گروه حوادث: 16 سال پس از قتل یک زن جوان در جنوب لندن، اعترافات یک مرد زندانی، پرده از راز این جنایت برداشت.

اعترافات این مرد در حالی صورت می‌گیرد که در  سال 1992  یک مرد دیگر به این جنایت اقرار کرده بود.پلیس جنایی انگلیس  در آخرین روزهای هفته گذشته، با اعترافات یک زندانی به ارتکاب یک جنایت مرموز، بدجوری به دردسر افتاده است.

ربرت نیپر زندانی 42ساله انگلیسی، هفته گذشته بعد از گذشت 16 سال از قتل یک زن جوان در جنوب لندن، اعتراف کرد که وی این جنایت را رقم زده است اما اشتباه پلیس باعث شده تا  او به راحتی از بازجویی‌های پلیسی رهایی یابد و آزاد شود.

فریب پلیس

در نخستین ماه‌های سال 1989، زنی با پلیس لندن تماس گرفت و ادعا کرد پسر جوانش به نام ربرت نیپر، به وی گفته است که زن جوانی را در جنوب لندن با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داده است.

با این گزارش، ماموران پلیس اسکاتلندیارد، پسر جوان را به سرعت دستگیر کردند اما وی در بازجویی‌ها منکر ادعاهای مادرش شد. مسئولان پلیس قضیه را چندان جدی تلقی نکردند و به این ترتیب مرد جوان آزاد شد اما هیچ‌کس نمی‌دانست با‌ آزادی این جوان، حداقل 3 جنایت دیگر رقم خواهد خورد.

جنایت‌های سریالی

چند سال پس از این ماجرا، در ماه می‌1992 زن جوانی به نام راشل نیکل دریکی از مناطق جنوبی لندن به قتل رسید. جسد وی در حالی پیدا شد که او مورد آزار قرار گرفته بود اما قاتل هیچ سرنخی برجای نگذاشته بود و به این ترتیب پلیس موفق نشد راز این جنایت را بگشاید.

یک سال بعد در ژانویه 1993، «سامانتا بیسست» زن 27 ساله به همراه دختر 4ساله‌اش یاسمین، در لندن به قتل رسیدند. این درحالی بود که این زن نیز مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بود.

در حالی که ده‌ها مورد دیگر از آزار و اذیت جنسی زنان و دختران جوان در جنوب لندن در این مدت به پلیس گزارش شده بود، یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پلیسی برای شناسایی مرد تبهکار آغاز شد و ده‌ها مظنون در این ارتباط دستگیر شدند.

در میان مظنونان این پرونده، نام مردی به نام ربرت نیپر به چشم می‌خورد اما در جریان بازجویی‌ها، این مرد شواهدی ارائه کرد که نشان می‌داد وی بیگناه است و به این ترتیب از آنجایی که پلیس نتوانسته بود هیچ مدرکی علیه او پیدا کند، آزاد شد.

با گذشت یک سال از قتل سامانتا بیسست و کودکش، در سال 1994، ماموران پلیس به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد که ربرت نیپر در این 2جنایت دست داشته است و به این ترتیب مرد جوان دستگیر شده و راهی زندان شد.

این در حالی بود که مدتی بعد از دستگیری این مرد، فرد دیگری به نام «کولین استاگ» به اتهام قتل راشل نیکل- نخستین قربانی- که در سال 1992 رخ داده بود، دستگیر شد.

کولین استاگ اگرچه در بازجویی‌های اولیه پلیسی، به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد اما در محاکمه‌ای که ماه‌ها به طول انجامید، از اتهام قتل تبرئه و آزاد شد.

به این ترتیب راز قتل راشل نیکل  و ده‌ها مورد آزار و اذیت دیگر که در همان زمان در جنوب لندن رخ داده بود ناگشوده باقی ماند.

اعتراف بعد از 16 سال

با گذشت 16 سال از قتل راشل نیکل، در حالی که ماجرای قتل این زن به فراموشی سپرده شده بود، هفته گذشته ربرت نیپر، پرده از راز این جنایت کنار زد و اعتراف کرد  وی این زن جوان را با وارد آوردن 49 ضربه چاقو به قتل رسانده است.

این زندانی اعتراف کرد که بعد از این جنایت به راحتی توانسته است کارآگاهان پلیس را فریب داده و خود را ازاتهام جنایت تبرئه کند و با خونسردی 2قتل بعدی را رقم بزند. او همچنین به 3 مورد آزار و اذیت زنان دیگر در جنوب لندن اعتراف کرد.

پلیس در مخمصه

اعترافات این جنایتکار اگرچه به گشودن راز قتل خانم نیکل کمک زیادی کرده است اما اکنون پلیس لندن با مشکل جدیدی روبه‌رو شده است.

رسانه‌ها به این دلیل که پلیس نتوانسته است در زمان وقوع نخستین جنایت، قاتل اصلی را دستگیر کند، سیستم پلیس را به‌شدت تحت فشار قرار داده‌اند وخواستار شناسایی و معرفی مقصران  پلیس در سال 1992 شده‌اند.

آنها معتقدند که اگر بررسی‌های پلیسی درباره رابرت نیپر به درستی صورت گرفته بود او در همان زمان گیر می‌‌افتاد و جنایت‌های بعدی به‌وقوع نمی‌پیوست.

در این شرایط، پلیس لندن از خانواده هر 2 زن قربانی عذرخواهی کرده است.رابرت نیپر نیز با ارسال نامه‌ای به کولین استاگ - مردی که به جای او در قتل راشل نیکل متهم شناخته شده بود- از وی عذرخواهی کرده است.

عذرخواهی رابرت نیپر در حالی صورت می‌گیرد که آقای استاگ تقاضای دریافت 706 هزار دلار غرامت از پلیس کرده است.

کد خبر 71211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز