموشی بسپاریم.

وی معتقد است امروز باید این بستر را در همه زمینه‌ها به‌خصوص عرصه اقتصادی و مدیریتی به روی مردم باز کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در تلاشیم تا سنت حضرت امام (ره) را عملی کنیم گفت:  راه اندازی سامانه 137، مرکز نظارت همگانی 1888 و شورایاری محلات یکی از اقدامات شهرداری برای تحقق این امر است.

وی نکته بعدی در رویکرد شهرداری تهران را محله‌محوری بیان کرد و گفت:  محله محوری باید اساس کار باشد زیرا شهربزرگی همچون تهران را نمی توان با مدیریت متمرکز و یک ساختمان در خیابان بهشت اداره کرد ماباید با رویکردی اجتماعی و محله‌ای و با استفاده از خرد جمعی مشکلات تهران را حل کنیم.

قالیباف در ادامه افزود:  شهرتهران باید با 29 شهر دیگر جهان که در وضعیت مشابهی مانند تهران قرار دارند دیده شود و در مقیاس بین المللی مطرح شود.

شهردار تهران بحث اشتغال و مباحث مربوط به شهرسازی را از عمده مشکلات مردم پایتخت برشمرد و گفت:  ما تمام تلاش خود را در این زمینه‌ها به کار گرفته ایم؛ به طوری که در طرح جامع و تفضیلی شهر تهران این موضوعات را مد نظر قرار داده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  به شهروندان تهرانی اطمینان می دهیم که نسبت به موضوعات و مشکلات آنها شناخت پیدا کرده و برای ساماندهی و حل این مشکلات مصمم هستیم.

شایان ذکر است سرای محله منطقه 5 شهرداری تهران شامل سالنهای چند منظوره از جمله اتاق شهردار محله، خانه سلامت، خانه فرهنگ، فضای اداری، فرهنگی، شهری و اتاق جلسات شورایاران محلات است.

کد خبر 7103

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز