چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
۲ نفر

۲۰ کیلووات تا پایان سال به شبکه انرژی‌های تجدید پذیر منطقه ۵ اضافه خواهد شد تا از خورشید به‌عنوان پاک‌ترین و ارزان‌ترین انرژی، برق تولید شود.

پنل خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین، ۵۰ کیلووات شبکه انرژی‌های پاک در منطقه ۵ فعال است.

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۵ از اضافه شدن ۲۰ کیلووات دیگر به شبکه‌های انرژی پاک منطقه ۵ تا پایان سال خبر می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه منطقه ۵ و به‌طورکلی غرب تهران پتانسیل بالایی برای بهره‌مندی از این نوع انرژی دارد. ۳۰ کیلووات از نیروگاه خورشیدی پارک جنگلی کوهسار در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده است و طی سال‌های گذشته نیز ۲۰ کیلووات به شبکه انرژی‌های تجدید پذیر منطقه ۵ اضافه شده است. امسال هم سعی داریم ۲۰ کیلووات دیگر به این شبکه اضافه کنیم.»

ساناز فتحی در این‌ باره می‌افزاید: «با توجه به‌ ضرورت تأمین بخشی از انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش این نیروگاه‌ها ضروری است. در حقیقت پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدررفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد. پنل خورشیدی طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب تا ۲۵ سال و حتی بیشتر قابل‌ استفاده است.»

کد خبر 711781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    خیلی زحمت میکشید! برق منزل مسکونی 25 آمپر تکفاز معادل 5 کیلووات است یعنی 20 کیلووات معادل برق 4 خانه!