همشهری آنلاین - کیوان مافی: ماجرای منتظر الزیدی، خبرنگاری که اقدامی منحصر به فرد در تاریخ کنفرانس‌های مطبوعاتی انجام داد ابعاد تازه‌تری پیدا کرد.

منتظر الزیدی، خبرنگار تلویزیون البغدادیه دو کفشش را – یکی پس از دیگری - به سوی جرج بوش پرتاب کرد و فریاد زد: "این هم آخرش!"

احتمالا زیدی فکرش را هم نمی‌کرد کفش‌هایش زبان خیلی‌ها را برای اعتراض باز کند و طرفداران زیادی در فضای سایبر پیدا کند.

زندگی دیجیتال هر روز پررنگ تر از قبل ادامه پیدا می‌کند. برای نمونه اگر فراموش کردید بیادتون بیاورم که بسیاری از کارشناس بخشی از پیروزی اوباما را مدیون اینترنت می‌دانستند.

وقتی اوباما شروع مبارزات انتخاباتی‌ را اعلام کرد، سایت اینترنتی او راه افتاده‌بود و فعالیت می‌کرد و همه امکانات این سایت از همان روز نخست فعال بود. بعضی می‌گویند که اوباما برای این کار در واقع از رقابت انتخاباتی سال 2004 درس گرفته‌بود. [تقابل آنلاین و آفلاین برای ریاست‌جمهوری آمریکا]

دنیای واقعی روز بدرقه بوش از عراق، یک جفت کفش سایز 10 به او هدیه داد اما فکر می‌کنید دنیای مجازی چه ارمغانی برایش داشت:

و یا کمی هم ریاضیات به این حادثه اضافه کردند تا دقت عمل برای دفعه بعد بیشتر شود.

بازی زیر شرایط ویژه‌ای دارد که ذکر آن خالی از لطف نیست. فکر این بازی متعلق به "الکس تیو" است که مبتکر سایت milliondollarhomepage بود که برای اینترنت باز‌ها آشنا است

تیو به رویترز گفت که ظرف چهار روز بازی‌اش در سایت ebay کلی مشتری پیدا کرده، به طوری که او مجبور شده سه روز را به حفظ سایت تلاش کند! حالا هم، یک شرکت انگلیسی موفق شده امتیاز این بازی را که به حراج گذاشته شده بود، به قیمت ۵۲۱۵ پوند به دست آورد و البته نکته دیگری که نباید فراموش کرد جنس کفش‌هاست که در این بازی اصلا شبیه به کفش الزیدی نیست.

کد خبر 71306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز